när ska android få bort buggarna?

Permalänk
Medlem

när ska android få bort buggarna?

Den senaste tiden har jag letat efter surfplattor och då kollat på android då jag inte vill ha en stor iphone. Även om plattorna har bra hårdvara i form av tegra 2 processor så har jag märkt en stor nackdel. Buggar. till exempel att hd-film laggar även om hårdvaran inte ska ha några problem med det. Man läser många posts här på sweclockers om hur Android är bäst och att Ios är instängt skit. men de jag känner som har Android är inte nöjda (x10 och htc desire). De laggar en hel del, menyerna flyter inte som man vill och en massa andra problem. Många hyllar android för att det finns så många val på produkter men det är även deras största nackdel. Med många produkter och ett operativ så kommer problem i form av sämre optimering. Jag väljer en iphone varje gång jag köper mobil för att det är den bästa mobilen för mig. Jag ser inga behov i att anpassa mobilen allt för mycket och jag vill inte behöva hålla på med den för att den ska fungera. Itunes ser jag inte heller som något problem. Så det jag vill diskutera är. Har vissa otur (alla jag känner med android) eller borde android sätta sig ner och verkligen reda ut alla buggar? Jag hoppas på det senare. När jag kollat på surfplattor så sluttar det alltid med en känsla av att de går på ett operativ som inte känns helt färdigt än, det är i alla fall min känsla av android. Var snälla och gör inte tråden till en hattråd mot det andra operativet!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jag upplever inga buggar, såsom lagg i menyer osv...
Video vet jag inte hur det funkar då jag inte har dator just nu!
Har en eee pad, och android v. 3.1. känns inte alls ofärdigt.
Detta är förövrigt skrivet från min eee pad

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Den senaste tiden har jag letat efter surfplattor och då kollat på android då jag inte vill ha en stor iphone. Även om plattorna har bra hårdvara i form av tegra 2 processor så har jag märkt en stor nackdel. Buggar. till exempel att hd-film laggar även om hårdvaran inte ska ha några problem med det. Man läser många posts här på sweclockers om hur Android är bäst och att Ios är instängt skit. men de jag känner som har Android är inte nöjda (x10 och htc desire). De laggar en hel del, menyerna flyter inte som man vill och en massa andra problem. Många hyllar android för att det finns så många val på produkter men det är även deras största nackdel. Med många produkter och ett operativ så kommer problem i form av sämre optimering. Jag väljer en iphone varje gång jag köper mobil för att det är den bästa mobilen för mig. Jag ser inga behov i att anpassa mobilen allt för mycket och jag vill inte behöva hålla på med den för att den ska fungera. Itunes ser jag inte heller som något problem. Så det jag vill diskutera är. Har vissa otur (alla jag känner med android) eller borde android sätta sig ner och verkligen reda ut alla buggar? Jag hoppas på det senare. När jag kollat på surfplattor så sluttar det alltid med en känsla av att de går på ett operativ som inte känns helt färdigt än, det är i alla fall min känsla av android. Var snälla och gör inte tråden till en hattråd mot det andra operativet!

X10 har en mycket dålig skärm (digitizern arbetar i 27hz) och Desire är gammal vid det här laget. Kolla in nyare modeller t.ex Galaxy S2, Optimus X2, Sensation, etc så ska du se att allt flyter på bättre. Problemet med surfplattorna är att de är surfplattor och inte mobiltelefoner, för vilka Android var skapat. Sedan så måste Android-programmerarna tänka på olik hårdvara (dvs. att det finns dual-core, single-core, de med mycket ram-minne, de med mindre ram-minne, etc) medan IOS endast har en modell (okej, två) av surfplattor, vilket i sin tur gör det mycket lättare att optimera hårdvaran.

Android, however, reigns supreme.

Permalänk
Medlem

Jag blir gärna motbevisad på alla mina punkter mot android. Vill köpa en transformer då priset lockar men största problemet är få appar men även laggig video.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag blir gärna motbevisad på alla mina punkter mot android. Vill köpa en transformer då priset lockar men största problemet är få appar men även laggig video.

appar är inte nått problem alls, 9 av 10 all appar jag laddat ner har funkat kanon. visst, ett fåtal har inte sätt bra ut pga uppskalning. men appar tycker jag inte alls är ett problem, tvärtom.
Åstadkommer senare när jag testat video

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Påstår du att det inte finns buggar i ios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Påstår du att det inte finns buggar i ios?

det påstår jag inte. däremot så påstår jag att ios är en mer problemfri upplevelse än vad android är. Apple har även fördelen med att ha färre mobiler än android så det är ju så klart lättare att koda en app som fungerar till iphone än android vilket gör allt smidigare för användaren i många fall. Men buggar finns det helt klart i ios

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Den senaste tiden har jag letat efter surfplattor och då kollat på android då jag inte vill ha en stor iphone. Även om plattorna har bra hårdvara i form av tegra 2 processor så har jag märkt en stor nackdel. Buggar. till exempel att hd-film laggar även om hårdvaran inte ska ha några problem med det.

Nvidia Tegra klarar inte av High Profile 1080p. Inte HP 720p heller vad jag vet. Detta är en restriktion i hårdvaran, inte i mjukvaran. Galaxy S/S2 klarar av att spela upp ovanstående filformat utan problem.

Skrivet av flyawaynille:

Man läser många posts här på sweclockers om hur Android är bäst och att Ios är instängt skit. men de jag känner som har Android är inte nöjda (x10 och htc desire). De laggar en hel del, menyerna flyter inte som man vill och en massa andra problem.

Finns nya Launchers att hämta på Market som alla är bättre än original och de som HTC, SE, mfl skickar med. Det var det enda jag inte gillade med min Desire (Sense), bortsett från det flyter den som smör (Cyanogen 7).

Skrivet av flyawaynille:

Många hyllar android för att det finns så många val på produkter men det är även deras största nackdel. Med många produkter och ett operativ så kommer problem i form av sämre optimering.

Så gör ett informerat köp och skaffa den bästa Android-mobilen då? iPhone kostar 6000kr+, jämför man den med en Android-nalle för 4000kr så säger det sig självt att iPhone är i en annan klass.

Skrivet av flyawaynille:

å det jag vill diskutera är. Har vissa otur (alla jag känner med android) eller borde android sätta sig ner och verkligen reda ut alla buggar? Jag hoppas på det senare. När jag kollat på surfplattor så sluttar det alltid med en känsla av att de går på ett operativ som inte känns helt färdigt än, det är i alla fall min känsla av android. Var snälla och gör inte tråden till en hattråd mot det andra operativet!

"Android" är inte ett företag. Android är ett mobilt operativsystem utvecklat av Google. "Android" sätter sig inte ner och gör någonting.

Buggar hittas och åtgärdas hela tiden, det är ett ständigt pågående arbete hos alla företag som sysslar med IT. Det är inte bara att en dag bestämma sig för att fixa alla buggar och sedan göra det. Tekniskt okunnigt folk bör inte försöka skapa en teknisk debatt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag väljer en iphone varje gång jag köper mobil för att det är den bästa mobilen för mig. Jag ser inga behov i att anpassa mobilen allt för mycket och jag vill inte behöva hålla på med den för att den ska fungera. Itunes ser jag inte heller som något problem. Så det jag vill diskutera är. Har vissa otur (alla jag känner med android) eller borde android sätta sig ner och verkligen reda ut alla buggar? Jag hoppas på det senare. När jag kollat på surfplattor så sluttar det alltid med en känsla av att de går på ett operativ som inte känns helt färdigt än, det är i alla fall min känsla av android. Var snälla och gör inte tråden till en hattråd mot det andra operativet!

Nu har jag varken testan någon android eller ios platta då de ej intresserar mig för fem öre..
Ang andriod mot ios på smartphones.

Testa t.ex en galaxy s2 t.ex som ligger mer åt iphone prismässigt.
Vissa gillar ios andra android. Inte lätt o "diskutera" då det är väldigt personligt.
Jag finner inte att ios är buggfritt.
Enligt mig är telefon är i princip värdelös om man inte jailbreakar vilket gör det hela lite besvärligt att uppdatera med custom ipsw för att behålla modemfirmw m.m. (jag vet att många tycker de är bra original, återigen högst personligt)
Hur man orkar med itunes är för mig ett under. Om det överhuvudtaget går att använda på sitt operativsystem.

En fördel är dock amplitube.
Men..

Citat:

We've actually begun an initial foray into Android development recently, completing some successful tests of low-latency audio. It will still be several months away, but we should present some Android offerings in the future.

Tycker absolut inte att iphone är en dålig lur, men jag tycker andra tillverkare med android os har bättre alternativ i dagens läge. Skulle en iphone4 kosta under 3000:- så skulle den dock va lite intressant.

Detta blir lite som en windows/linux diskussion.. Personligt tycke o smak i oändlighet.

Permalänk

När det gäller android så har du helt rätt att vad som räknas som budget mobiler (om du frågar mig) ext. X10, desire, Blade har fått göra vissa kompromisser men går du upp till Desire Z eller dylik mobil så flyter det fint, film osv går utmärkt.

Permalänk
Avstängd

Min Galaxy Tab fungerar alldeles utmärkt nu när den uppdaterats till Android 2.3 (Gingerbread). Inga problem alls med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

men de jag känner som har Android är inte nöjda (x10 och htc desire). De laggar en hel del, menyerna flyter inte som man vill och en massa andra problem.

Problemet med Android är att de flesta tillverkare skapar sina egna gränssnitt, både X10 och Desire kör respektive tillverkares egna gränssnitt, som från vad jag sett mest verkar vara inriktade på att få systemet att se coolt ut än att det ska flyta på bra. Därför måste man i princip köpa de dyraste telefonerna för att få det att vara smidigt (läs Samsung Galaxy SII) och då är man uppe i nästan samma pris som iPhone.

Androids styrka är att det är relativt enkelt att slänga in entusiastskapade versioner av systemet som är slimmade och snabba. Då går det att få en telefon med bra flyt i för billigt pris, men det är knappast något som normalanvändare vågar sig på eller ens vet om är möjligt.

I surfplattornas fall så är detta ännu mer tydligt. Honeycomb verkar vara där Android för telefoner var för något/några år sen. Lär bli skitbra när det är mer moget men just nu är det fortfarande många barnsjukdomar.

För att sammanfatta: Ja, dina polare har delvis haft otur och Android i surfplattorna är ungefär i stadiet som Android för telefoner var i eller hade varit när deras telefoner släpptes. Vill du inte mecka med att installera egna operativsystemsversioner så är nog iPad the way to go just nu, å andra sidan kommer Honeycomb uppdateras och bli bättre allt eftersom, så eventuellt blir det en investering att köpa en Android-platta.

Värt att kika på är kanske också HPs Touchpad med webOS, om du vill ha ännu ett alternativ som är lite av ett mellanting mellan Apples instängda värld och Androids valfrihet: http://arstechnica.com/gadgets/reviews/2011/06/ars-hp-touchpa...

Permalänk
Medlem

Manny som driver Swedroid har en del kritiska synpunkter i den här tråden:
http://www.swedroid.se/forum/43996-hur-nojd-ar-du-med-din-a50...
Jag citerar:

"1) Apparna. Här är den största akilleshälen. ENORM akilleshäl. Det finns knappt några appar som är ändamålsutvecklade för Honeycomb och stora skärmar (utöver ett mindre antal spel). Ja, det kommer så klart bli bättre med tiden, men just nu är det bedrövligt och det kommer fortsätta vara relativt bedrövligt hela 2011. Det sprutar inte direkt ut nya HC-appar.

2) Android 3.x är inte ens nästan färdig ännu. Det känns väldigt beta, precis som Android 1.5 gjorde. Det fungerar i grunden, ja, men det är mycket att rätta till och ordna. Inte minst det kassa flytet i många delar av gränssnittet och en mängd småbuggar.

3) Mediastöd, främst video. Uselt. Återigen något som sannolikt kommer att lösas framöver, men det kommer dröja. Jag kan bara bedöma tableten och dess mjukvara efter hur den fungerar idag, inte hur bra den kanske är om ett år."

Permalänk

För mig känns det som android är där ios var när det var i version 2.0. Där är ungefär samma stabilitet och funktionalitet. Lite som att ha en iphone 2G med ios 2 på.

Kan säga jag är super nöjd med valet att köpa iphone. Jag har även android och jag är inte speciellt intresserad av deras telefon. Har en HTC Legend som bara ligger å skräpar typ. Ändra bra den gör är att köra skype hehe. Annars använder jag iphone till allt. Fungerar super för mig.

Android känns lixom inte genomtänkt. Det är mer grovhugg så att säga.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svchost.exe:

För mig känns det som android är där ios var när det var i version 2.0. Där är ungefär samma stabilitet och funktionalitet. Lite som att ha en iphone 2G med ios 2 på.

Kan säga jag är super nöjd med valet att köpa iphone. Jag har även android och jag är inte speciellt intresserad av deras telefon. Har en HTC Legend som bara ligger å skräpar typ. Ändra bra den gör är att köra skype hehe. Annars använder jag iphone till allt. Fungerar super för mig.

Android känns lixom inte genomtänkt. Det är mer grovhugg så att säga.

Jag tycker tvärt om.. Skulle lika gärna kunna använda en blade för 1000:- med custom rom istället för min jailbreakade 3gs om kameran bara var bättre.

Varför kör du inte skype på iphonen?

Permalänk
Entusiast

Android "vanilla", utan tillverkarnas egna små tricks och egna applikationer flyter på rätt bra.
Äldre modeller som man testar direkt ur förpackning har en tendens att lagga och strula på grund av utdaterad firmware.

Uppdatera firmwaren.
Alternativt kan man roota telefonen och installera en vettig firmware, såsom cyanogen mod, eller rentav en "vanilla" version för telefonen ifråga.

Android i sig är stabil och laggar inte, inte ens på äldre långsammare hårdvara. Det som orsakar lagg och instabilitet är allt extra som tillverkarna envisas att stoppa in i Android-installationen. På det kommer operatörernas special-anpassningar och ännu fler buggiga mjukvaror.
Slutprodukten, från tillerkare, via operatörerna och till slutkund, tenderar att vara "fylld med tuggummi, sirap och is."

Det är inte Googles eller Android-teamets fel. Det är tillverkarna och operatörerna som sviker oss.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Sitte själv i valet och kvalet mellan Ipad 2 och eee pad. Och det som känns svårt med android är just att man inte kan det OS helt. Så man läser sig till och den generella känslan man får är att vissa barnsjukdomar förekommer emot Ios instängdhet Men som sagt för mig känns egentligen varken Ios eller android som självklara val

Dock kommer jag vänta ifall det blir eee pad tills 3g versionen kommer till den

Permalänk
Medlem

Jag kör en HTC Legend med Cyanogenmod 7.0.3 (Har inte vågat uppdatera till 7.1 RC1 ännu ^^)
Jag tyckte också att min telefon var hemskt laggig med det gamla Sense UI men ju mer Vanilla man går, ju schysstare blir upplevelsen. Sony Ericssons telefoner går knappt att använda, de är fula och totalt ologiska om man inte använt dem ett bra tag. Sedan är det ju bara ett plus att man kan ställa in överklockningsprofiler med SetCPU, jag kan t.ex. köra en bit över 800MHz med en vanligtvis klockad 600MHz prolle.

Android har en grotesk växtvärk och jag tror verkligen att det är framtiden. Om 5 år från nu, kommer verkligen fler att gå över till iPhones? Nej, inte med tanke på det massiva utbudet av Android telefoner/pads som kommer finnas i alla möjliga prisklasser.

Permalänk
Medlem

Ja det känns som Android kommer starkt och att det kan mogna till under en tid medans Ios kommer få problem då android som "öppet" mersäljande OS kommer tvinga apple till att göra Ios mer olåst samt släppa på priset. Men detta är ren teori