Permalänk
Medlem

Nätaggerat.

Jag har köpt detta nätaggerat:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593456

Jag undrar om det kommer att orka hålla uppe mitt grafikkort, HD4650 1G ddr2 ? Vad tror ni ? Borde jag struna i grafikkortet då mitt nätaggerat är för dåligt ? Hm, eller vad borde jag egentligen göra?

Råkade skriva fel innan, skrev 4550.
Har hört att 250W är väldigt lite.... :S

/tack för att ta tiden till att hjälpa mig!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tabbys:

Jag har köpt detta nätaggerat:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593456

Jag undrar om det kommer att orka hålla uppe mitt grafikkort, HD4650 1G ddr2 ? Vad tror ni ? Borde jag struna i grafikkortet då mitt nätaggerat är för dåligt ? Hm, eller vad borde jag egentligen göra?

Råkade skriva fel innan, skrev 4550.
Har hört att 250W är väldigt lite.... :S

/tack för att ta tiden till att hjälpa mig!!

Köp ett bättre nätagg, 400W eller mera är rekommenderat... Det är väl bra dumt att snåla in på nätagget. Pajar det så ryker andra komponenter i burken...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milla_66:

Köp ett bättre nätagg, 400W eller mera är rekommenderat... Det är väl bra dumt att snåla in på nätagget. Pajar det så ryker andra komponenter i burken...

Trams. Det kommer fungera, speciellt eftersom det är ett strömsnålt kort som inte kräver extra strömförsörjning.

Mitt HD5850 rullar på fint med ett CX400. Har uppmätt som mest ~300W från väggen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Trams. Det kommer fungera, speciellt eftersom det är ett strömsnålt kort som inte kräver extra strömförsörjning.

Mitt HD5850 rullar på fint med ett CX400. Har uppmätt som mest ~300W från väggen.

Vad är tramsigt med att hans nuvarande agg på 250W kan ta med sig andra komponenter i fallet, jag rekommenderar ju att han köper ett bättre nätagg på 400W eller mera?

Men tramsigt är att du har köpt ett lågbudget agg från Corsair till dina komponenter, visst det fungerar nu men säg detsamma om det, om 2 år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milla_66:

Vad är tramsigt med att hans nuvarande agg på 250W kan ta med sig andra komponenter i fallet, jag rekommenderar ju att han köper ett bättre nätagg på 400W eller mera?

Men tramsigt är att du har köpt ett lågbudget agg från Corsair till dina komponenter, visst det fungerar nu men säg detsamma om det, om 2 år

Nästan oavsett hur dåligt det är ska det klarar av ett 4550 utan några problem över huvudtaget.
Jag antar att du inte vet att 4550 har en TDP på 25W, det lämnar fruktansvärt mycket till processorn.
(HD 4650 55W)

Sen är CX400 Corsairs bästa budget-agg, byggt av Seasonic. Det kommer inte rasa i det närmaste taget

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

250W är lite, och nätagget verkar ju vara hyfsat budgetinriktat, men å andra sidan drar 4650 inte mycket ström alls.
Så länge resten av burken är hyfsat strömsnål borde det funka... (vad har du för komponenter?) Men om du precis köpt agget så kanske det är läge att använda distanslagen och returnera det mot ett bättre?
(behöver du ett sådär litet agg förresten? Vad har du för låda)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nästan oavsett hur dåligt det är ska det klarar av ett 4550 utan några problem över huvudtaget.
Jag antar att du inte vet att 4550 har en TDP på 25W, det lämnar fruktansvärt mycket till processorn.

Sen är CX400 Corsairs bästa budget-agg, byggt av Seasonic. Det kommer inte rasa i det närmaste taget

Kolla RMA statistiken, Seasonic ligger i övre-mitt

Är det rev 2.0? Ren nyfikenhet

OnT:

Förstår inte vad ni gnäller om, FSP har aldrig varit dåliga, dem gör riktigt bra saker.
250W delat på en processor, ett grafikkort som drar W ur moderkortet och några hårddiskar.

Så länge han inte kör med 2 st Xeon processorer så är det LUGNT!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Kolla RMA statistiken, Seasonic ligger i övre-mitt

Är det rev 2.0? Ren nyfikenhet

OnT:

Förstår inte vad ni gnäller om, FSP har aldrig varit dåliga, dem gör riktigt bra saker.
250W delat på en processor, ett grafikkort som drar W ur moderkortet och några hårddiskar.

Så länge han inte kör med 2 st Xeon processorer så är det LUGNT!

http://www.behardware.com/articles/831-3/components-returns-r... Mjaså?

Citat:

- 0.9%: Corsair CX 400

Jag tror jag kan hålla mig lugn

Finns där ens två versioner? Mitt CX400 är från sommaren 2010, och det kom ingen ny version efter det vad jag vet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Oj...det hade jag helt missat

Det finns en tidigare modell utan 80+, dock har dem som säljs nu detta välkända märke
http://www.sweclockers.com/nyhet/13915-corsair-lanserar-cx-v2...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Oj...det hade jag helt missat

Det finns en tidigare modell utan 80+, dock har dem som säljs nu detta välkända märke
http://www.sweclockers.com/nyhet/13915-corsair-lanserar-cx-v2...

Ett CX400 utan 80+?

Nu blandar du nog ihop serier, den CX-serien som finns ute nu och den som du nämner inte hade 80+ har inget med det gamla CX400 att göra.
Vilket jag kan tillägga är CWT som byggt och inte Seasonic.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ett CX400 utan 80+?

Nu blandar du nog ihop serier, den CX-serien som finns ute nu och den som du nämner inte hade 80+ har inget med det gamla CX400 att göra.
Vilket jag kan tillägga är CWT som byggt och inte Seasonic.

Nu är jag förvirrad...menar du att dem som är ute nu är byggda av CWT, och dem som endast är CX400(ej V2 efter) är byggda av Seasonic?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ett CX400 utan 80+?

Nu blandar du nog ihop serier, den CX-serien som finns ute nu och den som du nämner inte hade 80+ har inget med det gamla CX400 att göra.
Vilket jag kan tillägga är CWT som byggt och inte Seasonic.

Skrivet av SuperSverker:

Nu är jag förvirrad...menar du att dem som är ute nu är byggda av CWT, och dem som endast är CX400(ej V2 efter) är byggda av Seasonic?

CX400 var byggt på Seasonic. Sen blev det ersatt av CX430 som byggs kring CWT och det var inte 80Plus certifierat det var dock CX400. Sen har där kommit CX430V2 som baseras fortfarande på CWT fast det är nu 80Plus certifierat.

Finns en jättebra sida här som länkar till recensioner och vad nätaggen är byggda kring för er som är intresserade.

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tabbys:

Jag har köpt detta nätaggerat:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593456

Jag undrar om det kommer att orka hålla uppe mitt grafikkort, HD4650 1G ddr2 ? Vad tror ni ? Borde jag struna i grafikkortet då mitt nätaggerat är för dåligt ? Hm, eller vad borde jag egentligen göra?

Råkade skriva fel innan, skrev 4550.
Har hört att 250W är väldigt lite.... :S

/tack för att ta tiden till att hjälpa mig!!

Jag har inte tatt tiden å kolla på aggets spec för dom olika linorna.. Om det är ett modernare agg så ligger tyngpunkten på 12V linan i det agget, och det passar bra till moderna PC system som drar mest från 12V linan. Men om agget är lite äldre så kan det vara så att 12V linan är klen och inte räcker till för dina i övrigt moderna komponenter.. Som tillägg till alla andra svaren i tråden..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus