Permalänk
Medlem

Bitfenix Colossus

fått tag i en trevlig låda o tänkte jag skulle dela med mej av resultatet. kommer införskaffa mer passande komponenter efterhand som ekonomin tillåter de o då kommer jag uppdatera de hela.

mitt lull lull

asus striker II extrem
q9550 som körs i 3,49
4gb ddr3 ocz 1600 sli som körs i 1800
normalt sli på 9800gtx
ocz vertex 2 60gb till os

temps
idle ligger de normalt på 44grader
furmark stability test 60grader max

Bitfenix Colossus

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Satan va snygg den är! Vill ha faktorn är hög! Dock kanske lite jobbigt om man sitter i mörkret ?
aja fint chassi iafl !

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

sjukt snygg låda

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Entusiast

Hoppas du trivs med den och att den är bättre än de testexemplar sweclockers fick tag på i sina tester

Personligen tycker jag inte om utseendet... men nu är det ju du och inte jag som ska ha den

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen en colossus i galeriet!

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Satan va snygg den är! Vill ha faktorn är hög! Dock kanske lite jobbigt om man sitter i mörkret ?
aja fint chassi iafl !

kan stänga av ljuset på den utan problem

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Hoppas du trivs med den och att den är bättre än de testexemplar sweclockers fick tag på i sina tester

Personligen tycker jag inte om utseendet... men nu är det ju du och inte jag som ska ha den

ända jag kan anmärka på e sidoplåtarna siter som fan men de motverkar ju vibrationer ju hehe anars e jag nöjd. kommer lägga till bilder sen när jag fixat alla kablarna svarta mm o en svart dvd o en tunnare fläkt till mitt andra graffe:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Inte min smak, men alltid kul att se nya prylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixorn:

Yes! Äntligen en colossus i galeriet!

hehe kul att vara först ibland. var sjukt att veta att lådan kom i mitten på v o man jobbade på¨annan ort o kunde ej leka med den föräns man kom hem till helgen. sambon var så snäll o mmsa bilder på de fina paketet ståendes vid mitt datorbord. ren elakhet de där hehehe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Häftigt chassi

bara jag som tycker att logo märket ser ut som fred perry märket ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kul att folk vågar prova nya märken !

Permalänk
Medlem

någon får väll ta första steget

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Pardon me men varför köpte du inte julgransbelysning istället?

Annars såg det sjysst ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Pardon me men varför köpte du inte julgransbelysning istället?

Annars såg det sjysst ut.

för jag gillar ej julen hehe sen e den lite annorlunda precis som dess ägare:P

tack annars för kommentaren bätrtre skall de bli med lite mer pilleri

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Är det chassit bra har tänkt och köpa mig en bitfenix men jag vet inte pga priset.
Är den värd priset?

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem

jag e nöjd med de o priset tycker jag ej va så svinigt. e en massa kablar på baksidan men som tur var e där gott om plats men lite pilligt att få de snyggt. den inbyggda fläktkontrollern pallar med 6 fläktar o jag kör bara de två stora på den men den känns bra o så. har du frågor e de bara att ställa svarar när jag får tillfälle

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

som sagts ovan, äntligen!

hur pass "sladdriga" är hd-hållarna, den fick ju kritik för det men de sa ju att det skulle åtgärdas?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Köp Phobya Nano-G 14. Monterade en i fronten på min dator. Tyst, bra kvalitet, billig och fin mörk röd färg.

Phobya Nano-G 14 Silent Waterproof 1000rpm ( 140x140x25mm ) | Indomo Online AB

snyggt chassi. Gillar hellre röda än blåa, men smaken är delad som baken...

Edit: Det står 25 dB men, den är tystare än Noctua P12 på 700 rpm.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

som sagts ovan, äntligen!

hur pass "sladdriga" är hd-hållarna, den fick ju kritik för det men de sa ju att det skulle åtgärdas?

e lite som dom visar men när du satt dit hd e dom stabila. tog bort dom jag ej använde o som han visa de va ej svårt bara vrida så lossna dom. men de andra han kriticerade e fixat. som jag märkt. sidoplåtarna står för kanske halva vikten nästan dom e bastanta som fan med en jäkla passform så de e nice

Skrivet av andyboy88:

Köp Phobya Nano-G 14. Monterade en i fronten på min dator. Tyst, bra kvalitet, billig och fin mörk röd färg.

Phobya Nano-G 14 Silent Waterproof 1000rpm ( 140x140x25mm ) | Indomo Online AB

snyggt chassi. Gillar hellre röda än blåa, men smaken är delad som baken...

Edit: Det står 25 dB men, den är tystare än Noctua P12 på 700 rpm.

låter som nått jag får kolla närmare på. tack för tipset

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd

det var länge sen nån skrev i tråden sist, men jag tänkte ev. köpa ett, fast den med ett fönster, men kan man få in en 240 rad i toppen?

Permalänk
Medlem

självklart håller jag koll på min tråd:P

ja de tror jag man kan. för du kan byta ut den medföljande fläkten till en 140 o en 120 sö de skall få plats. vänta jag dubbelkollar o mäter:P

jadå där e gott om plats:P

lycka till o gärna en byggblog på de med

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd

är det redan hål för att montera en fläkt elr får man göra egna?
o om man ska göra egna undrar jag hur bra materialet som sitter bakom fläkten är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

är det redan hål för att montera en fläkt elr får man göra egna?
o om man ska göra egna undrar jag hur bra materialet som sitter bakom fläkten är?

där e hål redan o de skall hålla för den vikten de e plåt ju
där var ca 30cm fram till lådan så gott om plats på längden

påminn mej efter helgen plockar jag av o fottar så kan du få blid på de om de hjälper dej nått:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zorki:

där e hål redan o de skall hålla för den vikten de e plåt ju
där var ca 30cm fram till lådan så gott om plats på längden

påminn mej efter helgen plockar jag av o fottar så kan du få blid på de om de hjälper dej nått:P

vore trevligt o skitbra

Permalänk
Medlem

kan jag så hjälper jag till mina vänner på swec
anser att de e så mentaliteten skall va här

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Oj, så någon har faktiskt köpt chassit?
Nåja, kul om du är nöjd

Permalänk
Avstängd

Tack för att du la upp lite bilder
fast på deras hemsida står det att bara en 120/140mm fläkt får plats i toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Tack för att du la upp lite bilder
fast på deras hemsida står det att bara en 120/140mm fläkt får plats i toppen.

som du ser på den lite otydliga mobilkamrabilden så e där hål till de iaf

sls

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT