Hårddisken på min bärbara bara krascha utan förvarning , HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Hårddisken på min bärbara bara krascha utan förvarning , HJÄLP!

Hejsan !

Jag satt och kollade på film på min bärbara dator och sen helt plötsligt fick jag bluescreen och hårddisken började klicka (klick ... klick... klick ...) och sen dog datorn

Datorn är drygt 4månader gammal , aldrig haft problem med den innan så de där kom utan förvarning , hade inte hunnit göra någon backup på den heller.. fast jag har grymt viktiga saker i den !

Vet någon varför den klickar som den gör, vad som gått sönder i den ? Finns de möjlighet att rädda innehållet , i så fall... hur?

Min stationära hittar inte den.. ;s vilket jag trodde den skulle göra .. jajaa tacksam för all hjälp jag kan få !

Permalänk
Vive la liberté!

Klickande diskar är inget bra alls. Kan betyda att läshuvudena är trasiga, eller att plattorna är trasiga. Lägg disken på något säkert ställe. Spara pengar för dataåterställning hos ett vettigt bolag. Du behöver en typ fyra till tio tusen.
Visst, man kan prova och frysa disken, banka den i bordet och liknande konstigheter, men risken är större att man förvärrar problemen, särskilt när man inte vet vad som faktiskt har gått sönder, och att det då kostar ännu mer för dataåterställning.

Permalänk
Medlem

Bara att följa det som Apanx skrev.
Och när du väl har en fungerande dator igen så tänker du på att faktiskt göra regelbundna backuper, viktiga filer låter man inte ligga på bara 1 ställe.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.