Permalänk
Robot

Hdd isär plockad by Crapmind

Tja...

Vill bara visa hur en 2,5tum Toshiba hdd 40gb ser ut under skalet. Ganska coolt va möe grejor det finns i sån liten leksak....

Toshiba 2,5tum 40Gb Sata

Besök albumet: Hdd isär plockad by Crapmind av Crapmind

Permalänk
Medlem

Gjorde samma med en trasig western d 80 gig i förra veckan men bröt upp den istället

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk

styrmagneterna är grymt starka.. man kan nypa sig nåt fruktansvärt när de smäller ihop

Permalänk
Medlem

Varför tog du isär den helt, du skulle använt den som högtalare istället

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Avstängd

hehe vi har öppnat en 80 giggs hårdisk som va trasig, körde igång den fan va den ven o levde om jag våga knapt va i rummet i tron på att skiten skulle gå isär.

Inget jag rekomenderar

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Magneterna längst upp till vänster på sista bilden är helt otroligt starka, skitkul att leka med

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Hehe om du inte ska använda den kan du göra en nyckelring

Permalänk

tror du det skulle kunna gå och laga min trasiga 500gb hårddisk? för det typ knackar i den som om den dära armen som läser av skulle kunna va lite glapp eller hoppat ur....

tacksamm för hjälp

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyrobin
tror du det skulle kunna gå och laga min trasiga 500gb hårddisk? för det typ knackar i den som om den dära armen som läser av skulle kunna va lite glapp eller hoppat ur....

tacksamm för hjälp

Öppnar du hårddisken så är den ganska direkt sönder, avståndet mellan skivan och armen är ungefär 1/10 av ett hårstrå och kommer det in damm där så kan du nog själv tänka ut att disken inte kommer funka så jätte bra.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Underbart med noobs som öppnar hårddiskar i tron att de ska gå att laga

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Varför tog du isär den helt, du skulle använt den som högtalare istället

1+

haha man är rätt körd om man använder diskar som låter illa..

backup är ju första prioritet sen kan man:

Köra kast med lite hdd
Köra kast med stor hdd
bygga högtalare
Stapla på hög
Spela domino
Bygga om till en mp3 spelare

etc eller så kan du gå ut en sväng. Dvs. använd benen att röra sig runt i terrängen. Kan även kallas att spatsera.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Underbart med noobs som öppnar hårddiskar i tron att de ska gå att laga

var står det att han tänker laga den loolz

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyrobin
tror du det skulle kunna gå och laga min trasiga 500gb hårddisk? för det typ knackar i den som om den dära armen som läser av skulle kunna va lite glapp eller hoppat ur....

tacksamm för hjälp

Inte utan precisionsinstrument och renrum. Öppnar du hårddisken utanför renrum är den död sedan om den inte var det innan.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

haha jag har alltid undrat om man kan ta ut "skivorna" i och sätta i en annan hårddisk? XD jag råka bränna lite på kretskortet på en av mina gammla xD

noob fråga säkert

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
haha jag har alltid undrat om man kan ta ut "skivorna" i och sätta i en annan hårddisk? XD jag råka bränna lite på kretskortet på en av mina gammla xD

noob fråga säkert

har du läst tråden då har du åxå läst att öppnar du hårdisken är den körd

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Slaktade en ~10gb disk för ett tag sedan (skulle ha skivorna till en grej, satt fyra i den) men visst är de "superstarka" magneterna som alla pratar om det som sitter vid läsarmen?
För i den så var magneten inte så farligt stark (men så var det ju inte precis årets modell heller:rolleyes: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
haha jag har alltid undrat om man kan ta ut "skivorna" i och sätta i en annan hårddisk? XD jag råka bränna lite på kretskortet på en av mina gammla xD

noob fråga säkert

som Kockski säger så är det omöjligt att ta ut plattorna och flytta till en annan hårddisk för en privatperson, däremot finns det specialfirmor som gör sånt, det kräver bl a ett renrum.

Däremot går det flytta kretskortet från en likadan hårddisk och sätta i din hårddisk. Det finns en begagnatmarknad för kraschade hårddiskar just pga detta.

http://www.wonderhowto.com/how-to/article/swap-a-hard-drive-c...

Permalänk
Medlem

isärplockad och särskriven

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på när det pratas om att flytta skivor, går det att ha två olika stora skivor på en hårddisk t.ex. en 500GB skiva och en 320GB skiva? Förutsatt att man lågnivå formaterar den osv.? När jag tänker så tänker jag mig att cylindrarna kommer få fnatt men behöver man ha riktiga cylindrar för att hårddisken ska funka?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Har plockat isär några gamla jag med Finns extremt starka magneter där!

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.