Permalänk
Medlem

Gratis nedladdning

Hej!

Jag har byggt en ny dator till min systerson. Nu undrar han hur han kan ladda ner/installera WoW på den nya datorn utan att köpa spelet igen. (The burning crusade)
Han har redan ett account,

Mvh

Daniel

Permalänk

Genom Battle.net

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Entusiast

Om han loggar in på sitt Battle-net account, så kan han ladda ner clienten där ifrån.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tackar nu är han igång igen.

Permalänk
Medlem

Vet nån om det finns en mirror nånstans?
I stil med att fz.se eller något har lagt upp den fulla klienten?

Blizzards downloadsystem är ju totalt värdelöst, klienten är nästan 10 gig stor. Får bara upp 3 st av blizzards egna peers som det går totalt i runt 300 KB/sec ifrån, på en 100Mbit lina...

Permalänk
Medlem

Blizzards system fungerar utmärkt, 3MB/s igår när jag installerade Cataclysm på min 50Mbit lina, och det är snarare 18GB totalt sett.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Medlem

Öppna rätt portar i routern, instruktioner finns på battle.net.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

eller stäng av peer to peer i downloadern så drar den från blizzards ftp istället maxar min 8mbit lina

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vet nån om det finns en mirror nånstans?
I stil med att fz.se eller något har lagt upp den fulla klienten?

Blizzards downloadsystem är ju totalt värdelöst, klienten är nästan 10 gig stor. Får bara upp 3 st av blizzards egna peers som det går totalt i runt 300 KB/sec ifrån, på en 100Mbit lina...

Du behöver bara ladda ner Stage 1 (Röd), när den är klar kan du spela. Men som någon nämnde tidigare, något som blockerar, se till att du har alla portnar öppna etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

eller stäng av peer to peer i downloadern så drar den från blizzards ftp istället maxar min 8mbit lina

Tack. Detta fungerade fint, smider på i 6 meg/sec nu

Skrivet av Snowy86:

Du behöver bara ladda ner Stage 1 (Röd), när den är klar kan du spela. Men som någon nämnde tidigare, något som blockerar, se till att du har alla portnar öppna etc.

Problemet är att jag asap måste få ner hela installen på laptoppen det gäller, eftersom den ska iväg dit det bara finns 3g-täckning.

Skrivet av Json_81:

Öppna rätt portar i routern, instruktioner finns på battle.net.

Har ingen router, sitter rakt in i ett switchat 100/100 nät med publika ipnummer.
Givetvis är rätt inställningar i brandväggen gjorda. (Testade även att stänga av den helt och hållet för att utesluta som felkälla)
Vanliga torrents har jag inga problem att maxa.

Det måste vara nått strul med deras p2p-lösning då jag inte får upp några peers (alternativt att det inte finns några, hur många är det egentligen som laddar ner gameklieten och sitter på en lina med bra upstream?)
Det fattiga är helt enkelt att man var tvungen att stänga av p2p för att få tillgång till en anslutning mot deras uppenbarligen existerande snabba servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det måste vara nått strul med deras p2p-lösning då jag inte får upp några peers (alternativt att det inte finns några, hur många är det egentligen som laddar ner gameklieten och sitter på en lina med bra upstream?)
Det fattiga är helt enkelt att man var tvungen att stänga av p2p för att få tillgång till en anslutning mot deras uppenbarligen existerande snabba servrar.

Jag maxade då min 100/100 lina när jag laddade ner WoW klienten med deras p2p lösning för några dagar sen. Dock så kan det ju vara så att den porten de använder i sin klient stryps av din ISP.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.