Nokia och Apple gräver ned stridsyxorna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nokia var inte de i typ konkurs eller att de skulle styckas upp?

Iaf heter det inte att man lägger ner stridsyxan?

Har inte hört om nån konkurs? Bara att Symbian utvecklare blir arbetslösa/skickade till USA för att utveckla Windows Phone

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Varför är du glad för att nokia får fortsätta driva företaget? Gör de några produkter som du tycker är bra?

Det är inte produkterna som de har som sitt starkaste argument, även om jag gillar både 3310 och 3510i och har haft de flesta av deras gamla modeller och bytte skal på dem och kunde byta till flashiga antenner och spela multiplayer via IR-portar, det är en stor del historia och dem har tillfört grymt mycket till mobiler, även om du är anti, så gör gärna lite research inom vad Nokia gjorde för mobilvärlden innan OS;en Android, iOS, Symbain, Backberry, Maemo med mera kom till skott, Nokia hade allt o vinna, och jag hoppas dem fortfarande har det, för dem kan teknik, det är ett som är säkert, annars skulle dem inte kunna tala så många till rätta om deras patent-portfölj, dem har massor med intressant i min mening som dem har gjort/åstadkommit, dessutom är Nokia de enda som insåg vad spel är då dem skapade snake, det finns fasiken inget roligare kultspel, så simpelt och briljant, och dem förtjänar deras slogan "Connecting people" än i dag, och bland deras modeller som jag skulle vilja ha just nu är många.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

och bland deras modeller som jag skulle vilja ha just nu är många.

Även om det är färre och färre när de fick för sig att gräva ner Maemo för MWP istället...

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Varför är du glad för att nokia får fortsätta driva företaget? Gör de några produkter som du tycker är bra?

De är världens största mobiltillverkare av en anledning. De säljer extremt billiga telefoner på den asiatiska marknaden, och hjälper därmed till att omvandla u-länder till i-länder.

Tyvärr har detta lett till att återförsäljarna inte vill betala särskilt mycket för deras smartphones heller, och en stor del av pengarna du betalar för deras mobiler går till återförsäljaren istället för Nokia.

Hade Sony Ericsson/Apple/Samsung/Htc/whatever gjort exakt samma mobil som Nokia hade Nokia fått mindre betalt eftersom Nokia är Nokia.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag kanske har missat något här, vad har nokia bidragit med för teknik som används i tex iphone eller htc desire? Nokias mobiler kan ju inte på långa vägar mäta sig med konkurrensen.

Såvitt jag vet så har de t.ex patent på inbyggda antenner. Det går mer eller mindre inte att bygga en enda mobiltelefon utan att använda sig utav flera olika saker som Nokia har patenterat.

Det finns ju en anledning till att de var först med smartphones.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Varför är du glad för att nokia får fortsätta driva företaget? Gör de några produkter som du tycker är bra?

Ja, b l a så gör dom världens bästa mobilkamera, med Carl Zeiss kvalitetsoptik!! Det kan man ju inte kalla "bra" men däremot Bäst!! Finns inga andra mobiltillverkare som har en kamera i Nokias klass. (tror du mig inte, så är det bara att googla lite bilder med Nokia N8)

Så, har kunden hög prio på en mobiltelefon med bästa kameran, så är det bara Nokia som gäller.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Varför är du glad för att nokia får fortsätta driva företaget? Gör de några produkter som du tycker är bra?

Oerhört barnsligt sätt att se på marknaden. Skulle alla andra företag än de man själv handlar hos försvinna så skulle utvecklingen stanna inom några få år. Konkurrensen behövs, varesig den är bra eller dålig. Det är därför iPhone-ägare som mig borde älska Android och WP7-tillverkare, och vice versa, snarare än hata. Men de flesta är inte riktigt mogna nog att se det på det sättet är jag rädd, de vill så gärna tillhöra en grupp och se den andra gruppen försvinna att de blundar för allt praktiskt på en marknad. Inte för att jag säger att du är sådan, missuppfatta mig inte, men det fick mig att tänka på sådana personer.

Få företag har drivit mobilmarknaden för privatpersoner (och företag) framåt så mycket som Nokia har, så det vore verkligen synd om de fick lägga ner då ett stycke mobilhistoria skulle försvinna.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Oerhört barnsligt sätt att se på marknaden. Skulle alla andra företag än de man själv handlar hos försvinna så skulle utvecklingen stanna inom några få år. Konkurrensen behövs, varesig den är bra eller dålig. Det är därför iPhone-ägare som mig borde älska Android och WP7-tillverkare, och vice versa, snarare än hata. Men de flesta är inte riktigt mogna nog att se det på det sättet är jag rädd, de vill så gärna tillhöra en grupp och se den andra gruppen försvinna att de blundar för allt praktiskt på en marknad. Inte för att jag säger att du är sådan, missuppfatta mig inte, men det fick mig att tänka på sådana personer.

Få företag har drivit mobilmarknaden för privatpersoner (och företag) framåt så mycket som Nokia har, så det vore verkligen synd om de fick lägga ner då ett stycke mobilhistoria skulle försvinna.

Väl Talat och väldigt sant!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Det är inte produkterna som de har som sitt starkaste argument, även om jag gillar både 3310 och 3510i och har haft de flesta av deras gamla modeller och bytte skal på dem och kunde byta till flashiga antenner och spela multiplayer via IR-portar, det är en stor del historia och dem har tillfört grymt mycket till mobiler, även om du är anti, så gör gärna lite research inom vad Nokia gjorde för mobilvärlden innan OS;en Android, iOS, Symbain, Backberry, Maemo med mera kom till skott, Nokia hade allt o vinna, och jag hoppas dem fortfarande har det, för dem kan teknik, det är ett som är säkert, annars skulle dem inte kunna tala så många till rätta om deras patent-portfölj, dem har massor med intressant i min mening som dem har gjort/åstadkommit, dessutom är Nokia de enda som insåg vad spel är då dem skapade snake, det finns fasiken inget roligare kultspel, så simpelt och briljant, och dem förtjänar deras slogan "Connecting people" än i dag, och bland deras modeller som jag skulle vilja ha just nu är många.

Om dom inte har nått på marknaden som konkurerar android, windows eller iphone är det väl fan på tiden att dom går i konkurs!

Men saab tkr du nog ska gå i konkursminsan! Vad har dom inte gjort i branchen, likt nokia?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Såvitt jag vet så har de t.ex patent på inbyggda antenner. Det går mer eller mindre inte att bygga en enda mobiltelefon utan att använda sig utav flera olika saker som Nokia har patenterat.

Det finns ju en anledning till att de var först med smartphones.

Skrivet av skog1s:

Ja, b l a så gör dom världens bästa mobilkamera, med Carl Zeiss kvalitetsoptik!! Det kan man ju inte kalla "bra" men däremot Bäst!! Finns inga andra mobiltillverkare som har en kamera i Nokias klass. (tror du mig inte, så är det bara att googla lite bilder med Nokia N8)

Så, har kunden hög prio på en mobiltelefon med bästa kameran, så är det bara Nokia som gäller.

De driver alltså på utvecklingen framåt med uppfinningar och lyckas med att hitta vissa målgrupper för sina produkter.
Nokia är inget företag jag sett någon intressant produkt från så jag har kanske lite förhastat stämplat dem.

Skrivet av Sovereign:

Oerhört barnsligt sätt att se på marknaden. Skulle alla andra företag än de man själv handlar hos försvinna så skulle utvecklingen stanna inom några få år. Konkurrensen behövs, varesig den är bra eller dålig. Det är därför iPhone-ägare som mig borde älska Android och WP7-tillverkare, och vice versa, snarare än hata. Men de flesta är inte riktigt mogna nog att se det på det sättet är jag rädd, de vill så gärna tillhöra en grupp och se den andra gruppen försvinna att de blundar för allt praktiskt på en marknad. Inte för att jag säger att du är sådan, missuppfatta mig inte, men det fick mig att tänka på sådana personer.

Få företag har drivit mobilmarknaden för privatpersoner (och företag) framåt så mycket som Nokia har, så det vore verkligen synd om de fick lägga ner då ett stycke mobilhistoria skulle försvinna.

Jag instämmer i att konkurrens är bra. Det driver utvecklingen framåt och dödar de som inte förtjänar att överleva. När har jag sagt något annat?

Jag har inte sett nokia som ett bolag som konkurrerar med de andra bolagen i brist på konkurrensvärdiga produkter. Om så också är fallet så skadar det inte oss kunder för fem öre om nokia skulle gå under.

Det är uppenbarligen flera som hävdar att nokia drivit utvecklingen framåt vilket jag på något vis missat och om det är något de fortsätter göra så vore det givetvis tråkigt om de då skulle gå under.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Nokia är inget företag jag sett någon intressant produkt från så jag har kanske lite förhastat stämplat dem.

Den enda intressanta produkten som jag har sett från dem är N900, i och med att det inte finns någon liknande Linux (och då räknas inte Androids handikappade non-upstream Linuxkärna med dalvik JVM ovanpå) smartphone.

Tyvärr så var den ganska prototypig, men de ska släppa en ny smartphone med Maemo 6 på, snart. Det är det enda Linuxfans har att se fram emot tills MeeGo är redo, iaf om de är intresserade av ett "fullt" operativsystem som är kompatibelt med andra Linux distros.

Det går inte att tävla med en smartphone som kan spela Heroes of Might and Magic 3:
http://www.youtube.com/watch?v=v0w8LsDAx6I

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Medlem

Tycker att det hela med patent till höger och vänster bara är skadligt för branschen men jag förstår att dem behöver patent när en del började tycka att det var ett bekvämt sätt att kräva andra på pengar med löjliga och dåligt definerade patent.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Om dom inte har nått på marknaden som konkurerar android, windows eller iphone är det väl fan på tiden att dom går i konkurs!

Men saab tkr du nog ska gå i konkursminsan! Vad har dom inte gjort i branchen, likt nokia?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte alla som vare sig vill ha eller behöver smart-phones. Själv använder jag bara mobilen för att ringa. Varför ska jag då betala för en massa "lull-lull"? I och för sig har jag en Ericsson just nu men Nokia funkar bra de med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Om dom inte har nått på marknaden som konkurerar android, windows eller iphone är det väl fan på tiden att dom går i konkurs!

Men saab tkr du nog ska gå i konkursminsan! Vad har dom inte gjort i branchen, likt nokia?

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte detta resonemang, måste en mobiltelefontillverkare ha ett eget operativ för att få finnas i branschen? Har dom inget skall dom automatiskt gå i konkurs oavsett dom tjänar pengar eller inte?

Skillnaden mellan Saab och Nokia är uppernbarligen att Nokia tjänar pengar alltså inte konkurs, Saab tjänar inte pengar så dom går i konkurs ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Om dom inte har nått på marknaden som konkurerar android, windows eller iphone är det väl fan på tiden att dom går i konkurs!

Men saab tkr du nog ska gå i konkursminsan! Vad har dom inte gjort i branchen, likt nokia?

Skickades från m.sweclockers.com

Är du dum på något sätt? hur många procent av mobilvärlden har Iphone, android eller W7? har du någonsin sett en så bra arbets telefon som nokia? bra byggkvalitet simpel lättanvändlig och sjukt hållbar, ericssons "hajen" var väl iof jäligt bra men det är den ända som enligt mig har kommit i närheten av nokias.
jag sitter på en N900 just nu och min tjej har en Iphone och båda vi två tycker att min är sjukt mycket bättre än Iphonen.

Nokia har ingen som helst anledning att gå i konkurs.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Förstår inte detta resonemang, måste en mobiltelefontillverkare ha ett eget operativ för att få finnas i branschen? Har dom inget skall dom automatiskt gå i konkurs oavsett dom tjänar pengar eller inte?

Skillnaden mellan Saab och Nokia är uppernbarligen att Nokia tjänar pengar alltså inte konkurs, Saab tjänar inte pengar så dom går i konkurs ...

skillnaden är att Saab är ett bilföretag som tagits omhand av GM och försämrats sjukt mycket då det endast användts till att göra Cadillac kopior. Saab var först/främst med väldigt mycket i bilhistorien nu har de tyvärr inte kvar det orginella som fanns upp till 900 serien.

Nokia är ett mobilföretag som inte köpts upp och förändrats.

man kan inte jämföra dem speciellt mycket.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Om dom inte har nått på marknaden som konkurerar android, windows eller iphone är det väl fan på tiden att dom går i konkurs!

Men saab tkr du nog ska gå i konkursminsan! Vad har dom inte gjort i branchen, likt nokia?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessutom tycker jag inte man ska prata så mycket om mobiler om man har en Iphone eller använder Apples logga som avatar.
skulle bara företag som apple finnas skulle världen vara som nordkorea eller sovjet, bevakat och förföljt.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ticcle:

Jag älskar verkligen Symbian & Maemo. N8 och N900 har varit helt underbara. Har ingen aning om varför, men jag har fastnat för nokias mobiler och hoppas att det kommer ut fler fina mobiler

N900 och Maemo är något som omtalas negativt men tillochmed min dumma flickvän föredrar det för Iphone 3GS och ios hon tycker Maemo är så snabbt och lättanvändt(om man nu inte är som mig och ska testa allt som går).

symbian har jag aldrig vågat testa eftersom alla hatar det, om det nu inte är symbian på 3220 o den generationen för då är det helt ok.

Men byggkvaliteten i Nokia, ojojoj går aldrig sönder

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Skoj att se när Apple får vika sig för den finska Sisun, Nokia har gjort så otroligt mycket för mobiltelefonin.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av Nokias telefoner sen jag skaffade min första telefon för jag vet inte hur länge sen.
Senast var det en N8, fick något problem med antennen eller något på denna då den hade grymt svårt att hålla någon mottagning övht.
Men fruktansvärt bra kamera och grym byggkvalité!! Ingen annan mobiltillverkare har samma kvalité i själva bygget som Nokia.
Vet inte hur många gånger jag tappade min N8 utan en skada någonstans. Det var dock allt för häftiga aggressioner som till slut hade sönder displayen
Sitter nu på en Samsung Galaxy S2 som funkar kanon, men det är inte samma kvalité.
Ska bli intressant å se vad Nokia kan hitta på med Windows, ett snabbare och smidigare OS än Symbian så går jag tillbaka till Nokia inom snar framtid!

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

N900 och Maemo är något som omtalas negativt men tillochmed min dumma flickvän föredrar det för Iphone 3GS och ios hon tycker Maemo är så snabbt och lättanvändt

Alltid trevligt att komma på andra N900 användare! Sitter själv just nu och dual bootar Maemo/Android och Maemo/MeeGo omvarandra på min N900, föga... onödigt, men intressant att leka med

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Nokia kommer att ha något som konkurrerar i samarbete med Windows, så du kan stryka ditt argument helt då du inte verkar vilja annat än att ha något att gnälla på, och att du gnäller här, i ett teknikforum för insatta, det är synd tycker jag, men Nokia kommer att komma tillbaka och vara starka, och Både Saab(som du nu drog in i detta), och Nokia, har båda varit teknikhungriga och velat utforska och brytit ny mark inom tekniken, dock såg bara ägaren av Spykers detta framförallt då dem köpte upp vad som återstod av Saab, och sluta klaga, för du verkar inte kunna detta området av tekniken, jag har bättre för mig än att lyssna på dessa typer av inlägg.

I min mening är det så att Apple, google och windows inte har något som konkurrerar med meego/maemo.
Nokia gör ju bara telefonen, sedan att säga att android och IOS konkurrerar tycker jag också är fel.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEKS:

Alltid trevligt att komma på andra N900 användare! Sitter själv just nu och dual bootar Maemo/Android och Maemo/MeeGo omvarandra på min N900, föga... onödigt, men intressant att leka med

jag hatar smartphones, de är så jävla begränsade. därför är det skönt att ha sin N900, jag dualbootar android/maemo. ska skaffa Meego när det är helt klart och går att installera på telefonen utan att använda maemo.
men ärligt talat hade jag en lite äldra nokia typ 35xx elr något och jag funderar på att sluta använda N900:an som telefon och bara ha som dator istället.(den ee lite klumpig, dock mindre klumpig än i stort sett alla andra "smartphones")

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Bra att Nokia får betald för deras pantent, ingen freeride från Apple. Nästa som får betala är Android OEM's?
OFFTOPIC:
Min N900 @ 1100Mhz:

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Bra att Nokia får betald för deras pantent, ingen freeride från Apple. Nästa som får betala är Android OEM's?
OFFTOPIC:
Min N900 @ 1100Mhz:
http://img232.imageshack.us/img232/429/screenshot201106181856...

Hehehe hur ändrar man vcore i n900an ? har försökt hitta program till det länge

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.