AMD Bulldozer överklockas till 5,1 GHz

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

När blir NDA släppt? Är väldigt intresserad av vad denna kan prestera då jag är i färd med att skaffa en ny maskin.

Ingen aning men du kan ju ta och skicka ett PM till en moderator eller liknande de bör ju ha lite koll. Alternativt kan du säkert finna något på Google.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

När blir NDA släppt? Är väldigt intresserad av vad denna kan prestera då jag är i färd med att skaffa en ny maskin.

Förmodligen samma dag som Bulldozer släpps. Och det finns inget satt releasedatum, förutom någon gång i Augusti eller September då. De sa 60-90 dagar från nu någon gång, minns inte riktigt när det var.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Nu har ju andra publicerat benchmarks. Varför kan inte han göra det?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Nu har ju andra publicerat benchmarks. Varför kan inte han göra det?

För att dom vill vara vänner med AMD och inte bryta mot NDA-avtal som kan innebära många dåliga konsekvenser.
Dessutom handlar detta om en pre-sale sample och har ingenting med final sample att göra.
Dessutom tror jag inte att Sweclockers har en bulldozer i labbet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

När blir NDA släppt? Är väldigt intresserad av vad denna kan prestera då jag är i färd med att skaffa en ny maskin.

Troligtvis när AMD väljer att publicera prestanda information om Bulldozer,
då de som skrivit på ett NDA dokument inte vill riskera fängelse eller grova böter.

Permalänk
Medlem

Har han publicerat sina resultat än? De var ju i början av Juli när vi inte visste någonting som jag gissade på 11 poäng och skrev själv att det var en optimistisk gissning. Nu vill jag ha facit!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401