När jag läst allt på Sweclockers ..

Permalänk

När jag läst allt på Sweclockers ..

.. vart går jag då?

Jag är alltså ute efter alternativ till Sweclockers. Det är så att jag jobbar så sjuj*vla snabbt (jo!) ibland att jag har tid att läsa allt kul (som jag inte redan läst, det blir lite tråkigt då) här på Sweclockers. Swedroid.se har jag också möljt genom det mesta av.

Har ni några bra förslag? Det bör vara fokus på IT/teknik och det får gärna finnas forum. Åh, och mycket gärna byggloggar/gallerier. Engelska eller svenska spelar ingen roll, spanska eller tyska funkar också i nödfall.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Krueger:

.. vart går jag då?

Jag är alltså ute efter alternativ till Sweclockers. Det är så att jag jobbar så sjuj*vla snabbt (jo!) ibland att jag har tid att läsa allt kul (som jag inte redan läst, det blir lite tråkigt då) här på Sweclockers. Swedroid.se har jag också möljt genom det mesta av.

Har ni några bra förslag? Det bör vara fokus på IT/teknik och det får gärna finnas forum. Åh, och mycket gärna byggloggar/gallerier. Engelska eller svenska spelar ingen roll, spanska eller tyska funkar också i nödfall.

Tack på förhand

Om inte annat skulle du kunna ha som mål att inte bara läsa allt, utan även förstå fullt ut. Då kan du nog hålla dig sysselsatt :).

http://elektronikforumet.com/forum/ är en sida man kan glutta runt på,
www.nyteknik.se för allmänna teknikinriktade nyheter.

Sedan finns det väl ett par engelskspråkiga varianter av sweclockers, som jag inte kommer ihåg namnet på on top of my head

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Om inte annat skulle du kunna ha som mål att inte bara läsa allt, utan även förstå fullt ut. Då kan du nog hålla dig sysselsatt :).

http://elektronikforumet.com/forum/ är en sida man kan glutta runt på,
www.nyteknik.se för allmänna teknikinriktade nyheter.

Sedan finns det väl ett par engelskspråkiga varianter av sweclockers, som jag inte kommer ihåg namnet på on top of my head

Hehe, lära mig gör jag tyvärr tusen gånger lättare genom att göra än att läsa - men du har rätt, det vore en utmaning

Tack för tipsen, jag surfar in direkt!

Permalänk

Xtremesystems.org

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Xtremesystems.org

Thanks!

Permalänk

Då går du in på valfri motorforum och läser hur du trimmar en b20motor i praktiken så du dominera i det ifall du hamnar på en fest där någon tror sig kunna trimma en motor

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av F.Krueger:

Bit-Tech.net - finns mycket häftiga byggloggar/gallerier
Hardware canucks.com - är inte där så ofta men kanske finns nått kul
Nordichardware.se - bra svensk sida med mycket data/teknik... ganska liknande som sweclockers men bra sida enligt mig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Krueger:

Hehe, lära mig gör jag tyvärr tusen gånger lättare genom att göra än att läsa - men du har rätt, det vore en utmaning

Tack för tipsen, jag surfar in direkt!

Brukar vara så. Själv föredrar jag dock en kombination av de båda.

Du har ingen möjlighet att göra istället för att läsa då på arbetsplatsen? ;). Hade varit optimalt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Techsweden.org för överklockning.
Flashback för allt möjligt inom it.
extremesystems om du är intresserad av att göra allt för att förbättra din dator.

Permalänk

feber.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

hardforum.com (dom har en typ flera hundrasidig tråd där med "show your Display setup" som är lite beroende och se hur andra har sina skrivbord osv )
engadget.com
gsmarena.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

hardforum.com (dom har en typ flera hundrasidig tråd där med "show your Display setup" som är lite beroende och se hur andra har sina skrivbord osv )

Och tröttnar man på den kan man kika in i Displays-forumet där det finns en 950-sidig tråd som går ut på ungefär samma sak, fast bara för plattskärmar.

Permalänk

Gör något berikande och slit dig från slösurfander.

Pilla med något.
Städa.
Måla om i rummet

etc etc

Efter ett par timmaar så har de dykt upp någon tråd man kan svara i igen ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Have an upvote, Sir!

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Välkommen till: www.flashback.org , Nordens största forum.

Permalänk

Tack alla för bra förslag, nu har jag att göra! Skulle förresten gärna måla om här inne.. lite osäker på vad ordinarie skulle säga när han kommer tilbaka från semestern bara! Hmm, det vore iofs ett väldigt kul practical joke!