Asus ROG Mars II kostar 13 999 kronor

Permalänk
Medlem

Häftigt hur som haver!

Permalänk

om någon köper detta är man konstig.
bara priset är boppo berserk.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Hårdvarupr0n!

Hehe det är ju helt galet men roligt att de tar sig tid att utveckla det. Inget jag skulle få för mig att köpa (misstänker att det blir varmt och låter som f_n) men extrema lösningar är alltid roligt att läsa om.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Ser vi ett (två?) i testlabbet?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

14k är ju billigt om man ser till vad ASUS lagt ut för att utveckla kortet. De räknar nog inte med att gå med vinst på de här korten, nej..

Men om dom nu lägger så mycket på utvecklingen borde dom ju sälja detta istället för sitt vanliga 590 - för ett par hundra mer... Skulle nog gå med vinst då.

Permalänk
Medlem

*börja kika i plånboken.....* Fan måste bli lite övertid på jobbet nästa månad!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Alltså, körde de på ett micro-atx eller var grafikkorten GIGANTISKT?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

Är man inte någon form av samlare så måste man vara bra dum för att köpa detta kort, oavsett inkomst.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

De andra ROG korten har väl varit limited 1000 kort? Det blir sammanlagt 1 399 000 kronor vilket knappast räcker för utgifterna för att skapa kortet?

Asus vill dominera lite och göra bra reklam är förmodligen huvudsyftet med kortet. Att 1000 pers kan hosta 14k för ett grafikkort världen över är det väl knappast någon tvekan om?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Har man pengar så spelar det väl ingen roll, skulle jag ha oändligt skulle jag köpt flera.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

blir nog ett par stycken i Quad SLI! eller inte..

Permalänk
Medlem

Börjar bli overkill på hårdvara faktiskt

Släpps inte majortet spel till pc?

Tycker inte spelgrafik förändrats RADIKALT dom senaste åren?

Permalänk
Medlem

dräggel

men sweclockers en go tävling med några såna där i prispotten?

i stil med vad skulle du göra om du vann ett exemplar...

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Jag ska köra dessa i SLI. Först måste jag bara sälja en njure, någon?

Jag kan ha behov av en tredje njure, om du står för kylväskan så står jag för frakten!

Skrivet av mini-ryttge:

De andra ROG korten har väl varit limited 1000 kort? Det blir sammanlagt 1 399 000 kronor vilket knappast räcker för utgifterna för att skapa kortet?

13 999kr x 1000 = 13 999 000kr

Men jag skulle tro att även om det inte direkt är en kassako i sig självt så betalar det sig nog flera gånger om i marknadsföringssyfte. Banners och reklamfilm i all ära men det finns ingen bättre reklam än att vara bäst.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Nedrans! Jag som redan köpt ett 560 Ti

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Det är alltså en överklockad 590 med egen designad PCB som kostar över 2x så mkt som en vanlig 590?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt det kortet hade jag knappt vågat använda det.

Permalänk
Medlem

Lär väl sjunka i värde efter att den lämnat butiken. Ingen vettig människa köper väl detta när han kan få en dator för den summan

Permalänk
Medlem

Så för 28000:- får jag en SLI-lösning och jag kan använda ett överklockat 580 för fysik?

Räcker det om nätagget är på 1200W?
Ska köra 10 SSD i Raid 0 samtidigt, plus några fildiskar och ett överklockat ljudkort, hihihi!!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

den verkar ju bra och allt det där men.....................................................................................MaXXaR den Crysis?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Alright, se till att hålla diskussionen på en bra nivå.

Permalänk

Hann märka den i morse själv också, och lade märke till att storleken av kortet var också där. Har inte den på bild, men om ni söker "webhallen dimension - the card size is 13" x 6,2" x 2,5" mars ii" på google så borde en länk dyka upp med samma text. Ska nu börja mäta om den äns passar in i min Antec 900

Permalänk
Medlem

Maffigt kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Personligen tycker jag att det är tråkigt att asus inte riktigt gått all out och endast givit kortet 1.5gb vram per kärna. Kanske var en platsfråga, men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Börjar bli overkill på hårdvara faktiskt

Släpps inte majortet spel till pc?

Tycker inte spelgrafik förändrats RADIKALT dom senaste åren?

Tja du, det var en bra fråga. Jag vet att konsolerna är primär plattform för nästan alla spel, och av dem är 360 klart dominerande, hur många som sen portas till PC återstår att se men de flesta tycks ju iaf hitta dit till slut
Sen är det också så att de flesta Pc användare sitter med dåliga datorer, spel som ska sälja mycket har därför låga systemkrav och dålig grafik även bland PC-exklusiva, som Sims, WoW, Star Craft och liknande. Slutligen är det bara ett fåtal serier som försöker sälja på grafik (Crysis, Bf3, Metro) då den åldras snabbt medan en bra spelupplevelse är tidslös (Super Mario, Secret of Mana, Donkey Kong etc).

OnT:
Ja nu är det väl dags att uppgradera, bränna hela budgeten på att skaffa ett nytt grafikkort låter vettigt. Om inte annat köper man en rejäl portion skryt-rättigheter ^^

Permalänk
Medlem

fpsen var inget o hurra över direkt.. borde vara bättre o köra dubbla 590/6990?
Pinsamt att man ens skulle köpa det.
Köper ett grafikkort för 14 tusen och det ligger på 26 fps? lol

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

fpsen var inget o hurra över direkt.. borde vara bättre o köra dubbla 590/6990?
Pinsamt att man ens skulle köpa det.
Köper ett grafikkort för 14 tusen och det ligger på 26 fps? lol

jo men med en res på 3240x1920 så är det ganska imponerande

Permalänk

Får köpa ett och vaska det.

Stekarstyle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrozinel:

jo men med en res på 3240x1920 så är det ganska imponerande

Tycker fortfarande inte det låter så imponerande..
Skulle vara intressant om någon kunde få fram något test med 6970 cf eyefinity eller 570 sli eller 580 sli och jämföra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pannkakspajjas:

Personligen tycker jag att det är tråkigt att asus inte riktigt gått all out och endast givit kortet 1.5gb vram per kärna. Kanske var en platsfråga, men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte precis på samma sak.

dessa kort är ju för massiva upplösningar och där äter ju spelen Vram, 3gb hade nog varit overkill men sammtidigt hade det alltid varit tillräkligt tillskillnad från 1,5gb.

Undar vad detta monster drar i ström, är det motsvarande 2x 580gtx dvs. ~550w ?

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb