Cooler Master Silent Pro M 12V problem med 12V

Permalänk
Medlem

Cooler Master Silent Pro M 12V problem med 12V

Tjena
Sedan jag köpte mitt KFA2 Geforce GTX 580 Anarchy så införskaffades även ett Cooler Master Silent Pro M 850W för att driva kortet med. Detta funkar inte som förväntat utan det rapporteras stadigt om trassel med 12V linan. Vad göra? Tog ju ett extra kraftigt nätagg bara för att slippa sånt här. 1 Lina med 66A tycker man borde räcka eller? Så vad göra, om man kan fixa i nån inställning eller andra tips är varmt välkomna. Som sista utväg kanske man helt enkelt får lämna tillbaka den?

/Mvh s68l

Permalänk
Medlem

Vad är det som rapporterar och vilket trassel?
Enligt gamla Atx-standarden så fick +12V variera med ganska mycket (10%?).
Mellan 11 och 13 Volt borde vara ok.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

"trassel" kommer det upp någon varningsruta eller har du kollat spänningarna i ett program? sistnämnda ger ALLTID felaktiga värden men är datorn instabil så lär antingen grafikkortet eller med största sannolikhet nätdelen vara käppen i hjulet för du har kraft för dubbla GTX 580 kort.
Har du möjlighet att testa delarna separat så gör det sen RMA.

Permalänk
Medlem

Ja nu ska vi se. Det är sensorn i programsviten AI Suite II som klagar ibland. Inte hela tiden och bara i nån sekund ser man popupen nere vid klockan på listen där. Nåt om otillräcklig ström för +12V säger den. Jag lyckas inte framkalla det själv utan det händer rent spontant ibland även i fullständigt idle läge.