Nedbantade AMD A-serien "Llano" med tre och två kärnor

Permalänk
Melding Plague

Nedbantade AMD A-serien "Llano" med tre och två kärnor

AMD har stora framtidsplaner för A-serien "Llano" och planerar att släppa inte mindre åtta nya processorer, bland annat modeller med tre och två kärnor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser bra ut detta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra val till HTPC.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Ja A6-3500 verkar ju definitivt grym

Permalänk

Altså man blir mer och mer hyper för varje läckning. AMD ser ju ut att ta och leda inför processorkriget nu =D

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Avancerade Micro Prylar verkar rulla på bra nu, men vart är Bulldozer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

Altså man blir mer och mer hyper för varje läckning. AMD ser ju ut att ta och leda inför processorkriget nu =D

Nja.. kläm inte i för hårt ännu. Bulldozer kommer avgöra vem som vinner processorkriget anno 2011. Llano klår ju inte Sandy Bridge som CPU, frågan är hur Bulldozer kommer stå sig mot Sandy Bridge? AMD har ju helt klart en bättre integrerad GPU än Intels dito..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av lacrits:

Nja.. kläm inte i för hårt ännu. Bulldozer kommer avgöra vem som vinner processorkriget anno 2011. Llano klår ju inte Sandy Bridge som CPU, frågan är hur Bulldozer kommer stå sig mot Sandy Bridge? AMD har ju helt klart en bättre integrerad GPU än Intels dito..

Zambezi/Bulldozer har ingen integrerad GPU.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ser på inet att dom börjat med moderkort till Llano.. dock är det mATX..
Ingen som vet om/när det kommer mini-itx?

Permalänk

Ok kan folk börja visa sina itx brädor för A serien snart?

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Mycket spekulationer om AMD nu.
Det är ingen idé att spekulera, man blir bara besviken om förväntningarna är för höga.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av henke_92:

Altså man blir mer och mer hyper för varje läckning. AMD ser ju ut att ta och leda inför processorkriget nu =D

Nja, på HTPC-marknaden möjligtvis och de kanske får in processorerna i lite fler OEM-burkar, men annars presterar ju Llano som Phenom II, skillnaden är tillverkningstekniken och att Llano har integrerad grafik i processorn.

När det kommer till prestanda (och IPC), så ligger Intel före med Sandy Bridge. Det är först när Bulldozer kommer som det kommer börja hetta till på allvar.
Jag menar, Llanos toppmodell presterar rent CPU-mässigt ungefär som Intel Core i3 2120, som är instegsmodellen i Sandy Bridge lineupen, så innan Bulldozer så verkar det inte bli något krig om prestandatronen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Nån av dem och en lämplig propp skulle sitta fint

Permalänk

När man hittar moderkort och cpu ihop för max 1000:- är jag nöjd ;).

Permalänk
Medlem

Har kollat efter mini-ITX moderkort för Llano i veckor nu :/ när får ja se F1A75-I Deluxe på prisjakt o_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellok:

Har kollat efter mini-ITX moderkort för Llano i veckor nu :/ när får ja se F1A75-I Deluxe på prisjakt o_o

Du är inte ensam, jag har alla delar förutom ett moderkort hemma för att bygga ihop ett mini-itx system...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Du är inte ensam, jag har alla delar förutom ett moderkort hemma för att bygga ihop ett mini-itx system...

Ja va nära att göra så när ja såg dom i lager på inet men ja väntar.

Hoppas det släpper snart

Permalänk

Jag är ute efter en LAN burk, en A8 med 6570(Som jag har i dator no 2) i ett miniITX format ser ut att vara fantastisk.

Permalänk

Hoppas på en APU runt 500 - 600 SEK klassen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Ja det är ju som det har varit sedan kretsar började massproduceras, "binning" alltså!

Om inte alla enheter håller måttet så testar man dom med färre kärnor/annan logik avstängd, lägre frekvens etc, och släpper det som en separat, billigare produkt.

Varsågoda:
http://en.wikipedia.org/wiki/Product_binning

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|