Permalänk
Medlem

Startar Icke

Hej Jag har köpt en XFX Pro 650W som ínte villl starta, och jag vet inte vad felet är.

undrar om någon har erfarenhet av detta eller vet hur man ska göra?

http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w

Helt nytt nätagg, och byggde datorn idag och den ville inte starta.

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

Har du dubbelkollat så att alla kablar från nätagg till moderkort sitter rätt och att kabeln från chassits på/av knapp är rätt inkopplad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Har du dubbelkollat så att alla kablar från nätagg till moderkort sitter rätt och att kabeln från chassits på/av knapp är rätt inkopplad?

Jag har tagit ut nätaggregratet så det står utanför chassit ensamt och det startar inte.

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

man måste "tjuvkoppla" för att starta ett nätagg utan moderkort

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

man måste "tjuvkoppla" för att starta ett nätagg utan moderkort

vaa?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

På 24pins kontakten från agget finns det ett par svarta kablar och en grön. Man ska då ta ett gem lr liknande och köra in ena änden i den gröna och den andra i en svart.

Då startar agget.

Permalänk
Skrivet av Dr.AwsuM:

Jag har tagit ut nätaggregratet så det står utanför chassit ensamt och det startar inte.

Nätaggregat är väl av switchat-typ, vilket innebär att nätaggregatet måste belastas för att man ska kunna mäta utspänningen. Detta upptäckte jag på AMIGA-tiden då jag felsökte på ett helt nätaggregat under en hel vecka.

Permalänk
Medlem

Du kan testa agget utanför
kolla videon.

http://www.youtube.com/watch?v=5FWXgQSokF4

Permalänk
Medlem

Och om nätagget funkar är det dags att skruva bort moderkortet och kolla så att du inte missat några distanser när du monterade datorn och på så sätt kortslutit skiten..

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Och om nätagget funkar är det dags att skruva bort moderkortet och kolla så att du inte missat några distanser när du monterade datorn och på så sätt kortslutit skiten..

När 12 pin kontakt är i och en kontakt uppe i vänstra hörnet Lyser grön diod, och grafikortet lyser rött på kanten när PCI kontakt sitter i grafikortet.

Så alla dimensioner är väl rätt eller? Jag kan inte starta datorn från Startknappet på chassit

Nzxt h2 chassi

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

När 12 pin kontakt är i och en kontakt uppe i vänstra hörnet Lyser grön diod, och grafikortet lyser rött på kanten när PCI kontakt sitter i grafikortet.

Så alla dimensioner är väl rätt eller? Jag kan inte starta datorn från Startknappet på chassit

Nzxt h2 chassi

Du kan starta moderkortet i chassit utan startknapp. De pinnar där du ska koppla in startknappen kortsluter du med t.ex en skruvmejsel, på så sätt kan du utesluta att startknappen inte funkar även om jag inte tror så är fallet.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Du kan starta moderkortet i chassit utan startknapp. De pinnar där du ska koppla in startknappen kortsluter du med t.ex en skruvmejsel, på så sätt kan du utesluta att startknappen inte funkar även om jag inte tror så är fallet.

Okaj, håller på o koppla in a kontakter nu, visst kan nätagget's fläkt vara vänt neråt i h2?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

Grafikortet, ingen bild

Skrivet av Villor:

Har du dubbelkollat så att alla kablar från nätagg till moderkort sitter rätt och att kabeln från chassits på/av knapp är rätt inkopplad?

Skrivet av Gauz:

man måste "tjuvkoppla" för att starta ett nätagg utan moderkort

Skrivet av Rådström:

På 24pins kontakten från agget finns det ett par svarta kablar och en grön. Man ska då ta ett gem lr liknande och köra in ena änden i den gröna och den andra i en svart.

Då startar agget.

Skrivet av svempa000:

Nätaggregat är väl av switchat-typ, vilket innebär att nätaggregatet måste belastas för att man ska kunna mäta utspänningen. Detta upptäckte jag på AMIGA-tiden då jag felsökte på ett helt nätaggregat under en hel vecka.

Skrivet av kadett:

Du kan testa agget utanför

kolla videon.

http://www.youtube.com/watch?v=5FWXgQSokF4

Skrivet av TiasE:

Och om nätagget funkar är det dags att skruva bort moderkortet och kolla så att du inte missat några distanser när du monterade datorn och på så sätt kortslutit skiten..

Okej nu lever datorn, Men jag får ingen bild från grafikkortet.

och ska man bara ha en PCI express kontakt i grafikortet,och kontakten som den typ hänger i på moderkortet?

Och kortet hänger rätt så ostadigt. är det normallt Jag lägger upp en bild

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Okej nu lever datorn, Men jag får ingen bild från grafikkortet.

och ska man bara ha en PCI express kontakt i grafikortet,och kontakten som den typ hänger i på moderkortet?

Och kortet hänger rätt så ostadigt. är det normallt Jag lägger upp en bild

Vad har du mer för komponenter? Det kan vara så att du antingen missat att stoppa i en strömkontakt i grafikkortet (eller att den inte sitter ordentligt) eller att du måste välja det diskreta grafikkortet i datorns BIOS (om du har ett integrerat också).

Posta alla komponenter tack, helst i en lista med bara en länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Vad har du mer för komponenter? Det kan vara så att du antingen missat att stoppa i en strömkontakt i grafikkortet (eller att den inte sitter ordentligt) eller att du måste välja det diskreta grafikkortet i datorns BIOS (om du har ett integrerat också).

Posta alla komponenter tack, helst i en lista med bara en länk.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/555651/final-countdown

+

http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

Jag änvänder VGA kabel atm, därför min DVI - HDMI kabel gick troligen inte

Bilden ligger i mitt galleri så ni förstår bättre vad jag menar

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in strömmen till grafikkortet?...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Precis... Du har inte kopplat in all ström till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Håller med om strömmen till grafikkortet.
Sitter inte grafikkortet lite snett som om den inte var helt nedtryckt?

Minnen ska sitta på platserna som har samma färg innan man går över till andra färgen.

Strömkabeln längst upp till vänster verka du ha satt lite konstigt. Kabeln du redan satt där verka vara 4x4 och kunna fylla hela så är konstigt att du inte satte in andra halva också. De kontakter på kablarna som kan sitta ihop bruka ha plast hakar så att man inte sätter dom fel.

Permalänk
Medlem

nått grovt fel har denne TS gjort låter det som...ett graffe hänger inte i en dator..det trycker du fast både på moderkortet och bak i plåten så du kan koppla in skärmkabeln utan problem.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...