Viasat - använda internet till annat än viaplay?

Permalänk
Medlem

Viasat - använda internet till annat än viaplay?

Hej!

Jag kommer inom någon vecka att få viasat i hemmet och jag har också gått i tankarna att skaffa mig en htpc.
Nu såg jag att man genom viasat kunde få internet till TVn för viaplay, min fråga är nu om detta går att kombinera?
Alltså att jag kan få upp min datorskärm på TVn genom den internetkopplingen som man ska använda till viaplay?
Eller funkar denna endast för viaplay?

Funkar detta så borde det gå streama via internet bilden till TVn och då skulle jag slippa lägga pengar på en htpc vilket skulle vara väldigt bra i dagsläget.

All hjälp uppskattas.

Acez

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acez:

Hej!

Jag kommer inom någon vecka att få viasat i hemmet och jag har också gått i tankarna att skaffa mig en htpc.
Nu såg jag att man genom viasat kunde få internet till TVn för viaplay, min fråga är nu om detta går att kombinera?
Alltså att jag kan få upp min datorskärm på TVn genom den internetkopplingen som man ska använda till viaplay?
Eller funkar denna endast för viaplay?

Funkar detta så borde det gå streama via internet bilden till TVn och då skulle jag slippa lägga pengar på en htpc vilket skulle vara väldigt bra i dagsläget.

All hjälp uppskattas.

Acez

Jag har en LG tv med "Netcast" och där finns ViaPlay som ett program precis som Youtube och annat skit.

Men om man nu ska se på hur du menar så är detta från deras hemsida, det är faktiskt inte så svårt att kolla upp själv med andra ord.

För att se Viaplay i din TV behöver du ett huvudabonnemang och ett Viaplay/ViasatHD-abonnemang hos Viasat. Du måste även ha en Viasat-box. Alla HD-boxar som utrustas med ett USB-minne och en trådlös brygga stödjer tjänsten, medan Viasat PlusHD-boxen (inspelningsbara Viasat-boxen) fungerar som den är. Med Viaplay i TVn har du tillgång till alla playkanaler där du kan se program du missat. Du kan även hyra nya filmer i Videobutiken och se hela säsonger av populära serier på WarnerTV.

Allt du behöver är:

Ett abonnemang på Viasats kanaler och ViasatHD & Viaplay via parabol
En Viasat-box
Bredband hemma

Permalänk

Hej Acez!
Det Facerark har skrivit stämmer mycket väl, bra svar! Om du har en vanlig TV använder du dig som vanligt med nätverkskabel/trådlösa enheter för att koppla upp boxen till internet för Viaplaytjänsten. Du får då tillgång till allt vad Viaplay erbjuder. Du kan inte surfa på internet som en webbläsare. Med en såkallad "smart-tv", eller LG-tv med "netcast" räcker det med att koppla upp tv:n till internet så kan du använda viaplay, youtube, facebook etc precis som Facedark skrev. Det är skillnaden på de olika tv-modellerna. Har du fler frågor kan du gärna mejla oss på socialmedia@viasat.se för mer information.

Mvh
Filip Ericsson, Viasat Support