Permalänk

Val av Nätaggregat

Kommer Nätaggregatet OCZ 650W ZS Series klara av
Amd phenom x4 3,4 Ghz
Gigabyte radeon 6970 OC 2bg
8GB Corsair 1333MHz

Kommer den att klara det bra?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro det, skulle satsa på ett kraftigare nätaggregat med runt 750-800W, Corsair brukar ha ganska bra nätaggregat, kolla runt på tex. inet.se

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Hedersmedlem

Inga problem med 650W. Ska du inte köra Crossfire så är allt över 550W egentligen onödigt.

Jag skulle rekommendera att gå ned till 550W ifall du endast planerat att köra med ett kort. Allt vöer är ändå omödiga pengar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

först tänkte jag köpa nätaggregatet AXP 630w psp. men jag läste att det inte var något vidare.
Men är OCZ är ett bra märke?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bennystreetracer:

först tänkte jag köpa nätaggregatet AXP 630w psp. men jag läste att det inte var något vidare.
Men är OCZ är ett bra märke?

Beror på serie. OCZ är överlag inget vidare bra märke för nätagg. ModXtream och StealthXtream är lågkvalitésagg.
Den serien du hade tänkt dig är jag osäker på, men jag personligen skulle tagit det säkra före det osäkra och valt någon annan.

XFX har bra nätagg. (Främst Core och XXX-serierna.)
Corsair har också mestadels bra serier. (Undvik CX och GS dock.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Kör på ett XFX Core 550 ifall du bara skall ha ett grafikkort, funkar med 2 också skulle jag tro. Jag driver mina två 3870X2 på ett 520 wattare och det fungerar bra

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Prisvärda och bra grejor från xfx. Den där datorn du har klarar säkrt sig bra på 450w men det skadar inte att köpa på sig lite extra av olika anledningar.
http://www.inet.se/sok/xfx-650w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xfmimd:

Kör på ett XFX Core 550 ifall du bara skall ha ett grafikkort, funkar med 2 också skulle jag tro. Jag driver mina två 3870X2 på ett 520 wattare och det fungerar bra

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

6970 CF på 550W är ingen jättehöjdare, va..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

FSP Aurum 600W 80 Plus Gold , kan detta vara bra tro?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bennystreetracer:

FSP Aurum 600W 80 Plus Gold , kan detta vara bra tro?

Det är det. Har du pengar till det, så kör på det!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.