Permalänk

Söker nytt chassi!

Hej!

Jag gjorde nyligen en uppgradering av min dator (grafik + skärm), och körde i samband med detta lite diagnostik. Resultatet blev upptäckten av ganska höga temps (CPU 55C idle), och jag misstänker att boven i dramat är mitt chassi. Jag kör för närvarande ett Antec Sonata III, som jag för övrigt är väldigt nöjd med. Men det är i minsta laget, och som sagt inte det bästa. Så nu är det dags för nytt!

Jag tycker INTE om en massa lampor, plexiglas och dylikt, stilrent och simpelt ska det vara. Ljudet bekymrar mig inte jättemycket, men nivåer i stil med hårtork undviks helst. Annars är jag väldigt öppen för det mesta.

(System i sign)

Antec Sonata III är 425mm högt, och jag har ca 30cm kvar till undersidan av skrivbordet, så storlek är inte oerhört vidkommande. En parentes är väl att jag tycker om att lägga upp benen på burken då och då, så det måste det tåla också

Budget: runt tusenlappen

Permalänk
Permalänk
Medlem

eftersom du verkar vara ute efter att sänka tempen så kan jag bara hålla med föregående post om RAVEN.
r3 är inte speciellt bra på att hålla temps nere så den kan jag dock inte hålla med på :S
corsair 600 T och 650D är lite över budgeten men har bra luftflöde och är båda ganska stilrena (dock plexiglas på 650D)

Permalänk

Tack för svar och förslag! Beställningen är nu lagd, det blev ett H2 (tyckte om utseendet )