Permalänk
Medlem

hjälp med cpu-kylare

Har just nu detta paket http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337911 i detta chassi http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=439041 så måste tänka på höjden när jag gjort mitt val.
Upplever att fläkten är störande hög och letar alltså en ny (sockel 775) Har kikat på prisjakt och sett cool master hyper 212 som är rank 1. Något att ha? Har ju ingen aning om db nivån på min nuvarande fläkt

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

jag kör med en hyper i min dator, funkar mkt bra. dock har jag bytt fläkt på min än den som följde med..den är tystare än intels orginal fläkt åtminstonde, men jag tyckte den lät för mkt iaf men den kyler bra till det låga priset

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag kör med en hyper i min dator, funkar mkt bra. dock har jag bytt fläkt på min än den som följde med..den är tystare än intels orginal fläkt åtminstonde, men jag tyckte den lät för mkt iaf men den kyler bra till det låga priset

Jag upplever det är många som bytt fläkt. Så måste ställa frågan.. varför ens köpa den då? Är det för kylklumpen är bra ? vad har du för fläkt på den nu? kylningen är inget problem med nuvarande.. är ljudnivån som jag måste åtgärda

Edit: blev sugen på en kylare utan fläkt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229238 kan det vara något? rätt höjd iaf.. men tyvärr dyr

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av icqdevil:

Jag upplever det är många som bytt fläkt. Så måste ställa frågan.. varför ens köpa den då? Är det för kylklumpen är bra ? vad har du för fläkt på den nu? kylningen är inget problem med nuvarande.. är ljudnivån som jag måste åtgärda

Edit: blev sugen på en kylare utan fläkt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229238 kan det vara något? rätt höjd iaf.. men tyvärr dyr

när jag köpte min så hade jag inte haft nån innan förutom orginal fläktar till intel. så man läste runt o hittade hyper, vid den tiden sa alla att den är bra och TYST...kanske ljudkänslig nuförtiden elr nått..men i mitt r2 chassie var det den enda prylen jag hörde. det var störande:P just nu sitter det en gammal noctua fläkt på i fullfart på den, hade en över så man tänkte att det kan ju inte bli värre ljud^^ så idag finns det ett mycket lågt vidsus fortfarande men då ska det vara knäpp tyst i rummet för att höras,

din edit fråga kan jag tyvärr inte svara på, får hoppas fler lägger in en åsikt om kylare.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hyper 212+ är ingen superkylare, men den duger även till en del överklockning. Speciellt om man sätter två fläktar i push/pull. Jag har 212+ med Scythe GT 1850 i push/pull. Reglerar varvtalet med motstånd. Visst låter fläktarna, men det är inte högt och det är ett behagligt sus och inget irriterande vinande. Orginalfläkten skickade jag med en gång, så den ligger i lådan.. Vet alltså inte hur den skulle jämföras med mina två GTs?
Som sagt, kylaren är inte grejt, men den har en bra fästanordning med skruvar/bakplåt och paketet kommer även med klipps för två fläktar så man slipper klödda med det själv för att köra fläktar i push/pull.
.. Och den är billig! Jag gav lite över 200:- för paketet sen plus 200:- för två Scythe GT 1850rpm.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jösses, ett hyper 212+ ryms ju inte i det där lilla HTPC-chassit?
Det verkar vara extremt tajt att få in en vettig CPU-kylare i det där chassit. Svårt att komma med förslag utan att veta hur mycket utrymme man har att spela på.
Så mycket mer än ett Scythe Shuriken eller Big Shuriken lär ju aldrig gå i... (om ens de gör det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.