Frakta dator utomlands, vad kan sitta kvar i chassit?

Permalänk
Medlem

Frakta dator utomlands, vad kan sitta kvar i chassit?

Hejsan! Som topic lyder så undrar jag vad som kan sitta kvar i chassit om man ska frakta datorn utomlands. Jag har kartong och emballage kvar till chassit, samt kartonger till allt annat utom grafikkortet :/. Datorn kommer att fraktas med massa andra grejer i en 20 fots-container och kommer att stå fastspänd på en lastpall med andra kartonger.

Det jag tänkt ta ut är lagringsdiskar. Utöver det så vill jag givetvis vara tvungen att skruva så lite som möjligt när grejerna väl kommer fram.

Tack på förhand.

//Chamezz.

PS. Om detta ligger i fel kategori får någon moderator gärna flytta tråden, hittade ingen kategori specifikt för frakt och detta hör ju på sätt och vis till resor. DS.

Permalänk

Allt kan nog sitta kvar.
Är du riktigt rädd för brytskador och har tungt grafikkort och/eller cpu-kylare kan du ju plocka lös dem och lägga separat. Annars borde det vara lugnt.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Allt kan nog sitta kvar.
Är du riktigt rädd för brytskador och har tungt grafikkort och/eller cpu-kylare kan du ju plocka lös dem och lägga separat. Annars borde det vara lugnt.

Det som skulle kunna tänkas väga lite är ju isåfall CPU-blocket, dock sitter både den och radiatorn fast ganska rejält. Fast får nog göra så att jag tar ut kylaren ändå, grejen är att jag inte har någon kartong att lägga grafikkortet i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Det som skulle kunna tänkas väga lite är ju isåfall CPU-blocket, dock sitter både den och radiatorn fast ganska rejält. Fast får nog göra så att jag tar ut kylaren ändå, grejen är att jag inte har någon kartong att lägga grafikkortet i.

"El-påse", bubbelplast och valfri kartong bör ju fungera minst lika bra som originalkartongen.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andykidden:

"El-påse", bubbelplast och valfri kartong bör ju fungera minst lika bra som originalkartongen.

Tips på var man kan beställa anti-stat påse och bubbelplast?

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Det som skulle kunna tänkas väga lite är ju isåfall CPU-blocket, dock sitter både den och radiatorn fast ganska rejält. Fast får nog göra så att jag tar ut kylaren ändå, grejen är att jag inte har någon kartong att lägga grafikkortet i.

Jaha, men då är det nog lugnt, jag tänkte mer på en towerkylare som kan få lite hävstångsverkan om datorn får sig en smäll.

Fraktar du datorn liggande samt i chassiets kartong kan du vara lugn.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″