Permalänk
Medlem

Tickande nätagg jippi...

Hej!

Har precis byggt ihop en dator och när jag slog på den för första gången så hör jag ett doft tickande ljud ifrån nätagget, http://www.inet.se/artikel/6900379/xfx-xxx-edition-650w .

Mitt gamla femåriga nätagg är t.o.m tystare...är detta ett vanligt fenomen som går över efter ett tag eller borde jag skicka tillbaka det till Inet och be om ett nytt?

//Tobbe

Permalänk
Skrivet av Tobbee:

Hej!

Har precis byggt ihop en dator och när jag slog på den för första gången så hör jag ett doft tickande ljud ifrån nätagget, http://www.inet.se/artikel/6900379/xfx-xxx-edition-650w .

Mitt gamla femåriga nätagg är t.o.m tystare...är detta ett vanligt fenomen som går över efter ett tag eller borde jag skicka tillbaka det till Inet och be om ett nytt?

//Tobbe

Skicka tillbaka det och be om nytt. Just ett tickande ljud från fläkten är väl XFX-aggregatens största tillverkningsproblem, verkar som de missar vid monteringen på vart hundrade agg (vild spekulation) eller så.

Byt och få ett med fläkt som funkar som den skall (m.a.o. tyst och fint).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Aja det var väla typiskt men får väl bli så.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga...hur hårda är Inet när det gäller ångerrättslagen(14 dagar efter mottagandet), jag tror nämligen att den precis gick ut för mig. Jag vill som sagt byta bara, inte få tillbaks pengarna.

//Tobbe

Permalänk
Skrivet av Tobbee:

Jag måste bara fråga...hur hårda är Inet när det gäller ångerrättslagen(14 dagar efter mottagandet), jag tror nämligen att den precis gick ut för mig. Jag vill som sagt byta bara, inte få tillbaks pengarna.

//Tobbe

Nu har jag ingen personlig erfarenhet men Inet brukar ha kundnöjdhet högt på dagordningen.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Vad jag vet så ska de inte vara något problem Svårare är det om du vill ha tillbaks pengarna (de rök i för sig när du bröt förpackningen). Att bara bytta ut den ska funka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om det är fel på produkten som du har så har du rätt till att de ska laga den eller byta ut den.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Ska ringa imorgon och se va dom säger.