Nvidia Quadro i världens mest högupplösta domteater

Permalänk
Medlem

Kupolfilmer är riktigt nice

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

42 stycken låter ganska "lite" tycker jag.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Som Cosmonova fast i lite större med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Som Cosmonova fast i lite större med andra ord?

Cosmonova är större: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cosmonova 23 m bred kupol mot 21 m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Cosmonova är större: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cosmonova 23 m bred kupol mot 21 m.

Ahh jag blandade nog ihop siffrorna lite, Cosmonova hade färre projektorer var det nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

etta är väl i princip vanlig videoavkodning, bara "lite" mer högupplöst? ...

Nej, för det första är det ingen videoavkodning överhuvudtaget

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Kan den spela crysis maxxat da?

//edit

fan, såg att jag inte var först med frågan haha.

Permalänk
Medlem

20 projektorer! WOOT

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Fett. Ska genast bygga en likadan att ha till hemmabion!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Bara 30fps, svagt

Älskar rymden och allt det okända där ute, hade vart riktigt roligt och lärorikt att få besöka denna skapelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Maxar den Crysis?

neeeeeej... hann inte. bastard...

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

I ett sådant här projekt är den extra kostnaden för Quadro-kort mot vanliga spelkort i princip obetydlig.

Tänk på att det är mycket mycket billigare för företag att köpa saker än privatpersoner.

Bara för mig som egenföretagare blir hårdvara för 10 000 kr inkl moms i verkligheten en utgift på 3000kr efter skatt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Cred för att han gillar Carl Sagan.

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Medlem

Skall dit och camma med mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpaz:

Cred för att han gillar Carl Sagan.

Jajamensan!

...men vem var det som gillade Carl Sagan?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Det jag undrar mer över är varför Quadro? Är inte de gjorda framför allt för Cad? Känns som att vanliga spelkort hade fungerat lika bra, då detta är väl i princip vanlig videoavkodning, bara "lite" mer högupplöst? Eller det kanske är för driftsäkerheten? Rätta mig om jag har fel.

Nej, det är inte inte pga bättre driftsäkerhet. Utan för att om du vill kunna köra rendera dina bilder i sync så måste du ha ett Quadro kort. Detta eftersom dessa stödjer sk. FrameLocking. Dvs att bilderna skickas ut till projektorerna exakt samtidigt. Om man inte har FrameLocking i en multiprojektor konfiguration så riskerar man att en projektor visar simuleringen vid ett ögonblick och projektorn jämte visar samma simulering fast 10 millisekunder senare. Och på den tiden kan ju ett objekt ha hunnit flytta sig lite. Vilket skulle resultera att objektet inte "höll" ihop i zonen där projektorerna överlappar.

När man använder 3D så blir ju framelocking ännu viktigare då varannan bild är för höger öga och varannan för vänster. Om då inte projektorerna går i sync så skulle en projektor kunna visa höger bild samtidigt som en annan visar bilden för vänster öga.

För mer info: http://www.nvidia.com/page/quadrofx_gsync.html

Idag så stöds (mig veterligen) framelocking endast på Nividias Quadro kort och på ATI's FireGL kort.

Permalänk

Det är tydligen svenska SCISS som har levererat grafikmotorn.

Permalänk
Medlem

Norrköpings domteater 3710x3180 pixlar = nästan 12 MP.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som någon ipad det där

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Ser inte ut som någon ipad det där

Jo men bumpa upp en nyhet från Juli för att du tycker att det inte ser ut som en iPad ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?