Fel lösenord till hemgrupp

Permalänk
Medlem

Fel lösenord till hemgrupp

Hej!

Jag har precis gjort i ordning o kört igång Pc nr 5 här hemma, Alla mina datorer kör W7 och det fungerar utmärkt på mina andra maskiner men när jag skall lägga till den nya i hemgruppen så får jag upp att det är fel lösenord trots att det inte är det. Har provat att byta till ett nytt lösenord, det funkar med mina gamla men inte med den nya?

Permalänk
Medlem

Hemgroupp har en inbyggd felsökning, har du testat den? Visserligen grundläggande saker, men är en start.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har fått precis samma fel, så jävla irriterande. Det slutade med att jag gick ur hemgruppen med alla datorer och började om på nytt med den datorn som krånglade, har för mig att det löste saken.

Permalänk
Medlem

Det var så enkelt att jag hade fel datum i den nya datorn, tiden hade jag ju kollat så det kunde ju inte vara fel tänkte jag men kollade lite noggrannare och upptäckte att det stod lördag 23/7 i den nya datorn... Skall inte tiden uppdatera sig själv?

Permalänk
Rekordmedlem

Jo om det är inställt så, klicka upp klockan o ställ in ntp server.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej, tiden uppdateras inte av sig själv på någon av mina datorer, hyfsat irriterande att man måste bläddra igenom hela jävla kalendern med Även smått irriterande att de är så känsliga vid datum. Blir alltid samma fel varje gång man kör en total wipe på alla system hemma.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Nej, tiden uppdateras inte av sig själv på någon av mina datorer, hyfsat irriterande att man måste bläddra igenom hela jävla kalendern med

Kollat att det går igenom eventuell router för internet? NTP använder port 123 UDP
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol

Permalänk

bah tack för den här posten/tråden. Den är fortfarande värdefull