Crucial M4 vs OCZ Agility 3.

Permalänk
Medlem

Crucial M4 vs OCZ Agility 3.

Ska skaffa en 60gb SSD och det står mellan Crucial M4 eller OCZ Agility 3. Prioriterar prestanda och säkerhet, så vitt jag vet så har inte Crucial haft några problem med sina M4:or. Hur är det med Agility 3? Vad är bäst att ta? Kan skaffa Agility 3 från Inet, ser det som ett plus.

Edit: Fan va töntigt det blev när man skulle skirva M4: or

Permalänk
Medlem

Prestandan är bättre på Ocz disken men sämre på säkerheten.
I dagsläget tycker jag M4 vinner. Men det är inte alla Sandforce diskar som krånglar heller, men chansa är knepigt givetvis.

I slutändan handlar det bara om några få sekunders (om ens det) skillnad i laddtider diskarna emellan, därför väljer, iaf jag M4.

Permalänk
Medlem

Jag ser Crucial M4 som den mest prisvärda SSD:n i dagsläget. Ska själv beställa en när Inet får in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Jag ser Crucial M4 som den mest prisvärda SSD:n i dagsläget. Ska själv beställa en när Inet får in den.

Okej, m4 alltså. Blir "tyvärr" Komplett då.

Permalänk
Avstängd

M4 är en bättre disk, den vinner i tester där du använder den i praktiken i hemmet vs ocz disk.
folk tittar på sek hastighet dvs 500/500 på ocz, men i praktiken vinner M4 och med en bättre kontroller är en M4 att föredra alla dagar.

Sitter en M4 i min låda och är supernöjd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Haft min drygt en vecka, funkar klockrent. Dock bara på en sata2-kontroller men borde se likadant ut förutom seq som borde landa på runt 400~

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e2feefd04233_Crucial%20M4%...

Haft min drygt en vecka, funkar klockrent. Dock bara på en sata2-kontroller men borde se likadant ut förutom seq som borde landa på runt 400~

Nice Har beställt nu, blev en 64gb M4. Tänkte ha Windows på. Hur mycket plats brukar det ta? ~10gb? vad bör man ta för andra grejer på den, kör ingen photoshop eller liknande så är det spel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Nice Har beställt nu, blev en 64gb M4. Tänkte ha Windows på. Hur mycket plats brukar det ta? ~10gb? vad bör man ta för andra grejer på den, kör ingen photoshop eller liknande så är det spel då?

Du kommer kunna utnyttja 59,5GB och Windows 7 (i mitt fall Enterprise) tar ca 16GB. Du installerar allt du vill skall starta snabbt på din SSD, resten på sekundär lagringsdisk

För att öka livslängden på SSD'n så rekommenderas att flytta saker som skrivs ofta till disk, men inte har någon betydelse i fall det ligger på SSD'n eller inte. Till exempel cache för Spotify bör läggas på lagringsdisken och inte SSDn.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Du kommer kunna utnyttja 59,5GB och Windows 7 (i mitt fall Enterprise) tar ca 16GB. Du installerar allt du vill skall starta snabbt på din SSD, resten på sekundär lagringsdisk

För att öka livslängden på SSD'n så rekommenderas att flytta saker som skrivs ofta till disk, men inte har någon betydelse i fall det ligger på SSD'n eller inte. Till exempel cache för Spotify bör läggas på lagringsdisken och inte SSDn.

Ok, tackar. Spel kan vara bra på SSD då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Ok, tackar. Spel kan vara bra på SSD då?

Korrekt

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10