Har Mt.Gox fortfarande säkerhetsproblem?

Permalänk
Medlem

Har Mt.Gox fortfarande säkerhetsproblem?

Hej swec.

Jag har under dagen idag, inte kunnat logga in på mitt konto på Mt.Gox. Det kom upp att jag hade angivit fel användarnamn eller lösenord. Jag bytte lösenord men det gick inte logga in ändå.
Efter några timmar försökte jag igen, då gick det äntligen logga in med ännu ett nytt lösenord. Men självklart när jag kommer in på kontot så har någon köpt bitcoins för mina $ som jag hade på kontot, och sedan skickat vidare alla bitcoins till adressen: 1Mzzuvx5xz8KK3hJpiWK8RLvTj9GdU9qsX

Jag har inga som helst virus på min dator, är väldigt petig med säkerheten då jag ofta besöker mina banksidor osv osv. Det är med andra ord omöjligt att det är mitt fel att detta har hänt? Eller? Hade ett väldigt säkert lösenord med bokstäver(små och stora), siffror och symboler, så någon brute force är ju inte ens att tala om. Det måste vara Mt.Gox som fortfarande har säkerhetshål?
Tror ni att Mt.Gox kan ge tillbaka alla mina bitcoins? Efter allt kämpande med mina bitcoins så känns detta så otroligt surt så ni anar inte...

Mvh,
Tunling

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk

Mt.Gox blev komprimerad,hackades och lösenorden med kontonamn blev stulna.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mina bitcoins förblev kvar, någon tog sig in på min gmail och ändra vart mina coins skulle skickas. Så lösenordet + din email blev nog stulet, saknade bitcoins vet jag inget om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Mt.Gox blev komprimerad,hackades och lösenorden med kontonamn blev stulna.

Men detta var ju i juni? Har ju fått tillbaka mitt konto sedan dess och fixat nytt lösenord osv.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Skicka in en ticket på deras support sida. Vi kan inte hjälpa dig med nått, tyvärr

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Jag hade ca 400USD och 20BTC där. Och inte förlorat något. Lider med dig, men svårt att säga hur det kunnat ske. MtGox har nu dock väldigt bra säkerhet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

MtGox har nu dock väldigt bra säkerhet.

Sanning med modifikation, men okej.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn