Permalänk

Klarar mitt nätagg detta?

Hallå!

Jag undrar om mitt nuvarande nätaggregat kommer att klara denna dator jag plockat ihop.
Nätagget är ett Enermax Infiniti 720w, inte det nyaste direkt, men undrar om det skulle rulla på?

Dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/634478/2011-07-18

Tack på förhand!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jo, det där lär rulla på fint!
Kör på bara!

Permalänk
Medlem

jadu det bör gå om du kopplar rätt. Låt någon piggare människa läsa det här

"According to the label on the Enermax power supply, the +3.3V rail can deliver 25 amps and the +5V rail 30 amps for a combined output of 160W. There are three +12V rails, the first two can output 28 amps while the third can deliver as 30 amps for a combined output of 672W of power. The Infiniti 720W supports Active Power Factor Correction (A-PFC). That improves efficiency, reduces heat and uses less power. A-PFC circuitry works with a wider voltage range (115VAC of North America to 230VAC of Europe), so there is no voltage switch on the power supply either."

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2170

Permalänk
Medlem

köp inte am3 köp am3+

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av Burks:

jadu det bör gå om du kopplar rätt. Låt någon piggare människa läsa det här

"According to the label on the Enermax power supply, the +3.3V rail can deliver 25 amps and the +5V rail 30 amps for a combined output of 160W. There are three +12V rails, the first two can output 28 amps while the third can deliver as 30 amps for a combined output of 672W of power. The Infiniti 720W supports Active Power Factor Correction (A-PFC). That improves efficiency, reduces heat and uses less power. A-PFC circuitry works with a wider voltage range (115VAC of North America to 230VAC of Europe), so there is no voltage switch on the power supply either."

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2170

Ok, jag är lite off med sånt här. Men om jag nu kopplar fel så ryker datorn isf?

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

köp inte am3 köp am3+

Får se, hehe. dem har ju sänkt priset på 1090T rätt så rejält nu så man är ju sugen ändå.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenCorp:

Ok, jag är lite off med sånt här. Men om jag nu kopplar fel så ryker datorn isf?

nej nej. Den kommer inte att starta bara, Eller ha problem med att bota. Men nu är jag osäker på om ditt agg räcker med alla rails. Låt någon annan svara på den frågan

Skrivet av RavenCorp:

Får se, hehe. dem har ju sänkt priset på 1090T rätt så rejält nu så man är ju sugen ändå.

1090T är kompatibel med am3+

Permalänk
Skrivet av Burks:

nej nej. Den kommer inte att starta bara, Eller ha problem med att bota. Men nu är jag osäker på om ditt agg räcker med alla rails. Låt någon annan svara på den frågan

Ah, skönt det iaf då Får väl vänta på fler svar då och tacka så mycket för hjälpen!

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Burks:

nej nej. Den kommer inte att starta bara, Eller ha problem med att bota. Men nu är jag osäker på om ditt agg räcker med alla rails. Låt någon annan svara på den frågan

1090T är kompatibel med am3+

Där ser man Ska man satsa på am3+ kort istället då?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenCorp:

Där ser man Ska man satsa på am3+ kort istället då?

Självklart! Då har du ett moderkort som är redo för bulldozer!

Permalänk
Skrivet av Burks:

Självklart! Då har du ett moderkort som är redo för bulldozer!

Såg även att det tar både CF och SLI nu vart det ett am3+ i korgen ist, gick även ner i pris med det

Visa signatur

-