Många buggfixar i Catalyst 11.7

Permalänk
Medlem

Det tog sin tid att fixa till musproblemet

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget för de helt Ûberkassa eyefinity profilerna...

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Trevlig att de försöker buggfixa. Det vore nice om de kunde fixa buggar som de skapat på senare tid också, typ att profiler inte funkar nåt bra i CCC. Eller ska jag säga VECC?

Inte har de löst problemet med att videouppspelning på en sekundär skärm ger horisontal tearing heller. Åtminstone får jag det med mitt HD6870. Det var aldrig problem med mitt gamla HD4850, samma komponenter i övrigt.

Anyway, ett tips för de med samma problem (tror det är just HD6XXX serien som har problemet) så är det att använda XBMC för uppspelning, och specificera signalen till - i mitt fall - HDMI kabel och att blanka övriga skärmar. Det gör typ att TV:n blir primär just vid uppspelning, och tearing försvinner. (Det går såklart att manuellt sätta den som primär, men det är lite opraktiskt iom att den inte alltid är påslagen.) Obs att tearing gäller både vid Clone och Extended desktop, men alltid bara på den sekundära skärmen. Växlar jag så blir det tearing på datorskärmen (DVI) med TV:n OK.

Nån annan med samma problem som hittat nån annan lösning?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Ingen som har någon bra lösning på "flimmer" problemen?

Ena är att inte ha någon överklockning igång. Säker att du inte har något program som du glömt bort?
Ett annat alternativ är att skapa en profil med CCC och sedan editera det för att själv välja klocks på gpu & minne till högre i de lägre ner-klocknings lägena.

Detta gjorde jag för att kunna överlocka minnet samtidigt som att ställa in så att minnet på grafikkortet aldrig ställer sig lägre än 800Mhz på mitt HD4670 i idle. Gav problem med flimmer om det ställdes lägre med dual screen men detta fixade det.

Permalänk
Skrivet av Nighthog:

Ena är att inte ha någon överklockning igång. Säker att du inte har något program som du glömt bort?
Ett annat alternativ är att skapa en profil med CCC och sedan editera det för att själv välja klocks på gpu & minne till högre i de lägre ner-klocknings lägena.

Detta gjorde jag för att kunna överlocka minnet samtidigt som att ställa in så att minnet på grafikkortet aldrig ställer sig lägre än 800Mhz på mitt HD4670 i idle. Gav problem med flimmer om det ställdes lägre med dual screen men detta fixade det.

Okej, nej jag har ingen clockning igång, men då kortet är "fabriksclockat" tror jag de är de som spökar. Ska testa att själv editera inställningarna när jag kommer hem , har väl en liten humm om hur man gör. Har du lust att PMa mig mer exakta detaljer om hur jag ska gå tillväga?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Visual C++ paketet som inte kan installeras för att du har en nyare installation av det installerat troligen. Du bör få en log som visar vilka komponenter misslyckats under eller efter installationen.

Sant. Men installationen av drivrutinerna borde lyckas, trots detta fel. Fått felet någon eller några gånger det senaste men trots det är installationen lyckad.

Skrivet av Hucke:

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Uninstall, Reboot sedan Felsäkert läge med DriverSweeper. Uppdaterar jag bara så kan det fungera ändå men har inte alltid gjort det varför jag tar det säkra före det osäkra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Sant. Men installationen av drivrutinerna borde lyckas, trots detta fel. Fått felet någon eller några gånger det senaste men trots det är installationen lyckad.

Precis, om det bara är Visual C++ så ska drivrutinerna installeras ändå.

Skrivet av Hucke:

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Jag installerar bara över med den senaste drivrutinen, fungerat felfritt hitills.

Skrivet av mini-ryttge:

Fortfarande inget för de helt Ûberkassa eyefinity profilerna...

Vad är problemet? Fungerar då bra med min setup åtminstonde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vad är problemet? Fungerar då bra med min setup åtminstonde.

Problemet är att man måste trycka på hotkeys 2 gånger innan det ö.h.t finns chans att det blir rätt. Eyefinity profilen gillar att stänga av display gruppen och klona alla 3 så man måste ställa in det igen, Eyefinity+Bezel Management profilen gillar att inte bara bete sig som Eyefinity profilen utan även gillar den att stänga av Bezel Management.

När du trodde att det inte kunde bli värre gillar även CCC att hänga sig mitt i denna process så man får smälla upp aktivetshanteraren, stänga ner processen och köra det igen.

Kör 1^ 2 3* där * är DP skärmen och ^ är main

Eyefinity och Eyefinity+Bezel Management lirar 1^ 2 3* blir gärna 2 3 1^* eller 1^ 1^ 1^*

Kör jag dem individuellt 1 2^ 3* blir det gärna 2 3 1^*

Det brukar lösa sig vid andra reloaden av samma profil men CCC hänger sig vid ca var 3dje profil byte. (spelar ingen roll om du byter 2 vid klockan 1 och 1 vid klockan 9 det hänger sig likt förbannat.)

Klonar den alla 3 skärmar måste jag ställa in profilen igen.

Detta har hängt med genom 3 formateringar. Och tro det eller ej, detta är ett relativt litet problem i min ATI drivrutiner problem katalog.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft muspekarproblemet men borta för alltid haha...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mini-ryttge:

Problemet är att man måste trycka på hotkeys 2 gånger innan det ö.h.t finns chans att det blir rätt. Eyefinity profilen gillar att stänga av display gruppen och klona alla 3 så man måste ställa in det igen, Eyefinity+Bezel Management profilen gillar att inte bara bete sig som Eyefinity profilen utan även gillar den att stänga av Bezel Management.

När du trodde att det inte kunde bli värre gillar även CCC att hänga sig mitt i denna process så man får smälla upp aktivetshanteraren, stänga ner processen och köra det igen.

Kör 1^ 2 3* där * är DP skärmen och ^ är main

Eyefinity och Eyefinity+Bezel Management lirar 1^ 2 3* blir gärna 2 3 1^* eller 1^ 1^ 1^*

Kör jag dem individuellt 1 2^ 3* blir det gärna 2 3 1^*

Det brukar lösa sig vid andra reloaden av samma profil men CCC hänger sig vid ca var 3dje profil byte. (spelar ingen roll om du byter 2 vid klockan 1 och 1 vid klockan 9 det hänger sig likt förbannat.)

Klonar den alla 3 skärmar måste jag ställa in profilen igen.

Detta har hängt med genom 3 formateringar. Och tro det eller ej, detta är ett relativt litet problem i min ATI drivrutiner problem katalog.

Tidigare någon gång fick jag skärmarna i fel ordning om jag bytte profil. Löste sig alltid med att aktivera profilen två gånger. Inte sett det på ett tag nu. Har inga problem med att CCC kraschar heller.

Ta gärna en titt på instruktionerna i Flerskärmstråden (första inlägget en liten bit ned). Kan ju även vara värt att ta bort och göra om profilerna om det har blivit något fel på de du har. Hoppas det löser sig.

http://www.sweclockers.com/forum/131-multiskarm/913370-samlin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tidigare någon gång fick jag skärmarna i fel ordning om jag bytte profil. Löste sig alltid med att aktivera profilen två gånger. Inte sett det på ett tag nu. Har inga problem med att CCC kraschar heller.

Ta gärna en titt på instruktionerna i Flerskärmstråden (första inlägget en liten bit ned). Kan ju även vara värt att ta bort och göra om profilerna om det har blivit något fel på de du har. Hoppas det löser sig.

http://www.sweclockers.com/forum/131-multiskarm/913370-samlin...

Har gjorts säkert över 100ggr, eftersom detta bara är ett i raden av problem tror jag kortet kan vara lite vajsing. Får random bluscreens som antingen är kerneln eller atkikmdag.sys, DP lägger av lite då och då men profilbyte löser det osv.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mini-ryttge:

Har gjorts säkert över 100ggr, eftersom detta bara är ett i raden av problem tror jag kortet kan vara lite vajsing. Får random bluscreens som antingen är kerneln eller atkikmdag.sys, DP lägger av lite då och då men profilbyte löser det osv.

Det låter som att kortet kan vara defekt, eller att något annat förstör funktionaliteten. Sådär fungerar definitivt inte ett vanligt fungerande kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej, nej jag har ingen clockning igång, men då kortet är "fabriksclockat" tror jag de är de som spökar. Ska testa att själv editera inställningarna när jag kommer hem , har väl en liten humm om hur man gör. Har du lust att PMa mig mer exakta detaljer om hur jag ska gå tillväga?

Skriv gärna ifall du löser det!

Visa signatur

Så det så

| Antec 1200 | Intel 3750K Ivy Bridge | Corsair H70 | ASUS ARES + XFX 5870 Crossfire [3xGPU] | 150Gb VelociRaptor 10000rpm | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men överklockning kan man kanske inte fixa med drivers typ.... gör om...gör det stabilt ...... eller njut av den blå färgen med vacker vit text......

Det är stabilt, stängde förut av GPU accelerationen i chrome så försvan det, men nu får jag skiten ändå, kör inte så jätte ofta med överklockning nu för tiden så har in te orkat kolla för mycket på det.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||