Permalänk
Medlem

Billig Htpc med Amd fusion

Hej!
Har tänkt bygga en htpc ett tag nu och idag så ramlade ju lönen in.
Vad säger ni om detta?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/648090/2011-07-22
Antar att det inte får plats en 3,5" hårddisk i den lådan?

Något som bör bytas, om det så blir billigare eller något dyrare?

Tacksam för svar och synpunkter!
Mvh
Emanuel

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem

Jo tack. Den la jag självklart till. Synd bara att den mest prisvärda hårddisken inte finns i lager.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Trevligt val, har samma setup, finns kanske inte någon anledning att välja 65W av samma modell?

Länk till mitt galleri med ungefär samma komponenter

Permalänk

Har du kollat att minnet passar?
#11202305

Permalänk
Medlem

Byter till det a-data minnet som är lite dyrare då istället.
Kobb3: tack för länken. Intressant läsning.

edit: uppdaterad länk här under.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/658199/2011-07-25

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Fick hem den idag. Hann inte bygga klart på 50min. Tänkte ta uppackningsbilder å så men slopade det med för jag försökte hinna klart. Antar att svart kabel e jord till frontpanelens stift? För tex hdd led har lila sladd å en svart. Å resett har t.ex röd å svart.

Så tråkigt att man måste jobba.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Var som jag trodde det var så den håller på och bootar nu och jag har kopplat in tangentbord och usbsticka via usbportarna i fronten.
Tror dock jag kopplat hdd-leden fel, eller måste hårddisken vara i någon speciell sataport? Jag tog den som andra. Man lär ju ändå bara störa sig på den i sådana fall.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Var som jag trodde det var så den håller på och bootar nu och jag har kopplat in tangentbord och usbsticka via usbportarna i fronten.
Tror dock jag kopplat hdd-leden fel, eller måste hårddisken vara i någon speciell sataport? Jag tog den som andra. Man lär ju ändå bara störa sig på den i sådana fall.

Regel Nr. 1: Ha aldrig HDD LED inkopplad på en HTPC, blinkande ljus i TV-bänken klarar man sig utan

Permalänk
Medlem

Du ska ju gömma HTPC:n på ett ställe där den inte syns. Min Ace Polly har en väldigt fiffig HDD-led-indikator, en röd lampa som när den lyser ändrar färgen på den normalt blåa powerknappen till lila. Men du har rätt, de flesta tillverkare verkar tro att starkare leds är bättre. Jag säger såhär, bevare oss från überstarka blåa HDD-indikatorer som får rummet att likna en polisutryckning.

Permalänk

Varför ha låda till en HTPC? Allra snyggast är väl att gömma undan den helt och hållet i TV-bänken eller i någon byrå. Vill man få tag på en billig laptop-liknande nätdel så kan det kanske vara en idé att köpa låda, men tveksamt annars.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Regel Nr. 1: Ha aldrig HDD LED inkopplad på en HTPC, blinkande ljus i TV-bänken klarar man sig utan

Jo så mitt undermedvetna gjorde rätt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023