Permalänk
Medlem

nättagg för speldator

Hej. jag håller på med ett dator paket åt en kompis och vet inte vilket nättagg jag ska ha här är kundvagnen http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=954603... . Om ni kan förbättra den på något sätt så jättegärna men den får inte vara på mer en 6,5 +- 150 kr ca den ska ha amd för han vill ha bulldozer sen så am3+ på moderkortet. Men jag är mest ute efter ett bra nättagg just nu.

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

För 2000kr kan han ju få typ Corsair AX, men det är rätt overkill. Skulle säga ett Corsair HX, XFX XXX. Ax är jättebra nätagg och definitivt framtidssäkra men ja. Kanske ltie över budget om man bara har 6.5k att spendera. Skulle ta ett modulärt och 80+ certifierat. Kan rekommendera detta paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

För 2000kr kan han ju få typ Corsair AX, men det är rätt overkill. Skulle säga ett Corsair HX, XFX XXX. Ax är jättebra nätagg och definitivt framtidssäkra men ja. Kanske ltie över budget om man bara har 6.5k att spendera. Skulle ta ett modulärt och 80+ certifierat. Kan rekommendera detta paket.

ops glömde säga att han har chassi :/ han köpte för ett tag sen så och han ville att allting skulle finnas i lager

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

ops glömde säga att han har chassi :/ han köpte för ett tag sen så och han ville att allting skulle finnas i lager

Okej, du bör veta att Inet kan ta in det mesta på under en vecka. Alltså är det inga längre väntetider. Om han redan har chassi så satsa på mer minne skulle jag säga, 8gb vengeance.