Permalänk

Låst adminkontot [Drupal]

Hej!

Har lyckats försätta mig i en situation där jag inte längre kan logga in på Adminkontot på Drupal.
Experimenterade med funktionen att kunna filtrera användarnamn vid registrering på hemsidan och valde därför att blockera användare att registrera sig med ett användarnamn innehållande ordet "admin", vilket har lett till att jag inte längre kan logga in som administratör längre.

Detta är det felmeddelande jag får:
The name admin is a reserved username

Som jag förstått det bör den enklaste lösningen vara att ändra i databasen för att kunna logga in igen, men var skall jag ändra och hur gör jag ? Jag är inte så bra på vare sig MySql eller PhpMyAdmin, så om någon vänlig själ skulle vilja förklara i detalj var jag skall klicka/kommandon som skall skrivas så vore det guld värt!

Hoppas att jag inte förklarade allt för luddigt...

//Lecristoph

Permalänk
Medlem

Varför inte ändra i koden så att det blir rätt?

Permalänk

Tack för svar,
Var skall jag ändra i koden? Utveckla gärna

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt i Drupal men jag menar att om du har experimenterat med funktionen att kunna filtrera användarnamn vid registrering, vilket jag antar innebär att du har ändrat i koden, så måste du ju kunna ta bort de ändringarna eller försöka få det att fungera som du vill. Att ändra något i databasen låter konstigt. Rätta mig gärna om jag har missförstått något.

Permalänk

Jag har inte förändrat koden manuellt i några filer i alla fall.. Jag använde Drupals inbyggda administrationssystem.

Koden i de filer som hanterar administrativa funktioner förändras inte så vitt jag vet när man förändrar värden bland behörigheter.. (flummigt uttryckt), utan jag tror att man skriver till Drupals databas (MySql).

Så behöver hjälp med att återställa till "standard-filtret" vid registrering av ny användare. Om det inte finns någon lösning måste jag installera om drupal...

Jag kan ha helt fel, det är därför jag söker hjälp bland mer kunniga