Söker väl kylande chassi för 500-1500kr snälla akut hjälp

Permalänk

Söker väl kylande chassi för 500-1500kr snälla akut hjälp

som topic lyder, letar efter ett bra chassi mellan 500-1500kr!

Permalänk
Medlem

mitt haf 912 har jävligt bra luftflöde, det blev ännu bättre när jag tog väck hdd bracketen och satt dit dubbla 200mm fläktar här blåser de kallluft! dock skulle jag satsat på storebroren haf 922, kan tillägga att ljudnivån från fläktarna den levereras med är väldigt låg! och flyttar faktiskt väldigt mycket luft.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Det där var väl inte riktigt vad trådskaparen sökte?
T.ex Define R3 och CoolerMaster Silencio är väl inte de mest välventilerade chassin heller? Antec Sonata III/IV är inte heller välventilerat.
(Som en tillfällighet finns det en annan tråd lite längre ner i det här forumet "Tips sökes. Förbättra luftflöde I ett Fractal Design R3". )

Sedan beror det iofs på vad trådskaparen ska använda chassit till.
Själv kör jag med ett Antec 300. Bra kylning även om man får ghettomodda med bitumen och gummibussningar för att få det tyst.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Det där var väl inte riktigt vad trådskaparen sökte?
T.ex Define R3 och CoolerMaster Silencio är väl inte de mest välventilerade chassin heller? Antec Sonata III/IV är inte heller välventilerat.
(Som en tillfällighet finns det en annan tråd lite längre ner i det här forumet "Tips sökes. Förbättra luftflöde I ett Fractal Design R3". )

Sedan beror det iofs på vad trådskaparen ska använda chassit till.
Själv kör jag med ett Antec 300. Bra kylning även om man får ghettomodda med bitumen och gummibussningar för att få det tyst.

Skulle väl säga att alla chassin i den listan på top 30 är bra chassin som ger tillräckligt med luftflöde om än med lite moddning, en fläkt eller två till.

Var kör du gummibussningar i ditt antec 300 btw?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Silverstone Raven 02 -03 Inget snack

Visa signatur

Krusidullen är stulen