Intel 320 160gb, Ok prestanda?

Permalänk
Medlem

Intel 320 160gb, Ok prestanda?

Hej!

Har precis installerat min Intel 320 160gb SSD och testat i AS SSD benchmark. Kollar man i tester så är write hastigheten lite låg i min bench, även accesstiden är högre. Ser detta normalt ut?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Vilka andra test tänker du på då? Tycker den ser ganska normal ut mot andra test.
Tänk på att du inte kan jämföra din siffror mot t.ex Sweclockers test då de använder en 300GB SSD och inte 160GB vilket gör stor skillnad för prestandan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag får nästan samma resultat med en ny 320 160 GB på Asus P7P55D-E Pro och Intels Sata-II port (litar inte på Marvells påbyggda Sata 6.0).

Tycker det verkar ok? Vet inte om man tjänar nåt på att installera Intels drivare med.

Ladda även hem Intels SSD Toolbox och kolla inställningarna om du inte gjort det.

Tänk på att vi pratar ganska små skillnader i ms mm så lite variation får man alltid.

Visa signatur
Permalänk

Får motsvarade på min 120GB.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengansBlogg:

Jag får nästan samma resultat med en ny 320 160 GB på Asus P7P55D-E Pro och Intels Sata-II port (litar inte på Marvells påbyggda Sata 6.0).

Finns väl ingen direkt anledning till att inte ha den i Sata-II porten heller då 320serien är Sata-II Det är 510 serien som är Sata-III

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Finns väl ingen direkt anledning till att inte ha den i Sata-II porten heller då 320serien är Sata-II Det är 510 serien som är Sata-III

Japp, och det var bland annat därför som jag valde 320 istället för 510 till den här maskinen. Vilket jag kanske kunde ha förklarat bättre.

Till ett nyare moderkort med Sandy bridge och dess sata 6.0 så hade det nog blivit en 510.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Men känns ändå som någonting är galet.

När jag klickar på tex ett program som ska installeras så tar det typ 5-10 sekunder innan det öppnas på SSDn medans på min Samsung Spinpoint så öppnas det direkt......Köpte ju SSDn för den skulle vara snabb. Visst det går snabbt att starta windows men ska det behöva ta sån tid att öppna en installation så spelar det ju ingen roll.

Här är en bild från HDtune. Ser inga fel där tycker jag

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack för alla svar! Men känns ändå som någonting är galet.

När jag klickar på tex ett program som ska installeras så tar det typ 5-10 sekunder innan det öppnas på SSDn medans på min Samsung Spinpoint så öppnas det direkt......

Hmm, ja det där verkar ju lite skumt.

Tycker min disk är riktigt rapp, Photoshop tar ca. 1 sekund att laddas och då har jag lagt dess tempfil på en hd.

Inget säkerhetsprogram som ligger och spökar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, ja det där verkar ju lite skumt.

Tycker min disk är riktigt rapp, Photoshop tar ca. 1 sekund att laddas och då har jag lagt dess tempfil på en hd.

Inget säkerhetsprogram som ligger och spökar?

Det skumma är att det bara är ibland. Oftast går det direkt, men ibland så segar det som fan. Har kopierat över majoriteten av de filerna från min lagringsdisk men det ska väl inte spela någon somhelst roll?

När installationsprogrammet väl öppnats så är den ju jättesnabb. Så kanske kan vara någon genomsökningsgrej som spökar. Men då tycker jag det borde vara hela tiden.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

strömspar?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”