Det här tillbehöret är inte optimerat för denna iphone?

Permalänk
Medlem

Det här tillbehöret är inte optimerat för denna iphone?

Får en ruta där det står att "detta tillbehör är inte optimerat för denna telefon" med jämna mellanrum fast än jag inet har något tillbehör kopplat till min iphone! Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Du trycker på stäng?:D Får också upp det ibland och vet faktiskt inte vad det är. Men förmodligen inget farligt eftersom den funkar klockrent annars?

Permalänk
Medlem

Ja det gör det men det kommer upp typ 30 ggr om dagen. Måttligt irriterande

Permalänk
Medlem

Säkert Jobs som refererar till användaren på ett snällt sätt när något görs fel (t.ex. hur man håller den) Hans telefoner är delar av gud och användaren är ett tillbehör

OBS: Skämt, som dock kan vara sant xD

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har fått det i samband med vätska på kontakten.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så får man det meddelandet om det saknas stöd för mikrofon och röstkontroll. Så tillbehör som inte stöder dessa stöder alltså inte iPhone fullt ut. (t.ex hemmabio där det inte finns någon egentlig anledning för mikrofon eller röstkontroll..) Prova koppla in en iPod så ska du se att det inte kommer upp något meddelande.

Det kan även ha att köra med kontakten som har damm eller som mannen99 skriver utsatts för vätska och då antar jag att iPhonen inte känner av om tillbehöret är Apple Certified för att en viss pin inte får kontakt. Prova blåsa rent med tryckluft t.ex

Permalänk
Medlem

Detta meddelande började för mig på nyårsnatten, och har inte slutat sen dess.
Kommer dessutom inget ljud ur högtalaren när felet är "aktivt"
Har försökt rensa ur dockkontakten med tandborste och allt möjligt men no use.
Vet inte om det är fukt som har gjort detta, eller om den bara jävlas med mig.

Finns det ingen fix i cydia eller liknande så man man stänga av dock-kontakten för tillbehör och liknande, känns som att det borde vara möjligt?

EDIT : Drog elementet på max, och öppnade fönstret (termostaten försöker då kompensera kylan som kommer in och maxxar elementet) ställde iPhonen ovanpå och lät den vara där i drygt en halvtimma - Problemet försvann!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Fick också det problemet på min 3gs. Tryckluft och tandborste funkade inte då, men det löste sig genom att ta en nål och rengöra varenda kontakt!

Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem, men det slutade efter jag rensade bort smuts från hörlursuttaget.

Permalänk
Medlem

Det är när man får vätska i ström/AUX kontakterna! Fick det idag, fett iriterande!!

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk

Fick också detta problemet idag och det är väldigt irriterande.
Problemet började efter min lilla dotter tuggat på kontakten och smart som jag är så satte jag i min Iphone på laddning precis efter.
Ljudet fungerar inte heller, bara om någon ringer. Har rensat bort all smuts men fungerar fortfarande inte.
Ska nu testa lägga den på ett varmt ställe och se om den behöver torka lite.

Permalänk
Medlem

Fick det här felmeddelandet idag. Var ute i regnet för ca 30min sen och stoppade mobilen i innerfickan på jackan. Gissar att det kom vatten i "laddningskontakten" då. Tog hårtorken och blåste där i några min. Inget felmeddelande so far. Ljudet slutade funka för mig också när det felmeddelandet kom.