Permalänk
Medlem

Hey, vet inte om tråden passar in här men det verkade vara det det bästa alternativet.

För ett tag sedan så träffade jag en riktigt söt, fin och snäll tjej som studerar med min kompis. Vi har knappt pratat med varandra men vi har gått ut på samma fester och träffats på skolans bibliotek men inte mer. Anledning till att ingenting har hänt är att jag är riktigt blyg och vet inte vad jag ska säga till henne, har alltid varit blyg och låtit tjejer ta första steget. Detta vill jag ändra på nu.

Vad borde man säga/skriva till en tjej som man knappt pratar med? Jag kan INGENTING om det kvinnliga könet samt hur man ska gå till väga.

Hon studerar till apotekare eller något liknande och lyssnar på hiphop/rap, mer vet jag inte.

Är det någon sk kan ge riktigt bra tips/repliker/m.m?

Tack på förhand!

Permalänk

varför är du blyg för just tjejer?vad är det som skjiljer dom från dina kill kompisar?vad tror du händer om du säger hej till en utav dina kompisar?han svarar hej,vad händer om du gör detsamma med en tjej?hon svarar självklart hej...vad händer sen om du pratar på lika mycket med henne som du gör med dina kill kompisar?attackerar hon dej och käkar upp dej eller?nej..prata med henne så som du gör med dina kill kompisar,var lika avslappnad som mot dina kompisar och var dej själv...gör du dej till och låtsas he på nån atityd eller nått för att visa dej "bra" eller "tuff" inför tjejen(alltså nått som inte är du),så kommer du att få ångra dej bittert senare om det nu skulle bli nått mellan er eftersom din "falska" sida kommer att krocka med din riktiga sida,bara en tids fråga

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

varför är du blyg för just tjejer?vad är det som skjiljer dom från dina kill kompisar?vad tror du händer om du säger hej till en utav dina kompisar?han svarar hej,vad händer om du gör detsamma med en tjej?hon svarar självklart hej...vad händer sen om du pratar på lika mycket med henne som du gör med dina kill kompisar?attackerar hon dej och käkar upp dej eller?nej..prata med henne så som du gör med dina kill kompisar,var lika avslappnad som mot dina kompisar och var dej själv...gör du dej till och låtsas he på nån atityd eller nått för att visa dej "bra" eller "tuff" inför tjejen(alltså nått som inte är du),så kommer du att få ångra dej bittert senare om det nu skulle bli nått mellan er eftersom din "falska" sida kommer att krocka med din riktiga sida,bara en tids fråga

Tack för det fina svaret.

Hehe, om jag ska vara ärlig så har det alltid varit så, varför vet jag inte. Ska försöka göra något under veckan, just nu bor vi ca 4-500 km ifrån varandra men ska åka tillbaka om 2-3 månader. Internet finns ju överallt

Permalänk

så lite så:)
försök att tänka lite så här,dom är bara människor dom med,dom går på toa,dom äter,dom sover etc etc,det är inge speciellt med dom,dom är som vilken person som helst som du känner dej bekväm att prata fritt med.
tänk inte "det och det kan jag inte säga för det kanske inte går hem hos henne och jag losar min chans",då är du körd direkt,då blir det bara ett krystat samtal(been there done that) och pinsam tystnad.utan känn dej lugn och intala dej själv om att allt du vill säga är intresant.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Lever den här tråden än? era jävla lycksökare. Det är bättre med fysisk smärta än psykisk! så sluta plåga er själva!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

Lever den här tråden än? era jävla lycksökare. Det är bättre med fysisk smärta än psykisk! så sluta plåga er själva!

Bättre att försöka kombinera både det digitala och det analoga med varandra. Blir lätt lite stelt om man bara går fram till någon random tjej IRL.

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Bättre att försöka kombinera både det digitala och det analoga med varandra. Blir lätt lite stelt om man bara går fram till någon random tjej IRL.

Supp..

Citat:

[17:53] <Fullmoon> Det gick förövrigt förbi en rätt söt tjej här innan med någon halvful golvmopp var la i 18-19 års åldern skulle jag tippa fast de jävlarna har ju en +/-5 års ålder utseendet
[17:54] <Spike|> du skulle gått fram o sagt att hon hade en söt hund
[17:54] <Fullmoon> Ja men jag han inte hon sprang ju förbi xD
[17:54] <Spike|> eller gå fram, tittat på hunden och sagt: åå va söt får man klappa? och när hon svarar så säger du, ursäkta ja pratade med hunden
[17:55] <Fullmoon> Haha...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Bättre att försöka kombinera både det digitala och det analoga med varandra. Blir lätt lite stelt om man bara går fram till någon random tjej IRL.

FUUUU!

fullmoons irc-citat. naaaaaajs!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

Lever den här tråden än? era jävla lycksökare. Det är bättre med fysisk smärta än psykisk! så sluta plåga er själva!

Lillhjärnans instinkter och suktande är nog något de allra flesta inte kan släppa.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Åhhh.. då har man tankeverkstad deluxe igen.. suck!

Träffade en tjej på en fest i helgen och det hela slutade med sex hemma hos henne, båda rätt fulla och blev ett typiskt fylleknull men det var ändå rätt trevligt, vi låg och gullade och pussades halva natten och morgonen.
Problemet här är att jag aldrig har ONS, eftersom jag har inbillat mig att jag har lite problem med det här att separera känslor och sex efter föregående erfarenheter och att jag gärna överanalyserar grejer, som nu.
Så jag vet inte riktigt om det är den känslan som spökar, eller om det faktiskt är så att jag tycker om henne. Hon är ett par år äldre än mig och är super på alla sätt och vis.

Jag sade till henne att hon får be mig gå när som, men det var tydligen inte aktuellt, utan det gick bra att jag stannade. Vi bytte aldrig nummer eller så, eftersom.. ja jag vet inte riktigt. Det blev en långdragen frukost och en kram i dörren. Hon såg lite "besviken" ut när jag gick.. eller så inbillar jag mig bara.
Vi har ett par gemensamma vänner på facebook, men att ta kontakt där känns bara fjantigt faktiskt. Men det är också det ända sättet...

Äh, bara sluddrar på. Men var nog i behov att skriva av mig lite, om någon har tips, så får ni gärna skriva.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Nu bryter hon ihop, och jag har problem att klämma fram min ledsna känslor. Ohh well, to be burning in hell will be warm and such

I love u man... I truly do

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

I love u man... I truly do

Haha, but why?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

Åhhh.. då har man tankeverkstad deluxe igen.. suck! .....

Haha, känner igen mig i det där. Lixom vad fan, ta kontakt med henne. Du har ju inget att förlora på det eller? JUST DO IT!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Haha, känner igen mig i det där. Lixom vad fan, ta kontakt med henne. Du har ju inget att förlora på det eller? JUST DO IT!

haha skönt att man inte är ensam iallafall

Nej jag har ju faktiskt inte det, sitter nog bara och inbillar mig en massa skit.. får väl ta och göra slag i saken efter helgen.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

haha skönt att man inte är ensam iallafall

Nej jag har ju faktiskt inte det, sitter nog bara och inbillar mig en massa skit.. får väl ta och göra slag i saken efter helgen.

Japp, det har jag också gjort ett par gånger. Men antingen går det bra eller så går det käpprätt åt helvete Eller så skiter man i det och går vidare helt enkelt

OffT: Haha va fan, jag blandade ihop Redflip och Lasse.L ni har ju likadana avater för fan

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Så gammal tråd ;p

Men i sådana här frågor undrar jag alltid varför tjejer aldrig behöver lyfta ett finger för att hitta kille.. DET ÄR FÖR ATT NI INDOKTRINERAR ER SJÄLVA ATT TA INITIATIV! xD Tjejer är sjukt bortskämda när det kommer till relationer

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Baskriterier (enligt mig)

-Hela/rena kläder
-God doft
-Attityd

det kommer man långt på !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

haha skönt att man inte är ensam iallafall

Nej jag har ju faktiskt inte det, sitter nog bara och inbillar mig en massa skit.. får väl ta och göra slag i saken efter helgen.

Hur gick det grabben? Fick du tag i bruden?
Kom inte och säg att du bangat!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ja jävlar de va inte igår man va i denna tråden, men nu vänder jag mig hit igen ^^
Ibland undrar man vad det är för annorlunda med en jag anser mig som väldigt pratglad och allt men jävlar med tjejer har jag SÅ svårt att hitta nått att prata om, man vill ju gärna att de skall tycka det är roligt att prata med en inte bara sitta och nicka och tänka, kan inte killen bara dra så jag kan får vara ifred ^^

Som t.ex. har en tjej som jag strulat lite med nu några gånger dock bara vid intag av alkoholhaltiga drycker, men det känns ändå liiiite som om hon är sugen men jag vet inte riktigt hur jag skall visa det tillbaka

Hur fasen ska jag gå tillväga? Har som försökt att ta mig själv i kragen och mathafakiing JUST DO IT! men fukkar man upp nånting så känns det jävligt fel då vi ha många gemensamma vänner :/ har haft andra par som man har många gemensamma vänner med och man har helt skiljt sig från dem, å de vill man ju inte

Känndes som att detta va lite väl mycket, va bara tvungen att skriva av mig lite ^^

PEACE!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hur gick det grabben? Fick du tag i bruden?
Kom inte och säg att du bangat!

haha, här har det bangats som tusan... skämt och sido.
Insåg efter ett tag att det faktiskt inte hade varit lönt att träffa henne igen, eftersom hon skulle flytta hem i sommar, så vi kommer inte vara i samma del av landet. Samt att jag inte riktigt vet var jag kommer hamna efter sommaren pga. jobb. Jag kommer kanske ev. att flytta utomlands och då är det dumt att gå och kära ner sig här hemma, blir bara jobbigt.
Så jag har släppt henne, men vem vet, vi kanske träffar på varandra igen.
Men tack för omtanken

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

haha, här har det bangats som tusan... skämt och sido.
Insåg efter ett tag att det faktiskt inte hade varit lönt att träffa henne igen, eftersom hon skulle flytta hem i sommar, så vi kommer inte vara i samma del av landet. Samt att jag inte riktigt vet var jag kommer hamna efter sommaren pga. jobb. Jag kommer kanske ev. att flytta utomlands och då är det dumt att gå och kära ner sig här hemma, blir bara jobbigt.
Så jag har släppt henne, men vem vet, vi kanske träffar på varandra igen.
Men tack för omtanken

Låter som ett klokt beslut polaren.
För all del för all del, hoppas du finner en annan blomma där ute

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ett råd är att inte blanda in kompisar som ni inte litar 110% på när det gäller tjejer.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Ett råd är att inte blanda in kompisar som ni inte litar 110% på när det gäller tjejer.

Kan inte annat än att hålla med. Håll käääääften, just do it. "Vänner" kan sabba mycket

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Kan inte annat än att hålla med. Håll käääääften, just do it. "Vänner" kan sabba mycket

Ah det kan nog stämma! Kanske ska tagga ned lite då, tackar

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Det finns en tjej i skolan som jag har ganska bra kontakt med och som jag gillar. Vi hälsar på varandra i skolan och jag har varit hemma hos henne.
Men jag vet inte om hon känner samma sak. Grejen är ju att ifall hon inte känner likadant så kanske det blir pinsamt i skolan. Kanske låter töntigt men jag har varit med om det innan. Ska jag bara köra och om det brister bara låtsas som ingenting i skolan?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Allstaar:

En update från mitt inlägg den 13:e Januari.

Vi blev ett par och det är en keeper för livet! När man är snart 27år(pratar inte högt om det) så känns det skönt när man hittat rätt!

Man gratulerar ''And they lived happily ever after''

Mvh. Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

För ca 3 år sen var jag less på allt, trodde aldrig jag skulle hitta en bra tjej, hade dåligt självförtroende med tjejer, hade nog gett upp lite.

Men idag döptes min dotter på 4 mån som jag har med min underbara sambo och fästmö sen 2.5 år, det gick snabbt men känns fortfarande så rätt

Poängen med detta inlägg är väl att säga att det ordnar sig, jag är inte en tiotaggare och absolut inte en charmör men likväl hittade en tjej mig(!) och föll för mig och för den jag är. Och hon kan utan problem hitta "bättre"

Det finns någon för alla Lycka till i jakten

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Nu jäklar, hehe.
Träffade en tjej på krogen i fredags och det blev efterfest osv. och vi låg och pussades och skedade hela natten. Vi bytte inte nummer men en kompis bytte med henne, fick ett sms av henne på lördagskvällen. Hon hade frågat efter mitt nr rätt snabbt enligt min kompis.
Vi har smsat varje dag sen dess, hela dagarna. Igår kväll/natt åkte jag in till henne efter jobbet och det hela var tänkt som att ta en cigg och snacka lite, inget mer. Det slutade med att hon frågade om jag ville sova över och det blev samma visa igen, som på festen, mysigt!
Då var jag helt säker på att hon var intresserad eftersom hon faktiskt bad mig att sova över. Men idag så var hon rätt avvikande och jag skulle testa lite och se om jag fick en hejdåpuss, vilket resulterade i den klassiska, "undvika och styra upp en kram, manövern". Trist som fan och nu vet jag inte hur jag ska fortsätta, vi ska träffas igen på fredag och gå ut med ett par kompisar och hon skulle höra av sig med tider.
Men eftersom hon var lite avvikande nu, vet jag inte riktigt hur jag ska ta det hela. Fortsätta smsa som vanligt eller avvakta tills på fredag?
Nu vet hon ju faktiskt att jag är intresserad, så det lämpligaste är väl att vänta på henne och se vad hon gör?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Nu jäklar, hehe.
Träffade en tjej på krogen i fredags och det blev efterfest osv. och vi låg och pussades och skedade hela natten. Vi bytte inte nummer men en kompis bytte med henne, fick ett sms av henne på lördagskvällen. Hon hade frågat efter mitt nr rätt snabbt enligt min kompis.
Vi har smsat varje dag sen dess, hela dagarna. Igår kväll/natt åkte jag in till henne efter jobbet och det hela var tänkt som att ta en cigg och snacka lite, inget mer. Det slutade med att hon frågade om jag ville sova över och det blev samma visa igen, som på festen, mysigt!
Då var jag helt säker på att hon var intresserad eftersom hon faktiskt bad mig att sova över. Men idag så var hon rätt avvikande och jag skulle testa lite och se om jag fick en hejdåpuss, vilket resulterade i den klassiska, "undvika och styra upp en kram, manövern". Trist som fan och nu vet jag inte hur jag ska fortsätta, vi ska träffas igen på fredag och gå ut med ett par kompisar och hon skulle höra av sig med tider.
Men eftersom hon var lite avvikande nu, vet jag inte riktigt hur jag ska ta det hela. Fortsätta smsa som vanligt eller avvakta tills på fredag?
Nu vet hon ju faktiskt att jag är intresserad, så det lämpligaste är väl att vänta på henne och se vad hon gör?

Nej... fråga henne vad hon vill, rakt ut. Så vet du. Hatar brudar som velar.