Permalänk
Medlem

Mygg problem!!!

Några tips om hur man bäst har ihjäl mygg och knott? Grymt mycket flugfän som äter upp mig på mitt sommarstället. Hjälp!!

Har läst lite i forumet men hittar inte lösning till mina problem.

är tacksam för alla möjliga lösningar till dessa monster!

Permalänk

En -->OTROLIGT<-- snabb lösning men ack så dyr och extremt kortsiktig är faktiskt frys sprej. dräper dom små asen med bara en liten dutt

en annan mer passande lösning är väll att investera i en mygg och flug grill med sånd där gött ljus som drar dom till sig. Lycka till!

ps after bite finns på apoteket

Permalänk
Medlem

Myggnät utanför fönster är ganska effektiv dock så ser man inte vad som händer utanför

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Myggnät utanför fönster är ganska effektiv dock så ser man inte vad som händer utanför

Har själv mygg nät till mina 3 fönster och ser då rakt igenom. Så var du har fått det ifrån undra jag?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Den här maskinen är väll nog bland det mest effektiva metoderna som finns, utrota den lokala populationen:

http://www.idg.se/2.1085/1.393038/mosquito-magnet-defender-mo...

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

hehe gillar iden med frysspray tack för alla svar! har kollat runt lite och hittade en webbshop som säljer myggmaskiner i Sverige, någon som har erfarenhet av denna maskin? http://myggfri.nu/Produkter/Visaprodukter/tabid/60/CategoryID...

rätt så rimligt pris om problemet skulle minska

Permalänk
Medlem

har man mycket sly och högt gräs runtom huset så kan det löna sig att röja detta.

Permalänk

Det konstiga är att här hemma i norrbotten så är myggen borta :/ använder inte ens myggdödaren någonmer. Det är en man sätter i stickkontakten och lägger i en tabblet.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Har själv mygg nät till mina 3 fönster och ser då rakt igenom. Så var du har fått det ifrån undra jag?

Vet inte, min myggnät var kanske för tjock för att man såg nästan ingenting utanför

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Vet inte, min myggnät var kanske för tjock för att man såg nästan ingenting utanför

De är till att få in luft, inte för att kolla ut

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aines:

Några tips om hur man bäst har ihjäl mygg och knott? Grymt mycket flugfän som äter upp mig på mitt sommarstället. Hjälp!!

Har läst lite i forumet men hittar inte lösning till mina problem.

är tacksam för alla möjliga lösningar till dessa monster!

Här hittar du nog det du är ute efter;
http://myggfri.nu/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har samma problem på landstället, blir en gasoldriven sak till nästa år om den nu kan leva upp till specifikationerna

Permalänk
Medlem

Men apropå mygg..nu när jag tänker på det, tror inte att jag sett ett enda mygg i år. Annars så brukar man ju ha stora problem med att man har fönstret öppet på somrarna. Så antagligen så har inte myggen hittat hit, än..eller så vet inte jag.

Men man ska vara glad så länge man slipper flygfärna. Är bara ett gissel med dom.
Gör ingen som helst nytta för mänskligheten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hehe hörde om en kille som köpte en sån där myggmaskin som åkte in och gnällde över att det var mer mygg i trädgården. Den smarta fan hade ställt den bredvid verandan istället för en bit bort

Dom drar ju myggen till sig istället för att skrämma bort dom..