Korsord för SweClockers-läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag fick det till en snubbe som gjorde comeback efter 14(tror jag det var) år

15 tror jag och det kom jag också fram till

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Min poäng var att Linux är inte ett korrekt svar eftersom det inte är ett operativsystem, det är en kernel. Även om många tycker att det är en petitess så bör man ej skapa förvirring, jag ser ingen anledning till att skriva OS där nu när Linux inte är ett OS, utan en kernel. Hur ofta hör du personer prata om scrotwm som en skrivbordsmiljö? Det är lika fel det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoH:

Hur ofta hör du personer prata om scrotwm som en skrivbordsmiljö? Det är lika fel det.

Hur ofta hör man någon säga "linux" utan att mena ett operativsystem? Att försöka få folk att ändra sig för att bli tydligare och mera konsekventa må vara ädelt, men förmodligen är det inte lättare än att övertyga någon om att inte använda "kilo" som en enhet.

Permalänk
Medlem

Med hjälp av http://korsordslosaren.se/ kunde jag klura ut det stora blåa ordet.

GRABBAR tror jag det ska vara. Annars finns alternativen URARTAR och TRAMSAR.

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem

Jag är helt fast på "hård spel-kille", trots att jag har läst den här tråden. Jag vet inte ens om det är något jag bör kunna.
Det samt det längsta blåa, men där passar ju tydligen åtminstone två relativt vettiga ord.

Edit: Never mind, jag löste det ändå.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Klart! Är inte säker på alla men tycker att det passar i alla fall.

Bild:

Dold text
Permalänk
Medlem

Fantastiskt jobb DaLys Kanske inte helt balanserat som nån skrev men jag hade då inte klarat det bättre! +rep om jag hade kunnat ;D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ser rätt ut tycker jag bortsett från en bokstav. Tek. chef tror jag ska vara CTO, Chief Technology Officer (eller Chief Technical Officer) istället för CIO

Annars gött jobbat! hjälpte mig med det sista också

EDIT: Syftar såklart på rSon's färdiga korsord

Permalänk
Inaktiv

CEO?

EDIT: Nä, det var fel..

Permalänk
Hjälpsam

Hade problem med;
Protokoll
Ovanlig Video Ansl.
OS/2 Filformat och JS-Data

Det hade iofs gett sig om jag hade kommit på Övervakar först ^^

Alternativ till stora blåa

Stora blåa hade kunnat vara "Grattar" med tanke på hur de vinkar.
Eller, "Grannar" funkar bra med.

Dold text

/applåd till skaparen, mycket trevligt fikaunderhållning.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xale:

Ser rätt ut tycker jag bortsett från en bokstav. Tek. chef tror jag ska vara CTO, Chief Technology Officer (eller Chief Technical Officer) istället för CIO

Annars gött jobbat! hjälpte mig med det sista också

EDIT: Syftar såklart på rSon's färdiga korsord

Tackar! Du har nog rätt angående CTO, passar bättre.

Permalänk
Avstängd

Så här mycket klarade jag utan att fuska alls.

http://oi56.tinypic.com/2hf4zn6.jpg

Permalänk
Inaktiv

Stort fail om det ska vara siffror i korsordet!

Permalänk
Medlem

Korsord är underskattat!

Permalänk
Medlem

Riktigt skojj! Skulle vara kul om ni kunde gå ut med ett nytt korsord varje vecka eller månad

Permalänk
Medlem

Skriver ut så man har något vettigt att göra på semestern

Visa signatur

Gigabyte Aorus Elite x570 | Ryzen 3600 | Ripjaws V
Gigabyte RTX 2070 Windforce 2x | ASUS ROG Swift PG279Q 27"
Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB
Phanteks P400A | Corsair RM750X 750W v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xale:

Ser rätt ut tycker jag bortsett från en bokstav. Tek. chef tror jag ska vara CTO, Chief Technology Officer (eller Chief Technical Officer) istället för CIO

Annars gött jobbat! hjälpte mig med det sista också

EDIT: Syftar såklart på rSon's färdiga korsord

Om man provar att använda wikipedia så:
CIO, engelskspråklig akronym för Chief Information Officer, vilket avser en person på direktörsnivå som svarar för ett företags interna informationssystem (så kallade datasystem) Ofta har en CIO även ansvar för företagets kommunikationssytem (såsom tele- och datakommunikationssystem). Vid jämförelse med en CTO – som svarar för teknisk utveckling – är en CIO ansvarig för själva driften och användandet av datasystemen. I en del företag kan dessa två roller emellertid slås samman.

CTO är en engelskspråklig akronym för Chief Technology Officer som avser en direktör med ansvar för teknik, forskning och utveckling.

Utifrån den ganska tunna beskrivningen så tycker jag att båda varianterna går ungefär lika bra att använda.

Permalänk

Är det någon som lyckats klura ut vad MMOet är? har löst hela korsordet förutom det

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pannkakspajjas:

Är det någon som lyckats klura ut vad MMOet är? har löst hela korsordet förutom det

Ja det är...

WURM

Dold text
Permalänk
Medlem

Detta tror jag det är i den stora blå:

Grattar i kanal

Dold text

Edit:
Möjligtvis kan det även vara:

Grabbar i panel

Dold text
Permalänk
Medlem

Möjlig lösning på allt:

Dold text

Bättre lösning:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av xale:

Ser rätt ut tycker jag bortsett från en bokstav. Tek. chef tror jag ska vara CTO, Chief Technology Officer (eller Chief Technical Officer) istället för CIO

Annars gött jobbat! hjälpte mig med det sista också

EDIT: Syftar såklart på rSon's färdiga korsord

Håller med där, CTO borde det vara.