Corsair släpper nya nätaggregat i TX-serien för entusiaster

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Lär ju kosta bra mycket mer än så. Amerikanerna får alltid allting billigare.

Mjo, men både AX750 och AX850 listas till 170 dollar atm på amazon.com. Tror alltså dessa kommer vara billigare än de priser som angavs i artikeln och därmed hamna runt 1000 kr iaf (för 750W-modellen). Ett AX750 kostar ju 1300 i Sverige idag, ska nog va ganska mycket billigare om det ska sälja, tycker/tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Enklare att sleeva?

Där har du också en ting jag inte fattar, varför singelsleeva kablar?
Normalt trär man en strumpa över för att skydda kablage och att det inte skall spreta all världens väg.
(jo, jag fattar att det är för det estetiska, så korkad är jag inte )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Enklare att sleeva?

För oss mindre begåvade; Vad är sleeva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

För oss mindre begåvade; Vad är sleeva?

Klä in kablar i en skyddande strumpa.
http://www.sweclockers.com/galleri/7603-the-classified-x-25-3...
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/07/09/Dsc_6483-...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

För oss mindre begåvade; Vad är sleeva?

Kika på alla ström-kablar i det här galleriet, man klär kablarna med en snygg kabelstrumpa..

http://www.sweclockers.com/galleri/7603-the-classified-x-25-3...

Permalänk

Jag önskar att jag hade tålamod att hålla på med det - ser inte särskilt snyggt ut i mitt chassi - får bli nästa gång, som man säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Kika på alla ström-kablar i det här galleriet, man klär kablarna med en snygg kabelstrumpa..

http://www.sweclockers.com/galleri/7603-the-classified-x-25-3...

Stiligt! Tackar Är det svårt eller varför gör inte alla så? Ser ju skitsnyggt ut.

Permalänk
Medlem

gott!

sitter på version 1 750w TX som jag köpte 2007/2008 och har aldrig haft några problem med det! kvalité rakt igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Stiligt! Tackar Är det svårt eller varför gör inte alla så? Ser ju skitsnyggt ut.

Inte speciellt svårt, lite pilligt att få ut terminalerna från k-donet bara.
Och varför alla inte gör det är väl för att inte alla är så upptagna av utseendet, funktion före form
Som jag nämnt tidigare, normalt sett används strumpa för att göra kabelstammar och skydda kablage mot nötning, sleavingen du ser i datorsammanhäng är bara för det estetiska.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Mitt gamla TX650v1 sitter numera i flickvännens dator och själv har jag numera ett AX750. Båda är väldigt fina nätagg. Corsair är duktiga på att rebran-, ehh, bygga nätagg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vashy:

Påminner mig om Antec Truepower New series 550-750 som även dom är semi-modulärna.

Undrar vilken oem det är som tillverkar dessa dock.

Det ska visst vara CWT som gör alla "m".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag hade föredragit en uppdatering av HX-serien istället med ett nytt HX550 som alternativ också. Det skulle vara det perfekta nätagget för mina behov.

Permalänk
Medlem

Ha ha

TXV2 blev kortlivad, väsnades mer än TX, Corsair har tydligen insett sitt misstag. Jag köpte TXV2 o blevt grymt besviken.

Permalänk
Medlem

Har de fortfarande 7 års garanti?

Det är när företag säger att deras produkter håller i sju år och de ger garanti för sju år som man kan lita på dem.
Företag som säger att deras produkter håller i tio år och sedan ger de 1-2 års garanti, då vet man att de inte tror på sina egna produkter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skärpning, nu får det fan ta o räcka, finns redan för många för att hålla koll på nästan

CX, GS, TX, HX, AX..

Så har dom 5st+ av varje, tar ju dagar att researcha alla

Skulle nog säga att det är väldigt lätt att välja ett nätagg från Corsair.
Några enkla steg:
1. Välj hur många watt du behöver
2. Vill jag ha modulärt?
3. Ta det som passar med din budget. Med Corsair blir nätaggen bättre när du betalar mer pengar.
4. Du har nu valt ett nätagg, grattis

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Mmm, hårdvaruporr...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Corsair, när du behöver grejor du kan lita på.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Pfft! för klent! *klappar om sin AX1200W*

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Det ska visst vara CWT som gör alla "m".

Alla Antec New true power aggen är gjorda av Seasonic.

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page673.htm

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Bara det inte är bättre än AX-serien så är jag nöjd

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Med tanke på den enorma kabelhärva som följer med den äldre modellen av TX750W så är detta ett perfekt agg om det följer prisbilden.
Oftast så räcker en lina med Sata och en Molex (om ens detta).
Det är oftast de fyra Pci-E kablarna som man vill åt med ett kraftigare nätagg.
Det blir en intresant serie om jag nu behöver köpa ett nätagg till.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Skillnaden mellan dessa och hx är att hx bara har 8-pin och 24-pin fastlödda. Dessa har pci-e också.

Det som är bra med fullt modulära är om du har 4-way sli med kraftigt överklockade 580 eller något sånt och ett nätagg inte räcker.

Hmmm, på något sätt tror jag inte den kundgruppen är gigantisk, ens här på Sweclockers (och de köper i så fall ett fullmodulärt aggregat ur en annan serie).
däremot är det väll sleev-gänget som gillar fullmodulärt. Personligen bryr jag mig inte om det är semi- eller helmodulärt, då jag inte sleevar (som flertalet nätaggregatsköpare).

Om detta nya semi-modulära så småningom landar på samma pris som gamla TX så är det ett välkommet tillskott, annars känns det lite onödigt, då de redan har HX-serien med modulära kablar. Rimligtvis borde ju priset hamna under HX, annars finns ju ingen anledning att köpa TX.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Kan ju inte bli allt för dyrare än 1100:- med tanke på att deras 850W modulära guld-certifierade nätdel kostar runt 1500:-

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Meh, HX750 kostar väl drygt 1000-lappen? Och är mer modulärt och silver-certat. Hoppas dessa agg är byggt med riktiga komponenter och faller i pris en hel del.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10