Permalänk
Hedersmedlem

Upplevelser i trafiken

När man är ute i trafiken och åker så får man se en del mer eller mindre intressanta saker. Nu i helgen var det fototräff och det relaterade i ganska många mil i bilen och en och annan minnesvärd upplevelse.

Någonstans söder om Kalmar lärde vi oss vikten av att säkra lasten när en Saab 9-5 elegant dumpade en uppsättning däck på vägen. Som tur var kom ingen i vägen för dem men det blev en och annan kraftig inbromsning och lite slalomkörning. Det är vid såna tillfällen man ångrar att man inte är snabbare med kameran...

Sen finns det vissa som borde lära sig när det är dags att stanna bilen och kolla om allt är okej, eller bara titta i backspegeln... Eller ens ha koll på vad i helskotta som händer. Denna gången var jag snabbare med kameran...

Vad säger man? Kör så det ryker?

Ta det lugnt i semestertrafiken, bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Typ varannan person har ju fått körkortet i ett flingpaket.

Ni kanske läst den där nyheten om en liten 2 årig flicka som blev ihjälkörd av en rattfull idiot. Tur skulle jag inte kalla det men jag körde exakt samma sträcka bara ett par minuter innan det hände. Dock fick jag inte reda på något förens man kom hem och hördes det hemska.

Hur jävla pantad får man vara om man kör rattfull?

Jag kan se det att köra lite för fort eller så går väl ann på ödsliga vägar om man är en bra förare som kan hantera det eller ligga ut och sladda med PV på vintern och lyssna på Sator. Det bidrar väl bara till att man blir bättre som förare och förhoppningsvis kan klara av en situation bättre.

Senast igår kväll fick jag tvärnita när jag körde hem en kompis och hans bil in mot stan. Han undrar varför i helvete jag tvätnitar för (ABS gick in) 15m framför bilen står det en fjolårskalv och går sakta över vägen. Hade min kompis kört så tror jag inte han hade sett den förens det varit försent.

Jag hoppas fan snart att det blir lag på att alla nya bilar kommer med alkolås och någon form av kamera som känner av om föraren är påverkad eller trött så att den saktar ner och bromsar bilen. Volvo är på god väg inom detta området och jag skulle gärna bidra med en slant för att dessa system kan tas i bruk i nya bilar ännu tidigare än beräknat.

Och till er andra. Se över eran bil. så att Bromsar verkligen tar och att däcken har bra mönster. Sänk farten vid dåligt väder och sikt och håll avstånd till framförvarande bilar minst 3 sekunder gärna mer. Sen lasta inte några överlass när ni varit i Tyskland och bind inga saker på takräcket eller på släpet med rep och snöre. Det ska vara spännband! Allting skakar loss och flyttar på sig vid en kraftig inbromsning.
Stanna gärna varje timme och sträck på benen om man ska köra långt. Var dessutom utvilad före.

Titta i back och sidospeglar när ni kör om och jag tror att varje bil idag kommer med blinkers och det är inget tillval. Gör alltid en markering när ni svänger ut från en väg eller ska byta fil på motorvägen etc. Det är så förbannat jobbigt att folk anser att det kostar pengar att blinka.
Låt inte kompisar bestämma om de tycker du kör försakta eller liknande. Fall inte för grupptrycket!

Till sist
Var Observant och håll koll på dina med erhm (Mottrafikanter) Varenda förare bakom ratten är en idiot.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja ibland kan man undra... lite intressant att alla bilar förutom den där stannade

Föraren kanske skämdes och inte vågade stanna bland allt folk?

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit varit ute i trafiken så mycket, kör bara moped än så länge. Men de idioter som inte blinkar borde det vara skottpeng på! Det är farligt, störande och helt enkelt jävligt onödigt att inte använda blinkers som alla andra.

Edit: Denna kan man se även en gång till om man redan sett den http://www.youtube.com/watch?v=PhIsgxMs4iQ

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Den Saaben hade dålig katalysator.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller hunnit vara ute i trafiken så mycket, dock kört moppe i ett år och har nu börjat övningsköra.
Har tre grejer som jag inte förstår mig på riktigt:
1. Folk som bromsar först och blinkar sen.
Om jag ligger bakom en bil som kommer fram till en korsning, börjar bromsa, sen när bilen mer eller mindre redan har svängt så börjar föraren att blinka.
Blinkar han först så är jag ju som bakomvarande bil beredd på att han ska bromsa.
2. Folk som åker typ 180 fram till stopplinjen.
Detta är i och för sig inget lagbrott alls, men är ganska störande för andra förare (iallafall mig). Om jag åker på en landsväg och ser en bil komma på en avstickningsväg från höger med stopp-plikt så räknar jag inte med att han stannar vid stopplinjen om han kommer i säg 50km/h och mer eller mindre tvärstannar vid stopplinjen.
Om han istället sänker farten och rullar fram till stopplinjen så är jag ganska så mycket mer säker på att han kommer att stanna.
3. Folk som ska stressa övningskörande "elever".
Jag förstår väl på ett sätt att dessa kan vara ett störande moment i trafiken, då vissa kanske inte håller riktigt jämnt tempo, tar det lite "för" försiktigt (om man nu kan vara för försiktig), att de ofta håller hastighetsbegränsingen verkar folk också tycka är jobbigt.
Dock blir det absolut inte bättre av att ligga 30cm från kofångaren och trycka, visa istället respekt! Alla förare på vägen har övningskört någon gång.

/Freddan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Har inte hunnit varit ute i trafiken så mycket, kör bara moped än så länge. Men de idioter som inte blinkar borde det vara skottpeng på! Det är farligt, störande och helt enkelt jävligt onödigt att inte använda blinkers som alla andra.

Edit: Denna kan man se även en gång till om man redan sett den http://www.youtube.com/watch?v=PhIsgxMs4iQ

Du är inte den enda som tycker detta. Är det olagligt att räcka ett finger vid vredesutbrott mot dessa idioter?

Permalänk
Medlem

Vadå luktar inge gott?!
När man känner lukten av burnisar så luktar det sommar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tanax:

Vadå luktar inge gott?!
När man känner lukten av burnisar så luktar det sommar

Tja.. brännt gummi är en sak. Turboras luktar desto värre.

Hellre bränd elektroik då, det luktar i alla fall misslyckad överklockning

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Bara en stor suck på detta, vart får folk körkort ifrån?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Haha, rykande bilar har man sett en del av och faktiskt själv varit ägare till. Min första bil, en Nissan Micra k10 hade en förmåga att överhetta när hastigheten sjönk, så när jag kört en bit på motorvägen och ska av började den koka direkt och lämna ett ångmoln efter mig... En kille kom och undrade om min bil brann

Blinkers! Speciellt i rondell, vad är det med folk och inte fatta hur man gör?

Permalänk
Medlem

dåliga bilförare är dåligt mwn dom idioterna som går med barnvagn mitt i vägen på natten borde avlivas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

stackars saab och ha en så korkad ägare.... jag har inget körkort även om jag är väldigt bil intresserad men kände mig inte mogen nog att det. Så har skjutit upp det nu 3 år senare och med en lite dotter så känner jag att det är dags så man kan skjutsa barnet till dagis osv. alla jag känner i min ålder tar bara körkort för nöjets skull inte för att ta sej från A till B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag hoppas fan snart att det blir lag på att alla nya bilar kommer med alkolås och någon form av kamera som känner av om föraren är påverkad eller trött så att den saktar ner och bromsar bilen. Volvo är på god väg inom detta området och jag skulle gärna bidra med en slant för att dessa system kan tas i bruk i nya bilar ännu tidigare än beräknat.

Till sist
Var Observant och håll koll på dina med erhm (Mottrafikanter) Varenda förare bakom ratten är en idiot.

//Martin

Jo för alkolåsen och kamerorna funkar ju SÅ bra.......inte.....
Kan säga att Lastvagnar ligger LÅNGT före PV på den fronetn och de funkar......sådär.
Alkolåsen ger utslag var tredje gång med opåverkade förare..... Detta betyder driftsstopp eftersom lastbilarna ej går att köra......tid är pengar inom transportbranschen.
Då kan du ganska enkelt räkna ut hur många alkolås det monteras pga detta...

Ang. din sista kommentar......är du mc-förare?
Jag är uppfostrad på två hjul och har blivit upplärd med och lärt mig den hårda vägen att alla andra är idioter... :S

Skrivet av 24mbit:

Den Saaben hade dålig katalysator.

Ironi?
Om inte.........lär dig ngt om bilar

Permalänk

Bor själv ute på landet söder om Stockholm och det var nyligen hö skörd. och det som någon nämnde med att trycka 30 cm från kofångaren.
hade precis vänt höt för "dagen" och ska då transportera traktorn hem igen. genom det behöver jag åka på en kurvig och trafikerad väg (sorunda vägen om någon känner till det). har lastaren på med en balgrip (En man greppar stora plastblar med) och en 4-bladig hövändare bak som är något bredare än traktorn. ca 500 meter innan jag ska svänga av, i en skymd kurva så ser jag att en finare Bmw kommer i full fart bakom mig, medan jag får mötande. jag trycker mig mot kanten och var nära att glida ner i diken för såg att det kunde sluta illa.
Bmw'n kör om i kurvan utan att ta hänsyn att det KAN komma mötande i ca 70 skulle jag tippa han körde. och fy i hällvete vad den mötande bilen fick bromsa. jag gjorde det samma men en 5 ton traktor stannar inte på 1 meter precis. så Bmw'n kastar sig åt sidan framför mig och repar bakdelen av bilen mot balgripen. men fortsätter köra som inget har hänt.

FYFAN vad förbannad jag blev! hade han krockat in i mig så hade det inte hänt så mycket med mig men om han hade frontat med den andra bilen?! Ringde dock polisen och anmälde registreringsnumret och sa att idioten körde om i en trång och skymd kurva i full fart.

Så stressa inte för att det är en traktor/andra långsamma fordon framför, det är i regel du som råkar mest illa ut.

*Dyslexi så försökte få det försåtligt, ber om ursäkt för icke-sammanhängande meningar*

Permalänk
Medlem

Alkolås hoppas jag verkligen att aldrig blir obligatoriskt. Det kommer att bli huvudvärk senast när man har bråttom till jobbet en vanlig jävla torsdagsmorgon och alkolåset plötsligt ger utslag utan orsak. Sen skulle jag inte heller vilja vara busschaufför och höra 52 personers tissel och tassel bakom ryggen när du ska åka iväg och låset vägrar låta dig starta trots att du är spik nykter.

Annars så jo, folk som inte blinkar i rondeller... jag fattar inte? Hur svårt kan det vara?

Sen ett annat exempel: folk som står på vägkanten och blinkar vänster medan dom väntar på en lucka så dom kan ansluta till trafikströmmen igen. Blinkers ska på när du har hittat luckan och tänker köra ut, inte före.

Och min favorit på sistone. På väg till jobbet delar sig vägen i två filer: en som fortsätter rakt och en som kröker av till höger. Åtta av tio förare drar på blinkers först när högersvängen börjar och det inte längre finns nån annanstans att ta vägen. En av tio blinkar inte alls. Den sista tiondelen gör som man ska, dvs börjar blinka redan en liten bit före det blir tvåfiligt och dags att gruppera av.

Jag påstår inte att jag är världens prickfriaste förare, men blinkersspak har jag iallafall. Även om jag förstås också missar ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Ang. din sista kommentar......är du mc-förare?
Jag är uppfostrad på två hjul och har blivit upplärd med och lärt mig den hårda vägen att alla andra är idioter... :S

Jävligt skumt det där, ofta kör bilar bara rätt ut mitt framför en när man sitter på en motorcykel. Är väl en sak att dom skiter i fall andra slår sej fördärvade men det måste ju i vilket fall vara tradigt för dom att få stora fula bulor i bilen efter en tung mc? Undrar hur dom tänker.

Absolut värsta jag har varit med om i den här vägen var när en bil i mötande körfält får för sej att köra om (90 väg) och helt sonika flåsar ut på fel sida av vägen och hamnar i direkt kollisionskurs med mej och alla andra efter mej. det fanns ingen tid att tänka, ögonen hann bara bara precis registrera vad som höll på att hända när hjärnan tog över och på nåt sätt lyckades slänga ut hojen i väggrenen. Efteråt när tankarna kommit i kapp blev man rätt darrig över vad som kunde ha hänt.

Hänt en gång till efter det fast då körde jag bil. Undrar hur folk tänker när dom är beredda att riskera både sina egna och andras liv på det sättet?

Permalänk

Jag hatar folk som inte kan ta det lugnt i trafiken. Hur mycket vinner du på att köra 1meter bakom en bil istället för 100meter? Det hjälper inte ens vid omkörning! Och alla som åker för fort. 100 på en 90-väg t.ex. Räkna ut hur många minuter du sparar, och hur mycket större hastigheten vid krock blir med reaktionstid inräknad. Och så har vi 2-1-väg. Det är 100km/h hela vägen. Folk kör i 110 när det är 2-filigt, och i 80-90 när det är enfiligt. Varför?

Okej då, en sak till. Folk som tycker att de är extremt bra förare. Personer som kan prata i telefon eller med andra i bilen, använda ena handen för att hämta saker i baksätet (och kolla dit bak samtidigt) och titta på omgivningen mer än på vägen. Du vet de där personerna som inte kan göra 2 saker samtidigt någonsin.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Här i Miami finns det otroligt många som inte ens bör vara i närheten av vägen med ett fortdon. Men kanske inte är så konstigt när det enda man behöver göra för att få kökort här är att köra runt ett par gånger på en parkeringsplats. Det enda stället som jag har sätt varit värre var i Panama där ingen ens brydde sig om vilken färg trafiklyset var.

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk

I vintras fastnade jag i en bilkö i uppförsbacke inne i stan, det enda jag tänke var "nejnejnejnejneeeeeeej, jag vill inte stanna!!!" men nog stannade den alltid.
Så där stod jag med mina däck med f.d. dubb och försökte ta mig fram varvid personen i bilen bakom går ur (!?) och knackar på min ruta och är arg.
Lagom tills dess kom jag iväg Smart idiot att lämna bilen mitt på en högrafikerad huvudled säger jag bara.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Haft körkort sen i april. Visst är fartdårar irriterande men en sak jag hittils lärt mig är näst intill lika irriterande om inte värre är folk som kör alldeles för långsamt. Folk som håller 70-80 på 100vägar är enligt mig rent av farliga. (Personbilar alltså, ej lastbilar). Det skapar irritation och inbjuder folk till att göra omkörningar som de kanske inte alltid skulle ha gjort. En sådan omkörning råkade jag ut för tidigare i veckan. Jag låg bakom en långtradare som höll sin hastighet (80 alltså) och det var 90väg har jag för mig. jag hade åkt bakom honom rätt länge och det hade dykt upp 2 st bakom mig som slickade arslet. Tillslut får jag raksträcka och tittar ut på kanten för att undersöka omkörningsmöjligheter och kanske köra om. Direkt efter börjar flanen bakom mig göra exakt samma sak, bakom mig! Det intressanta i sammanhanget är att längre fram ser jag att det kommer en bil i mötande fil, så jag räknar ut att jag knappt hinner och avbryter in i min fil igen. Flanen bakom mig som antagligen inte såg det eftersom han körde ut bakom mig, fortsätter. Han är så nära bilen i mötande filen att han tvingar ut denne på väggrenen för att undvika kollision.

Sånt är helt vansinnigt. Just detta fallet var ju dock ej det långsamt gående fordonets fel. Jag är glad att jag inte var den mötande bilen för då hade jag nog näst intill skitit ner mig.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Jo för alkolåsen och kamerorna funkar ju SÅ bra.......inte.....
Kan säga att Lastvagnar ligger LÅNGT före PV på den fronetn och de funkar......sådär.
Alkolåsen ger utslag var tredje gång med opåverkade förare..... Detta betyder driftsstopp eftersom lastbilarna ej går att köra......tid är pengar inom transportbranschen.
Då kan du ganska enkelt räkna ut hur många alkolås det monteras pga detta...

Ang. din sista kommentar......är du mc-förare?
Jag är uppfostrad på två hjul och har blivit upplärd med och lärt mig den hårda vägen att alla andra är idioter... :S

Ironi?
Om inte.........lär dig ngt om bilar

Lol. Ger utslag var 3dje gång? På vår körskola (där det är obligatoriskt för lärarna att nyttja sådana) var det ALDRIG någon som fick utslag på 2.5 veckor.

Handlar väl snarare om dåliga alkolås i så fall? Jag är personligen också för obl. alkolås. åtminstone som straff för de som dömts till rattfylleri.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Inte åkt så mycket bil, däremot så verkar tjejer här i gävletrakten inte förstått att man cyklar på höger sida på cykelbanorna. Två gånger under mycket kort tid har jag mött två tjejer som cyklat brevid varandra, och vid mötet har de lagt sig på var sin sida av cykelbanan, och tycker att jag ska cykla emellan, medan jag ligger fint ute på högersidan. Båda gångerna har jag fått lov att tvärnita precis framför tjejen som låg på sin vänstersida och såg helt oförstående ut, trots att vi hållt ögonkontakt en bra tid innan.

Man tycker de borde förstå. Tur att mina hydrauliska skivbromsar gör som dom ska.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Så gör folk på vägarna ibland också. Cyklar jämsides mitt ute på vägen så att man inte kan åka förbi utan att köra på motsatt fil.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Blinkers är nog det mest vanliga att det slarvas med.. och högerregeln..

När man kommer ut från mitt kvarter så stannar kanske 1/10 bilar för högerregel .. lysande

Ska väl inte påstå att man har varit den bästa föraren jämt själv men har iallafall lärt mig av mina misstag.. Blinkers & Högerregel slarvar jag inte med.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

ironi?
Om inte.........lär dig ngt om bilar

ironi på högsta nivå:P

Edit: varför ser jag inte alla mina citat? Detta citat finns inte med på min lista av nån anledning?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

ironi på högsta nivå:P

Edit: varför ser jag inte alla mina citat? Detta citat finns inte med på min lista av nån anledning?

någon bugg i systemet. ungefär hälften kommer inte fram:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Jo för alkolåsen och kamerorna funkar ju SÅ bra.......inte.....
Kan säga att Lastvagnar ligger LÅNGT före PV på den fronetn och de funkar......sådär.
Alkolåsen ger utslag var tredje gång med opåverkade förare..... Detta betyder driftsstopp eftersom lastbilarna ej går att köra......tid är pengar inom transportbranschen.
Då kan du ganska enkelt räkna ut hur många alkolås det monteras pga detta...

Ang. din sista kommentar......är du mc-förare?
Jag är uppfostrad på två hjul och har blivit upplärd med och lärt mig den hårda vägen att alla andra är idioter... :S

Oj, då måste det vara värdelösa alkolås. På min farsas arbete (inom hela kommunen för den delen) är det
krav på alla nya bilar ska ha alkolås, så i princip alla har det nu. Jag har aldrig hört att det varit något problem heller,
och då har jag sommarjobbat där också. Farsan har fått blåsa i alla fall de senaste 2-3 åren och han har aldrig blivit
nekad att köra iväg med sitt fordon (lastmaskin, LASTBIL, personbil osv.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

någon bugg i systemet. ungefär hälften kommer inte fram:/

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt störande. Ibland får jag upp (+) men inget citat.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Grymt störande. Ibland får jag upp (+) men inget citat.

nu fick jag bara up namnet 24mbit, sen ingen länk eller något. känns lagom kul att leta.

Skickades från m.sweclockers.com