Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

Macbook pro 13" :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av KniFF:

Har på senare tid blivit sugen på att införskaffa en klocka, fick en via jobbet men den passade inte riktigt mig så är på jakt efter något annat. Har spanat in Certina och Seiko b la http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227159

Säg att man har 3-4 tkr att lägga på en klocka, hade ni köpt en ny eller satsat på en begad för att komma upp i nivåerna litegrann? Eller är det för lite pengar ändå? Vad hade ni rekommenderat som liknar Seikon? Tacksam för alla tips.

Hej! Jag skulle rekommendera att köpa begagnat, du kommer få ett riktigt kvalitetsur för 4000 kr.

Omega:
http://www.tradera.com/Omega-c3_341902

Longines:
http://www.tradera.com/Longines-c3_341899

Tag Heuer
http://www.tradera.com/Tag-Heuer-c3_341910

Tissot
http://www.tradera.com/Tissot-c3_341990

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av KniFF:

Har på senare tid blivit sugen på att införskaffa en klocka, fick en via jobbet men den passade inte riktigt mig så är på jakt efter något annat. Har spanat in Certina och Seiko b la http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227159

Säg att man har 3-4 tkr att lägga på en klocka, hade ni köpt en ny eller satsat på en begad för att komma upp i nivåerna litegrann? Eller är det för lite pengar ändå? Vad hade ni rekommenderat som liknar Seikon? Tacksam för alla tips.

Tror att det, som nikce säger, finns mycket att hitta begagnat. Speciellt om man gillar lite äldre klockor. Utifrån din länk ser det inte riktigt så ut dock.

Vill du ha något kan du ju kolla på Seiko, Certina och även Tissot. Finns även danska Skagen och Obaku som framför allt gör lite mindre, stilrena klockor. Har inte riktigt koll på kvaliteten hos Obaku, men det Skagen klockor jag har testat har iaf känts vettiga.

Själv är jag väldigt nöjd med min Tissot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Batteriet i min klocka tog slut för ett år sedan och har inte brytt mig om att byta det. Man behöver faktiskt inget armbandsur. Ofta har man en mobiltelefon med klocka, klocka i bilen, klocka i datorn och klockor lite överallt. I värsta fall kan man alltid fråga någon hur mycket klockan är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av ronnylov:

Batteriet i min klocka tog slut för ett år sedan och har inte brytt mig om att byta det. Man behöver faktiskt inget armbandsur. Ofta har man en mobiltelefon med klocka, klocka i bilen, klocka i datorn och klockor lite överallt. I värsta fall kan man alltid fråga någon hur mycket klockan är.

Vad bra att du kom in för att skriva det. En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden. Själv började jag inte använda klocka förrän jag blev 28 år.

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
blubb
Registrerad
Mar 2004

länge varit sugen på att börja använda arbandsur igen, nämnde det åt en arbetskollega och 500:- senare hade jag en sån här, helskön (marc eckö E20000G1)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av nikce:

Hej! Jag skulle rekommendera att köpa begagnat, du kommer få ett riktigt kvalitetsur för 4000 kr.

Omega:
http://www.tradera.com/Omega-c3_341902

Longines:
http://www.tradera.com/Longines-c3_341899

Tag Heuer
http://www.tradera.com/Tag-Heuer-c3_341910

Tissot
http://www.tradera.com/Tissot-c3_341990

Skrivet av IsseBisse:

Tror att det, som nikce säger, finns mycket att hitta begagnat. Speciellt om man gillar lite äldre klockor. Utifrån din länk ser det inte riktigt så ut dock.

Vill du ha något kan du ju kolla på Seiko, Certina och även Tissot. Finns även danska Skagen och Obaku som framför allt gör lite mindre, stilrena klockor. Har inte riktigt koll på kvaliteten hos Obaku, men det Skagen klockor jag har testat har iaf känts vettiga.

Tack för tipsen! Har suttit och läst och kikat och gått igenom recensioner och bilder senaste dagarna, har snöat in lite på Oris och deras Divers Date alt. Williams F1, tycker båda är grymt snygga, begagnat blir det med största sannolikhet.

“More Human than Human”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

Härligt nördiga t-shirts!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av h0psi:

Vad bra att du kom in för att skriva det. En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden. Själv började jag inte använda klocka förrän jag blev 28 år.

Skönt att mitt inlägg uppskattades. Trådrubriken var ju "Vad har ni för klocka på er arm?" och då svarade jag trådskaparen att jag inte har någon på mig. Det är ju också ett intressant alternativ. För mig är en klocka en tidsvisare. Jag har aldrig varit mycket för smycken (jag anser dessutom att smycken är omanligt och jag är ju en man). Å andra sidan har jag aldrig sett armbandsur som ett smycke utan som ett mätinstrument för att mäta tid. Så även om det är omanligt att bära smycken så är det inte omanligt att bära armbandsur. Så om någon skriver att armbandsur är mest ett smycke så gör det mig bara ännu mera obenägen att vilja ha på mig en klocka.

Själv började jag använda armbandsur när jag var 7 år (fick en klocka av mina föräldrar när jag började skolan har jag för mig). Har sedan använt armbandsur nästan hela tiden till över 40-års-åldern när jag som sagt var inte kom mig för att byta batteriet och snabbt kom underfund med att jag egentligen inte behöver någon. Men det är praktiskt när man joggar och vill ha koll på sina löpartider (man har ju knappast mobilen på sig när man tränar, inte jag i alla fall). Men då ska det vara ett digitalt med möjligheter till mellantider och sådant. En sådan där GPS-klocka hade i och för sig inte varit helt fel (för oss som gillar tekniska prylar). Då kan man ju logga hastigheter, puls och annat skojigt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Fick denna igår som present för att kommit in på en skola, rätt nöjd faktiskt.
Seiko quartz chronograph

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

Själv har jg ingen på min arm!:) Har inte haft på flera år.:P
("Saknar<3" - or how to put it - dock en klocka jag fick i present som liten. En av de första soldrivna uren. Trist att den försvann :'( dock)...

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Går runt med denna, inte så dyr men den e snygg och trevlig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av h0psi:

En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden.

Javisst är det så. Det var väl därför jag skaffade mig ett fickur istället för ett vanligt arbandsur. Tycker att fickur är ett snyggt komplement till vanliga armbandsur.

Har inte haft ett armbandsur på jag vet inte hur länge. Har väl aldrig känt att jag har varit i behov utav ett. Har alltid klarat mig ändå utan ett armbandsur. Men så då jag var på jakt efter en snyggt smycke som kunde pryda min personlighet, så fick det bli ett fickur. Man vet var man har tiden, men ändå lite diskret undan gömt.

Jag vet inte hur mycket det här inlägget passar in i tråden, men jag kände bara att jag lär säga någonting. Då jag ändå har en klocka, men inte på armen.

Så ni får ursäkta om jag med det här blir ett sidospår i debatten.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Fickur är trevliga, har själv ett gäng!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Jag äger en Omega Seamaster Diver, som jag fick av min pappa när jag fyllde 18år.

Jag är otroligt nöjd med den och har på mig den varje dag sedan jag fått den.

//Stark.Jr

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
local
Registrerad
Feb 2004

Denna har jag,

*bild borta*

Borttagen bild, sidan varnade för malware.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gräsberg
Registrerad
Sep 2007

Den här är på idag. Vattentät till 1000m. Kan vara bra ibland :-/

P7P55D DELUXE : i5 760 3.1mhz : Gigabyte 6950 : Corsair xms3 4gb :SPINPOINT F3 1TB : Cooler Master Hyper 212 Plus : Antec Sonata 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lundt
Registrerad
Okt 2004

Ett styck:

Longines LungoMare Chronograf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Ren och snygg, så som jag vill ha det.

Silverstone Temjin TJ08B-E | i7 930 | GTX 570 | 12 GB XMS3 1600MHz | Rampage II Extreme (1366) | Noctua NH-D14 | Corsair CX 600W | Corsair F60 SSD + 1TB WB Green HDD | Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2004

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

En Festina Chrono Bike

Fd. "Redbull" här på forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Sveriges största datorforum och nästan bara produktbilder?

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av sunnis:

Denna har jag,

Har samma fast med vit urtavla. Riktigt härlig klocka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gräsberg
Registrerad
Sep 2007

dievas oceantimer

P7P55D DELUXE : i5 760 3.1mhz : Gigabyte 6950 : Corsair xms3 4gb :SPINPOINT F3 1TB : Cooler Master Hyper 212 Plus : Antec Sonata 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Själv har jag nyss "investerat" i en sådan här liten pärla, Police Horizon Watch heter den.

Har länge letat efter klocka men har alltid tyckt att alla är för bulkiga eller feta, den här är väldigt smal och passar ypperligt på min ganska smala handled utan att se för stor eller "pampig" ut. Mycket smakfullt i min mening, är fantastiskt nöjd!

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

Jag bär omkring på en Victorinox Swiss Army men's classic 241120. Väldigt nöjd med den!

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Senaste inköpet var en av Citizen's Eco-drive:

Och sen varierar jag med en present från min kära syster, en 01Theone Gamma ray:

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009

Någon som kan rekommendera en bra nätbutik (svensk som utländsk) som håller bra priser och äkta varor? Samt skulle jag uppskatta tips på klockor som är lite större än Seiko 5 som mäter 38mm exklusive krona. Då jag är blivande student så är det helt klart ett plus om klockan inte är alldeles för dyr (<2k). Den behöver inte vara ett automatur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Alltså, ickeswissare kan du nog utan problem handla på nätet. De är inte speciellt stöldbegärliga varvid organiserade ligor som förser näthandlare med stulna eller kopierade ur inte bemödar sig. Det är i vart fall min teori.

Dekadens