Input på hemmagjorda låtar

Permalänk
Medlem

Input på hemmagjorda låtar

Tjenare! Jag ville bara visa upp två av mina låtar som jag har gjort och vill gärna ha lite feedback!

Visa signatur
Permalänk

Gears of Morale

Tycker jag känner igen hela låten melodin.
Rip off? Annars så tycker jag om den när du drar på lite men allt för mycket oljud ibakgrunden för att kunna njuta. Sen måste den vara längre

Dawn of the Nation
Randome kalinkande man hör nere på stan av folk som spelar ^^ inte så bra enligt mig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Gears of Morale

Tycker jag känner igen hela låten melodin.
Rip off? Annars så tycker jag om den när du drar på lite men allt för mycket oljud ibakgrunden för att kunna njuta. Sen måste den vara längre

Dawn of the Nation
Randome kalinkande man hör nere på stan av folk som spelar ^^ inte så bra enligt mig

Jag tänkte Offspring - The Kids Aren't Alright när första hade kommit igång ordentligt.

I övrigt så håller jag med, för kort och för slarvigt med ljudet tex.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Jag tänkte Offspring - The Kids Aren't Alright när första hade kommit igång ordentligt.

I övrigt så håller jag med, för kort och för slarvigt med ljudet tex.

Jag tänker på någon annan rätt känd låt från 'over there'
Fast väl när den drar igång så låter det inte helt olikt offspring med. Fast i början låter det som något Refused skulle ha knåpat ihop ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vi behöver en dedikerad tråd för uppvisning av låtar och filmer och sådant. Forumet blir kanske inte spammat, men man förväntar sig något extraordinärt när en tråd skapas i ÖÄ om ämnet.

För övrigt lades för lite energi och tid på låtarna. Gör om.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Gears of Morale

Tycker jag känner igen hela låten melodin.
Rip off? Annars så tycker jag om den när du drar på lite men allt för mycket oljud ibakgrunden för att kunna njuta. Sen måste den vara längre

Dawn of the Nation
Randome kalinkande man hör nere på stan av folk som spelar ^^ inte så bra enligt mig

Haha, oljudet går inte att komma ifrån då jag inte har några riktiga inspelningsgrejer (RockBand mick) Jag skulle inte kalla den ripoff, men du är i närheten...

Skrivet av fesen:

Jag tänkte Offspring - The Kids Aren't Alright när första hade kommit igång ordentligt.

I övrigt så håller jag med, för kort och för slarvigt med ljudet tex.

Just att den är kort spelar inte så stor roll då det här mest bara är demos.... Och ja, "The Kids Aren't Alright" tänkte jag faktiskt på när jag kom på den... Så blandade jag den med "Scotty Doesn't Know" och modifierade den lite. Lagligt sett är det ingen ripoff

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gears of morale låter exakt som Hurt i början. Sen hjälper det om gitarren är stämd när man spelar, eller om du håller ackordet på ett snett sätt när du spelar det, låter ostämt iaf.

Länkar cash version trots att detta inte är originalet.

Visa signatur

BAAH