Permalänk
Medlem

Koncept: V8

Nu har jag skissat på ett nytt Koncept "V8". Tanken var att få ett datorchassi att se ut som en motor, Jag byggde allting runt CPU kylaren Cooler Master V8, notera att jag inte valde den för prestandan jag valde den för utseendet!

LÄS!
Jag kan inte få V8 ur Konceptstadiet då jag inte har några sponsorer eller egna resurser att bygga den.

(Jag har laddat upp ett liknande galleri tidigare, om ni inte vill se sådana här Koncept saker sej det så kommer jag inte laddaupp några fler.)

Koncept: V8

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd

ska bli spännande

Permalänk

Looking nice! Kan inte vänta och se hur resultat ser ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du inte bygga den eller?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

ska bli spännande

Skrivet av Teh_MauseRz:

Looking nice! Kan inte vänta och se hur resultat ser ut!

Skrivet av Leifson:

Ska du inte bygga den eller?

jag ska inte bygga den så som det ser ut nu:

"Jag kan inte få V8 ur Konceptstadiet då jag inte har några sponsorer eller egna resurser att bygga den.

(Jag har laddat upp ett liknande galleri tidigare, om ni inte vill se sådana här Koncept saker sej det så kommer jag inte laddaupp några fler.)"

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Sej gärna också om ni VILL se sådan här koncept grejer för att få lite inspiration till egna byggen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Köp ett V8 motorblock på skroten?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Skulle se bättre ut med en Coolermaster V6 GT kylare och ett Sexcylindrigt "block" som chassi. Skulle se biffigare ut med sex stycken 120/140 mm fläktar istället.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Skulle se bättre ut med en Coolermaster V6 GT kylare och ett Sexcylindrigt "block" som chassi. Skulle se biffigare ut med sex stycken 120/140 mm fläktar istället.

Kanske men jag gillar stilen på V8an, dock håller jag med dig det skulle se bättre ut med 6st större fläktar.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Tänkt på detta jag själv men dock var min tanke mycket större haha Skulle vara kul om du fick detta byggt. Sen kan jag väll inte säga att jag hatar koncept bilder men föredrar ju om man faktiskt även får se "the real deal" så att säga.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite inspiration. Förhoppningsvis är det någon som nappar och bygger vidare på den trevliga idén.

Permalänk
Medlem

tänkte göra ett bord av en gammal V8 senare men ett chassi hade jag tänkt på bara
vad ska du ha cylindrarna då ? fläktar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

tänkte göra ett bord av en gammal V8 senare men ett chassi hade jag tänkt på bara
vad ska du ha cylindrarna då ? fläktar ?

precis! 92mm fläktar.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Gillar din idé skarpt, men att köra på en v6:a då kanske istället och använda 2 st radiatorer i cylinderhålen, det hade faktiskt vart en riktig höjdare. (y)
Håller själv på att försöka få fram ngt dugligt koncept till mitt troligtvis kommande projekt i höst, kul med inspiration

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

Riktigt snyggt!
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Släng iväg ett mejl till cooler master med bilder och hör med dom vet ja, kan bli jävligt coolt om du får lite sponsring

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Frågan alla tänker: Kommer det att bli verklighet?

Permalänk
Avstängd

Köpe en coolermaster v10 den ser riktigt biffig ut och sen trycker du i 10 140mm fläktar

Permalänk

vore fett coolt om du satte inn fläcktar där kolvarna en gång satt! (om du nu skulle bygga den)

Permalänk
Medlem

Tack för inspiration till ett bygge:) blir nog ett V6 bygge med radiatorer för mig:)

Permalänk
Medlem

Om du skulle bygga detta chassi vad för material skulle du använda då?

Ett riktigt V8 block är FÖR stort även om de sak vara small block... väger ändå minst 80 Kg inget man tar med på lan direkt även om de skulle vara kul:)
Skulle vara coolt om man har ''kolvar'' som går i cylindrarna som gå upp o ner när datorn är igång
ska se om jag har tid och jobba vidare på denna idé har en gammal dator som jag kan offra för V8 power

Slutet av månaden får du/ni se ett V8 bord