Canal Digital vs Viasat (IPTV Stadsnät)

Permalänk
Medlem

Canal Digital vs Viasat (IPTV Stadsnät)

Tjena Swec!

Jag har idag Canal Digital's Totalpaket + HD-Paketet via stadsnät, och är egentligen inte missnöjd - funkar kalas. Men nu så har även Viasat anslutit sig till vårat stadsnät och jag är lite intresserad av att höra från någon som har Viasat, vad dom tycker. Jag är ett stort fan av film + dokumentärer och det första jag såg är att jag isf kommer att behöva byta ut mina Discoverykanaler till viasats egna dokumentärkanaler. Hur är dom i jämförelse?

Frågan i stort är altså: Vilken leverantör erbjuder mest underhållning för en film/dokumentärfantast?

mvh // Linus

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Discovery är självklart i en klass för sig själv, hade gärna bytt till Canal Digital bara för den, om det inte varit för den usla sporten som finns på CD

Filmerna tycker jag TV1000 blir bättre och bättre på, och Canal+ blir bara sämre och sämre, så där tror jag snart att TV1000 kommer att gå om Canal+ inom snar framtid.. Har tyckt att TV1000 varit usla filmer förr, men varenda gång jag byter dit nu under kvällarna är det något som intresserar mig på någon av deras filmkanaler och jag kan verkligen inte säga det samma om C+ längre.

Men i slutändan för en film+dokumentärälskare så är Discovery ett måste, så pass mycket bättre som den är än konkurrenterna. :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Discovery är självklart i en klass för sig själv, hade gärna bytt till Canal Digital bara för den, om det inte varit för den usla sporten som finns på CD

Filmerna tycker jag TV1000 blir bättre och bättre på, och Canal+ blir bara sämre och sämre, så där tror jag snart att TV1000 kommer att gå om Canal+ inom snar framtid.. Har tyckt att TV1000 varit usla filmer förr, men varenda gång jag byter dit nu under kvällarna är det något som intresserar mig på någon av deras filmkanaler och jag kan verkligen inte säga det samma om C+ längre.

Men i slutändan för en film+dokumentärälskare så är Discovery ett måste, så pass mycket bättre som den är än konkurrenterna. :<

Då kanske jag får tänka om. Jag har alla discoverykanaler + de som sänds i HD. Men canal+ får man betala extra för så det har jag inte. Hade man tex valt Viasat's guldpaket hade man fått filmkanalerna också. Men om Discovery är så pass mkt bättre än viasat så får jag nog sitta kvar på canal digital. tackar för svaret ^^

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Viasat har väl National Geographic och allt vad de heter med. Kort sagt är Viasat bättre på sport och film och C+ på serier.
Tycker C+ har tappat oerhört sedan "Tv4" tog över, men då är jag också stor sportnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Viasat har väl National Geographic och allt vad de heter med. Kort sagt är Viasat bättre på sport och film och C+ på serier.
Tycker C+ har tappat oerhört sedan "Tv4" tog över, men då är jag också stor sportnörd

Jo det är sant. Dom har national geographic och nat geo wild. Väljer jag Viasat, så får jag deras faktakanaler (crime,history,nature och explorer). Frågan är hur dom står sig mot discovery's alla kanaler. Att nat geo + national geographic finns även hos viasat är ett + dock

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

enligt mig är ng och viasat fakta kanalerna betydligt bättre än discovery varianten dock beror det även till viss del på vilka ämnen du är intresserad av.. viasats dokumentärer är som regel inköpta från bbc samt div tyska kanaler. dock är discovery kanalerna lite mer lättkollade då dokumentärerna som går där ofta är bredare och inte går in på djupet lika mycket dock har..
brottsdokumentärerna är enligt mig hästlängder bättre på ng än discovery dock har discovery betydligt fler dokumentärer inom exempelvis fysik.
noterbart är att viasat crime inte är en renodlad dokumentär kanal utan dem visar även deckarserier mm

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Enligt mig kan inte Viasats dokukanaler jämföra sig med CD´s "motsvarigheter", tycker bara att det är taskigt att jämföra...

Dessutom så har CD BBC´s kanaler, tittar nästan uteslutande på dem för tillfället.

Ska oxå påpeka att jag har tillgång till båda paketen (Dreambox) å jämföra med...