Vilken tablet är bäst enligt dig?

Permalänk

Vilken tablet är bäst enligt dig?

Tjena!

Jag skulle vilja veta vilken av dessa surfplattor ni tycker är bäst?
Samsung Galaxy Tab 10.1
Motorola Xoom
HTC Flyer
Samsung Galaxy Tab 7

Funderar nämligen på att köpa en men vill veta vad deras nackdelar och fördelar är, därför vänder jag mig till er SweClockers-medlemmar

Har en fråga angående Samsung Galaxy Tab 10.1 är det någon som vet om det följer med en HDMI-Kabel eller är man tvungen att införskaffa sig en dockstation?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Aww, man kunde inte väla iPad.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Hehehe, tyvärr så erbjuder inte Telia det, kan nämligen välja till en surfplatta till mitt bredbands abonnemang

Permalänk
Medlem

Om Ipad hade varit ett alternativ hade det varit ett solklart val, men nu måste jag säga Samsungs 10 tummare!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Mostwanted:

Har en fråga angående Samsung Galaxy Tab 10.1 är det någon som vet om det följer med en HDMI-Kabel eller är man tvungen att införskaffa sig en dockstation?

Så länge paketeringen är densamma som i USA, så följer det inte med någon HDMI.

Permalänk
Medlem

Av dom plattorna skulle jag utan tvekan ta en Samsung 10.1. Den verkar ha allt som Xoom och mer därtill och av bättre kvalitet och är dessutom betydligt billigare.
Samsungs 7 tummare är ju i princip en första betaversion av surfplatta med ett gammalt OS. Dessutom är den alldeles för liten för att bekväm att göra något med.
HTC Flyer vet jag faktiskt inte så mycket om, men om jag minns rätt är den också liten och har ett "gammalt" OS.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer hade jag valt

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Stämmer det att Samsung galaxy har stöd för sim-kort? Låter lite konstigt att jag kan ringa från den samt smsa. Isåfall är det ett måste att använda sim kort?

Permalänk
Skrivet av Mostwanted:

Stämmer det att Samsung galaxy har stöd för sim-kort? Låter lite konstigt att jag kan ringa från den samt smsa. Isåfall är det ett måste att använda sim kort?

Många plattor med android är telefoner med stor skärm. Jag har en ZTE light som jag dock säljer nu. Den kan jag använda "exakt" som en vanlig android telefon förutom att jag måste använda högtalartelefon eller handsfree för att ringa.
Men du kan troligtvis ringa osv utan sim i men då är det bara nödsamtal eller skype liknande tjänster typ.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Många plattor med android är telefoner med stor skärm. Jag har en ZTE light som jag dock säljer nu. Den kan jag använda "exakt" som en vanlig android telefon förutom att jag måste använda högtalartelefon eller handsfree för att ringa.
Men du kan troligtvis ringa osv utan sim i men då är det bara nödsamtal eller skype liknande tjänster typ.

Okej men jag har hört att ett sim kort är ett måste annars så kommer det vara konflikter med Market?
Eller är jag helt ute och snurrar?

Permalänk
Skrivet av Mostwanted:

Okej men jag har hört att ett sim kort är ett måste annars så kommer det vara konflikter med Market?
Eller är jag helt ute och snurrar?

Det var inget måste på ZTE lighten i alla fall. Jag kunde använda den till allt utan ringa/sms när sim inte satt i nödsamtal gick dock ringa. Hur det är på andra märken kan jag inte säga men jag antar att det är typ samma.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Asus Transformer eller Acer Icona a500 eller a501 om du vill ha 3g.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Asus Transformer. I'd say.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn