Hårddisk problem, går ej att formatera?

Permalänk
Medlem

Hårddisk problem, går ej att formatera?

Som topic säger, grävde bland ett parti ny-gamla datorer som skulle mot tippen, tog ut lite diskar som jag kunde ha användning för.

Tror just denna är en Seagate 500GB, funkade när jag kopplade in, dock va de säkerligen 3-4 partitioner på den som jag tog bort och sedan skulle formatera då felmeddelandet "Windows was unable to complete the format." kommer.

Tips?

EDIT: Tror jag har gjort lite fel när jag tog bort partitionerna, har en 300GB Western som jag också petade i och gjorde likadant med, denne funkar dock är den bara på 181GB vilket är lite konstigt..

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Ordnade problemet, tråd kan låsas!

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Berätta istället hur du löste problemet så kan andra få hjälp när de söker och hittar denna tråden.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag tog bort alla partitioner helt, och formaterade sedan..
Rätt logiskt med tanke på att jag tog bort 3 av 4 partitioner och trodde att den skulle automatiskt skulle bli större efter varje jag tog bort.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A