Permalänk
Medlem

Kan inte välja 23hz

Jag har ett Asus E35 Deluxe, dvs Zacate HD6310. Med Windows 7 och senaste drivrutiner så får jag upp 23hz i listan (23.976), men om jag väljer denna och byter datorn till 24.00hz istället, både i listan och i frekvens. Väljer jag sedan 23hz igen så byter den bara i listan till 24. Min projektor klarar av 23hz och datorn ska även göra det.

Vad är det jag gör för fel? Ibland när jag startar om datorn får jag 23.98hz och då flyter det på bra, men det är sällan. Skitskumt är vad det är.

Permalänk
Medlem

Märkte att om jag avinstallerade Catalyst och bytte under monitorinställningar i Windows så gick det. Ska prova vidare därifrån.

Permalänk
Medlem

Du får gärna uppdatera om du löser problemet. Jag byggde ihop min HTPC igår med ett Asus e35m1-I Deluxe kort och får samma problem. Jag har inte testat att ta bort catalyst men fungerar det bra då? Finns det något enkelt sätt att se exakt vilken hz man har? Jag ser bara 23 eller 24 inte 23.976.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murre5:

Du får gärna uppdatera om du löser problemet. Jag byggde ihop min HTPC igår med ett Asus e35m1-I Deluxe kort och får samma problem. Jag har inte testat att ta bort catalyst men fungerar det bra då? Finns det något enkelt sätt att se exakt vilken hz man har? Jag ser bara 23 eller 24 inte 23.976.

Minns jag rätt räknar AMD 23Hz som 23.976, dvs. väljer du 23 blir det rätt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Minns jag rätt räknar AMD 23Hz som 23.976, dvs. väljer du 23 blir det rätt.

Jo men jag får även problemet att 23hz inte funkar den byter om till 24 istället då... :s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murre5:

Jo men jag får även problemet att 23hz inte funkar den byter om till 24 istället då... :s

.

Citat:

Märkte att om jag avinstallerade Catalyst och bytte under monitorinställningar i Windows så gick det. Ska prova vidare därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Jo men då har har jag ju inga graffedrivisar? Kanske inte behövs?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murre5:

Jo men då har har jag ju inga graffedrivisar? Kanske inte behövs?

Alltid värt att testa

Permalänk
Medlem

Händer samma sak för mig. Men jag tror ändå att det blir 23,976Hz trots att den hoppar tillbaka till 24Hz. För när jag går till bildskärmsinställningen i Windows står det 23Hz och MPC HC indikerar ~23,975Hz.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120