Står sig en X25-M G2 80gb än idag?

Permalänk
Medlem

Står sig en X25-M G2 80gb än idag?

Tänkte inhandla min första ssd idag, hittade en begagnad Intel X25-M G2 80gb för cirka 800kr och om jag vill lägga runt de pengarna, är detta det bästa jag kan få?
Vill ha en stabil och snabb disk, inget krångel.

Verkar som den är lite långsammare än OCZ, som dock endast är 60gb i den prisklassen.

Låter det som ett bra val eller köper jag gammal hårdvara?
Snabba svar uppskattas, ska inhandlas idag!

Permalänk
Medlem

köpte nyligen en intel g1 80gb som jag är väldigt nöjd med. säg att du vill ha den för 700:- och köp

accesstiden & 4kb random som är viktigast är ändå lika...

Permalänk
Medlem

Jag har en sån som jag köpte för ca 2000kr för ett år sen, jag skulle lätt köpt en till för 700kr idag och kört raid1. Var ju med i intels SSD-test som referens och den presterade inte sååå mycket sämre än de andra på det som är viktigt

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andre_H:

Jag har en sån som jag köpte för ca 2000kr för ett år sen, jag skulle lätt köpt en till för 700kr idag och kört raid1. Var ju med i intels SSD-test som referens och den presterade inte sååå mycket sämre än de andra på det som är viktigt

har som du säger 2 st 80gb diskar i min dator - men inte i raid 0 som jag hade velat eftersom den inte tillåter TRIM då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

har som du säger 2 st 80gb diskar i min dator - men inte i raid 0 som jag hade velat eftersom den inte tillåter TRIM då.

Vilket blir bäst då?

160gb och snabb lagring i raid
eller
2x 80 utspritt och trim på båda? (går det?)

Jag står i valet och kvalet inför höstens uppgraderingar.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Vilket blir bäst då?

160gb och snabb lagring i raid
eller
2x 80 utspritt och trim på båda? (går det?)

Jag står i valet och kvalet inför höstens uppgraderingar.

behöver du mer än 80gb? en SSD är nog för dom flesta. raid försämrar accesstiden och skillnaden märks ändå inte av.

Permalänk
Inaktiv

Skaffar man en SSD skaffar man den för accesstiden inte I/O per sekund. Hittar du en för runt 700kr så är det bara o köpa utan att tänka en andra gång.