Corsair 650w, duger för dubbla 6970 2gb?

Permalänk
Medlem

Corsair 650w, duger för dubbla 6970 2gb?

Undrar om mitt Corsair 650w räcker för dubba 6970 2gb.

Har kollat lite på tester och där står det att 6970 2gb i CF drar 578w i 3D mark. Men sen drar ju övriga systemet också ström. Det övriga systemet kommer vara en Amd x6 1055T och 2 hårddiskar samt det övriga, ett gäng fläktar DVD-brännare, en H50 och moderkortet Gigabyte 790x Ud4.

Min frågor är alltså

*Räcker nätagget för att driva systemet?
* Vad händer om jag skulle koppla in det och det visar sig att det inte räckte, kommer nätagget typ "Sprängas och övriga delar pajja eller kommer datorn bara stängas av?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970... Hela datorn från väggutaget, (inte från agget altså!)
Ja det räcker, agget kommer få jobba en del emellanåt men det är inget det inte klarar av.

Ingenting kommer flyga i luften eller pajja, utan agget säger ifrån och stänger eventuellt av sig. Men inte i ditt fall nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970... Hela datorn från väggutaget, (inte från agget altså!)
Ja det räcker, agget kommer få jobba en del emellanåt men det är inget det inte klarar av.

Ingenting kommer flyga i luften eller pajja, utan agget säger ifrån och stänger eventuellt av sig. Men inte i ditt fall nu då.

Okej, tack så mycket för svaret. Jag är så dålig på att hitta gamla test och recensioner

Det är ju alltså 25w kvar, det verkar ju bra. Sen drar väl SweC testsystem avsevärt mycket mera än det jag kommer att använda. Samt att grafikkorten kommer nog inte belastas så mycket som dom gör i Furmark.

Tack

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Okej, tack så mycket för svaret. Jag är så dålig på att hitta gamla test och recensioner

Det är ju alltså 25w kvar, det verkar ju bra. Sen drar väl SweC testsystem avsevärt mycket mera än det jag kommer att använda. Samt att grafikkorten kommer nog inte belastas så mycket som dom gör i Furmark.

Tack

Deras system mäts vid vägguttaget, så den siffran dom redovisar är vad nätagget förbrukar i watt.
Siffran på ett nätagg är vad det kan leverera, i ditt fall 650 watt.
Deras nätagg har en verkningsgrad på ca 90%, alltså 625W x 0,9 = 562,5W.
Så den effekt som levereras från agget är =562,5W av dina 650W.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet