Fractal Design CORE 3000, hur bra är det egentligen?

Permalänk

Fractal Design CORE 3000, hur bra är det egentligen?

Som titeln lyder, hur bra är egentligen core 3000 med byggkvalite, luftflöde, kabeldragning och liknande?
Endast riktat till personer som har köpt/byggt i detta chassi

Permalänk
Skrivet av xigmatek asgard:

Som titeln lyder, hur bra är egentligen core 3000 med byggkvalite, luftflöde, kabeldragning och liknande?
Endast riktat till personer som har köpt/byggt i detta chassi

Har själv planer på att köpa det i framtiden, och det jag har kommit fram till är att:

-De har snålat med lackeringen, repar sig extremt lätt(som r3 var före en massa folk gnällde och de fixade till det? eller var det r2? så lägg den på en tygbit eller liknande när du monterar i saker)
-Det finns hål för kabeldragning, men hålen är inte särskilt stora och det finns inget upptill till 4/8 pins ström till moderkortet.
-Dammfilter framtill och i botten, stort plus för det priset! luftflöde verkar helt okej? om man byter ut fläktarna.. fractal designs egna fläktar flyttar inte särskilt mycket luft.. men tysta är de

Definitivt värd de 500kr det kostar på inet för tillfället, då det har det mesta de dyrare chassina har och en massa plats till fläktar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

låter ju perfekt och eftersom det är så billigt så tänkte jag ju köpa det eftersom jag behöver byta chassi snart(sidoplåten på mitt nuvarande chassi är böjd till ungefär 45 grader vinkel)