Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

44som har röstat!! varför har ni röstat innan ni har sett resultatet?? fan vad jag stör mej på sånna!! fortsätt Asheileon så!! ser skitsnygg ut:D

44 av hur många sen så gör det ju det samma vill bara visa lite hur man kan göra vissa saker lite som insperation för andra och få lite tips från andra som gillar att bygga här på SweC
Tackar, alltid kul med goda ord

Skrivet av KsKz_91:

naah kan inte hålla med ! ett system ska se snyggt ut oavsätt vad!

Därför jag skriver "snyggt" Det enda problemet jag har lite med det flesta "snygga" byggena här på SweC eller överhuvudtaget är att alla ser lika ut och alla gallerier är mer "fotokonst" än skaparglädje men det är bara hur jag ser på det hela sleeve och "ljussatta" bilder you know

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

Därför jag skriver "snyggt" Det enda problemet jag har lite med det flesta "snygga" byggena här på SweC eller överhuvudtaget är att alla ser lika ut och alla gallerier är mer "fotokonst" än skaparglädje men det är bara hur jag ser på det hela sleeve och "ljussatta" bilder you know

Man försöker ju få till både och

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Man försöker ju få till både och

Se, Mulle har rätt attityd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

Därför jag skriver "snyggt" Det enda problemet jag har lite med det flesta "snygga" byggena här på SweC eller överhuvudtaget är att alla ser lika ut och alla gallerier är mer "fotokonst" än skaparglädje men det är bara hur jag ser på det hela sleeve och "ljussatta" bilder you know

Så du menar att du hellre ser byggena fotade med en suddig mobilkamera?

Det finns riktigt snygga byggen, och så finns det byggen som är grymt fotade. Men, så finns det den lilla procenten som har båda, och det är dessa som blir så jäkla uppskattade.

Men, bra bilder gör fan mer för ett galleri än vad som är på själva bilderna, kan inte uppskatta ett bygge fullt ut om bilderna inte har mycket hög kvalité.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut de här. Och ett bygge kan lätt göras utan sleeve, har aldrig riktigt fastnat för det här med sleeve även om jag använt de själv.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Så du menar att du hellre ser byggena fotade med en suddig mobilkamera?

Det finns riktigt snygga byggen, och så finns det byggen som är grymt fotade. Men, så finns det den lilla procenten som har båda, och det är dessa som blir så jäkla uppskattade.

Men, bra bilder gör fan mer för ett galleri än vad som är på själva bilderna, kan inte uppskatta ett bygge fullt ut om bilderna inte har mycket hög kvalité.

Ok, din åsikt.

Permalänk
Medlem

Bra det blev med knappen och gallret ihop med det röda! Helt rätt för temat.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Dance:

Bra det blev med knappen och gallret ihop med det röda! Helt rätt för temat.

Tackar

Permalänk
Medlem

Ser väldigt snyggt ut, det börjar bli ta sig riktigt nu

Och om du vill ha en liten större Aquilla så kan jag rekommendera FW's Resin Aquilla den ser inte ut som den vanliga men den är större än de du har, dessutom kostar den typ bara 3 £

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Ser väldigt snyggt ut, det börjar bli ta sig riktigt nu

Och om du vill ha en liten större Aquilla så kan jag rekommendera FW's Resin Aquilla den ser inte ut som den vanliga men den är större än de du har, dessutom kostar den typ bara 3 £

Tack

Skulle uppskatta länk då jag inte kan hitta det du nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tack

Skulle uppskatta länk då jag inte kan hitta det du nämner.

Den verkar inte finns längre

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Den verkar inte finns längre

Ah, trist men sånt händer

Permalänk
Medlem

Här gick det långsamt:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Här gick det långsamt:P

Har inga pengar och det som ska göras härnäst är bara att hitta lite bra matrial vilket är svårare än jag trodde, men helt ärligt så hade jag räknat med att det här bygget skulle ta iaf ett halvår så där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har inga pengar och det som ska göras härnäst är bara att hitta lite bra matrial vilket är svårare än jag trodde, men helt ärligt så hade jag räknat med att det här bygget skulle ta iaf ett halvår så där.

Ibland kan material vara grymt svårt att få tag på. Speciellt om man inte har något jobb.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Vad tyst det blev... Hur går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har inga pengar och det som ska göras härnäst är bara att hitta lite bra matrial vilket är svårare än jag trodde, men helt ärligt så hade jag räknat med att det här bygget skulle ta iaf ett halvår så där.

Vad är det för material du letar efter?

Sedan så undrar jag om du vet hur man ska dra kablarna på din Power Switch, för jag funderar på att köpa en likadan till mitt kommande projekt men har ingen aning om hur jag ska koppla den xD

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Vad tyst det blev... Hur går det?

Sakta..... nej, men jag har hittat det material jag behövde nu ska jag bara lära mig att göra kyrkfönster ....... ja, faktiskt.

Skrivet av pAcKiE:

Vad är det för material du letar efter?

Sedan så undrar jag om du vet hur man ska dra kablarna på din Power Switch, för jag funderar på att köpa en likadan till mitt kommande projekt men har ingen aning om hur jag ska koppla den xD

Var plåt, hittade ett gammalt chassi att slakta så det löste sig.

Knappen, har en NC(stägnd) en NO(öppen) och en LED ingång, syns och står bra på baksidan vid skruvdonen NO dvs "normally open" ska du använda samt att jag t.ex hade tänkt att koppla HDD-LED till LED ingången NC, "normally closed" använder du om du vill bryta stömmen genom att trycka på knappen vilket jag inte tror att så många vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Sakta..... nej, men jag har hittat det material jag behövde nu ska jag bara lära mig att göra kyrkfönster ....... ja, faktiskt.

Som sagt. Du har alltid galna idéer, men tycker om det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Var plåt, hittade ett gammalt chassi att slakta så det löste sig.

Knappen, har en NC(stägnd) en NO(öppen) och en LED ingång, syns och står bra på baksidan vid skruvdonen NO dvs "normally open" ska du använda samt att jag t.ex hade tänkt att koppla HDD-LED till LED ingången NC, "normally closed" använder du om du vill bryta stömmen genom att trycka på knappen vilket jag inte tror att så många vill.

Okej, då vet jag tackar

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

Kittet med sprayen och pistolen vart är det köpt?

Permalänk
Skrivet av FearMe:

Kittet med sprayen och pistolen vart är det köpt?

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?c...

Köpte dock min på GW i Stockholm.

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

hur går det här nu då ? fått tummen ur och gjort något mer mannen ?
Ser bra ut hittils men som sagt....är ganska skeptisk mot fläktgallret
GL
Dont forget to take a look and comment on Chocolate temptation :3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Jaha, då kanske man skulle pilla lite med datorer igen då börjar faktiskt kännas som om det var ett tag sen sist

Jag har haft ett antal byggen i huvudet det senaste året dock så har man ju inte haft pengar för att bygga för nöjes skull MEN, detta bygge är det som drar minst pengar och men mest tid så då börjar jag med detta och lägger annat på is

Så projektet då ? ja, jag kommer använda ett chassi jag har över från ett tidigare bygge ett Silverstone FT01, bra låda som också går att ta isär del för del utan att borra nitar, ok det är väl 4 nitar tror jag men ändå

Temat har jag funderat på ganska enormt mycket och då jag inte kunde välja färg så frågade jag två personer som fick välja varsin färg och det blev då guld och..... rosa såååååååå jag la det på is med och valde röd och svart .....

Då var det bara ett tema kvar då.... ja, en färg är inte ett tema gott folk it just won't cut it ok ! så vad ska man välja ? dem andra byggena som ligger på is nu har med saker som varit viktiga i mitt liv så då slog det mig, vilket intresse har jag haft längst ? jo GW relaterade saker. Så för er som vet vad det är presenterar jag ett Blood Angels bygge målat helt i citadel färg

Så enkelt så blir det ett rött bygge med passiv vattenkylning och massor av 40k inspererade moddar ......det här kommer ta ett bra tag.

IX - Bygglogg

jaha?! Update?! Vill se mer!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.