PC not listed (XBOX 360) HJÄLP blir tokig!

Permalänk

PC not listed (XBOX 360) HJÄLP blir tokig!

Jag brukar streama film från datorn till xboxen, genom att gå in på "Video library" på xboxen och på det sättet ansluta till datorn, och det har funkat hur bra som helst i flera år! men nu för 1 vecka sedan så hittade inte min xbox datorn längre och jag har inte hittat nån lösning på det hela, jag har inte gjort nå förändringar i nåt på varken datorn eller xboxen så det är konstigt att det bara huxflux slutar funka...

jag har t.o.m formaterat datajäveln utan att de vart nå bättre, jag trodde att typ nån automatisk uppdatering hade knasat till det men de verkar det ju inte vara.

ligger problemet i Xboxen , Routern eller i datorn?? och hur löser man det är frågan då?

inne i WMP har jag delat ut de som jag vill komma åt med xboxen men under "alternativ till direktmediauppspelning" så syns inte min xbox där man kan välja "tillåt" lr "blockera"

däremot kan jag se min xbox om man kollar på den fullstäniga nätverkskartan
(kontrollpanelen -> Nätverk och Internet -> Nätverkskarta

Jag behöver hjälp, jag hoppas nån som är duktig på sånt här kan hjälpa mig!

är det nån som har nå tips

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

felet kan nog ligga i routern eller datorns brandvägg.

http://support.microsoft.com/kb/911728