Permalänk

H70 mod skulle behöva lite hjälp

Hejhej alla på sweclockers nu vare så att ja hade tänkt bygga vatten kylning på mitt radeon hd 5770 då tempen är sjukt hög.......

så tänkte höra mej för med er som kan lite mera om vatten kylning en mej

då jag har en h70 i burken just nu tänkte jag om man tar bort slangarna på h70 sen bygger vidare på gpun
om det funkar så h70 pumpen orkar skicka runt vattnet som den ska

( se bild hur jag menar )

Mvh EkstranD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EkstranD91:

Hejhej alla på sweclockers nu vare så att ja hade tänkt bygga vatten kylning på mitt radeon hd 5770 då tempen är sjukt hög.......

så tänkte höra mej för med er som kan lite mera om vatten kylning en mej

då jag har en h70 i burken just nu tänkte jag om man tar bort slangarna på h70 sen bygger vidare på gpun
om det funkar så h70 pumpen orkar skicka runt vattnet som den ska

( se bild hur jag menar )

Mvh EkstranD

Är det meningen du vill låta H70 kyla både cpu och grafikkort?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Är det meningen du vill låta H70 kyla både cpu och grafikkort?

det va tänkt så att köpa ett gpu block som passar grafikkortet sen bygga på h70n

Permalänk
Medlem

Vet inte om den orkar kyla både CPU och GPU, men vet att H70 har moddats för att kyla GPU (dock 480 och inte 5770 men iaf)
http://www.corsair.com/blog/using-a-hydro-series-h70-on-a-nvi...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av anon160366:

inte helt omöjligt om du på nåt sätt lyckas få med pumpen, för att denna sitter i huvudet, och inte i radiatorn. själva radiator delen består av 2 minde vatten tank och skelettet, pumpen sitter i cpu blocket. om du inte kan modifera pumpen, behövs en till pump för att få vattnet och gå runt i gpu blocken och cpu blocken, då undrar man om den lilla pumpen orkar med det extra tryck.
jag skulle hälre sälja H70n och köpa en hel vattensystem, byggt efter eget smak.

mjoe ja funderar på det min h70 är ca 3-4 månader gammal vet dock inte va man skulle kunna få ut för den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EkstranD91:

mjoe ja funderar på det min h70 är ca 3-4 månader gammal vet dock inte va man skulle kunna få ut för den

Det finns ju andra lösningar.....
Alt. 1: sälj ditt grafikkort och köp ett med bättre kylning. Alt. 2: Köp en luftkylare till ditt grafikkort.

Hur varmt blir ditt grafikkort?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...