Permalänk
Medlem

Boxee box bästa valet?

Är boxee box bästa valet som mediaspelare, när det kommer till att streama från nas/filserver? Alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 14": Apple M1 Pro | 16 GB | 512 GB | LG 27 UP650 / LG 22MD4KA-B
WS: AMD 5050e @ 2,6 Ghz | GA-MA74GM-S2H | Corsair XMS2 2x2 GB | Intel X25-M G2 80 GB | WD GP 500 GB | XFX 4770 @ Stock | LG W2220P
NAS: Synology DS212j | Samsung ECO Green 2 TB @ SHR | Noctua NF-B9

Permalänk
Medlem

boxee är underbar men...

Om du vill ha något som går att användas till något annat också, tex torrent eller helt enkelt ha friheten att göra vad du vill med den så föreslår jag en billig APU baserad ITX dator.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/624669/htpc

Om du plockar ihop en burk ungefär så som denna och slänger in Ubuntu linux med den underbara mediaspelaren xbmc så kommer du få en fullt fungerande HTPC som är stark nog för majoriteten av dagens spel och allt alldagligt dator användande med nästan obegränsad hårdvarusupport.

Dock får du lägga emellan några hundralappar...
Men med en mediaburk med XBMC så är det gott och väl värt det.

Jag brukar summera xbmc som lika funktionelt som VLC (dock mer resurseffektiv) och snyggare än Windows media center.

Dock är Boxee säkert underbart och väldigt stiligt...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=732165 (läs kommentarerna)

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Permalänk

Kan inte annat än rekommendera Boxee Box.
Är så sjukt nöjd!
Streamar trådlöst från NAS/dator helt utan problem.
Fläkten klagas det på lite i kommentarerna, men jag hör den inte för 5 öre...kanske var de tidigare modellerna...
Allt flyter klockrent för mig!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Köper nog en i veckan

Visa signatur

MacBook Pro 14": Apple M1 Pro | 16 GB | 512 GB | LG 27 UP650 / LG 22MD4KA-B
WS: AMD 5050e @ 2,6 Ghz | GA-MA74GM-S2H | Corsair XMS2 2x2 GB | Intel X25-M G2 80 GB | WD GP 500 GB | XFX 4770 @ Stock | LG W2220P
NAS: Synology DS212j | Samsung ECO Green 2 TB @ SHR | Noctua NF-B9

Permalänk

Är lite sugen på en sån här box också istället för ett rent htpc bygge, det som det står och faller med är ifall boxee box klarar av 5mhz på det trådlösa nätverkskortet, letat och gogglat men inte hittat ngt svar :/ ni som har boxee nu kan ni köra på 5mhz bandet med det trådlösa kortet som sitter i, mitt "vanliga 2,4mhz är redan upptaget så tyvärr måste jag isf få in den på 5 bandet på ngt sätt??

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Skrivet av AnteBellum:

Är lite sugen på en sån här box också istället för ett rent htpc bygge, det som det står och faller med är ifall boxee box klarar av 5mhz på det trådlösa nätverkskortet, letat och gogglat men inte hittat ngt svar :/ ni som har boxee nu kan ni köra på 5mhz bandet med det trådlösa kortet som sitter i, mitt "vanliga 2,4mhz är redan upptaget så tyvärr måste jag isf få in den på 5 bandet på ngt sätt??

Tror inte det finns inbyggt...däremot kan man ju köpa till en adapter för ethernet eller usb-uttaget?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Tror inte det finns inbyggt...däremot kan man ju köpa till en adapter för ethernet eller usb-uttaget?

Nja vad jag har lyckats läsa mig till och vad säljaren på media markt sa så skulle det inte fungera med en adapter till usb uttaget, däremot skulle man kunna fixa en brygga till boxxe så man kan köra på 5 ghz bandet ändå, men då ramlar ju pengarna iväg också,då är frågan om man inte kommer upp så pass högt att man iaf kan bygga den där htpc och få det precis som man vill ha det?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Avstängd

Finns en lååång tråd om denna på minhembio
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=252662